Posts Tagged ‘adamescu’

Big Fella Andrei Pleşu face ordine. Ion Cristoiu scos la tablă. N-a ştiut că noul ministru al Culturii este membru al CC al GDS şi “fellow” la Colegiul lui Pleşu. Nota 2! Afară din presă!

Andrei PlesuFaptele: Pe 18 noiembrie a.c., eseistul Andrei Pleşu primeşte titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţii „Ovidius” din Constanţa şi suţine o conferinţă despre proşti. Ştiinţifică, nu ne îndoim. Pe 19 noiembrie, Constantanoastra.ro îi reproduce unele aserţiuni. Hotnews la preia automat, la rubrica de “economie”.  Ce zicea dl. Pleşu, printre altele: “Am spus asa, sa ma iertati, dar ceva gazetari nu schimbam? Cade primul ministru, cade guvernul, cad toate alea, dar noi tot cu Ciuvica, Ciutacu, Striblea, Rares Bogdan, astia-s eterni”.

Dl. Andrei Pleşu este director la Dilema din 1993. Revista a fost finanţată de stat (sub Iliescu, Constantinescu şi iar sub Iliescu) până la 1 ianuarie 2004 (11 ani). În prezent, sub numele de “Dilema Veche”, revista este publicată de omul de afaceri Cristi Burci (fost traficant de copii în anii ’90), în cadrul trustului “Adevărul”, unde Andrei Pleşu mai este şi “blogger”. Dl. Pleşu a mai fost: ministru al Culturii sub Iliescu, ministru de Externe sub Constantinescu, secretar de stat în CNSAS sub Iliescu şi consilier prezidenţial sub Băsescu.

În discuţia sa cu publicul constănţean, dl. Pleşu afirma: “Am avut, in 25 de ani, unii ministri inadmisibili. Ideea ca ei au ajuns ministri, c-au stat cate doi, trei ani in post, ca n-au facut nimic, ba dimpotriva… Pana la urma, lumea i-a acceptat. Au aparut acum unii de care nu stim mare lucru. Domnule, e o punere la punct… Cristoiu se intreaba cine-i Vlad Alexandrescu. Dar cine-i Cristoiu?”

Într-un articol de pe propriul blog, cel care probabil l-a şi deranjat pe dl. Andrei Pleşu, Ion Cristoiu arăta însă că ştie câte ceva despre noul ministru al Culturii:

“Ca ministru al Culturii a fost propus Vlad Alexandrescu.
Distinsul a fost prezentat astfel:
„Profesor la Universitatea din Bucureşti, la Facultatea de Limbi Străine şi Literaturi Străine, şi cu experienţă diplomatică; dânsul a fost şi ambasador al României la Luxembourg, în perioada în care România, împreună cu… Sibiul, împreună cu Luxembourg, au obţinut titlul de Capitală culturală europeană.” (Din motive necunoscute, preşedintele Traian Băsescu l-a rechemat de la post pe 13 mai 2011 – n.n.)

Vlad Alexandrescu e unul dintre sutele de profesori universitari din România cu un CV impresionant pe hîrtie, dar care în realitate nu înseamnă nici măcar o broșură publicată. E total lipsit de experiență în administrarea Culturii. Singurul său atu: e profesor de limba și literatura franceză, limba pe care o vorbește soția lui Dacian Cioloș. Într-o Românie cu oameni de cultură faimoși, autori de biblioteci întregi, dar mai ales cu excepționali administratori ai Culturii (ca, de exemplu, Constantin Chiriac, președintele celebrului Festival Internațional de Teatru de la Sibiu), Dacian Cioloș a pus la Ministerul Culturii un profesor universitar bun poate pentru funcția de decan, dar în nici un caz pentru cea de conducere a unui minister.

Nu funcționează nici criteriul Strada a cerut.
E greu de crezut că Strada l-a cerut ministru de Externe pe Lazăr Comănescu, diplomat de excepție, dar care nu corespunde deloc criteriului Fără foști comuniști.

Nu putem vorbi nici de criteriul Mai presus de orice bănuială în privința Corupției.
Adrian Curaj, propus pentru ministerul Educației și Cercetării, e constestat de Sindicatul I.N.F.L.P.R. “RADIATIA” din Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor, Plasmei şi Radiatiei (INFLPR), ca un corupt căruia sindicatul i-a făcut plîngeri la DNA.

Cu mici excepții, nici unul dintre cei propuși n-are o minimă experiență în administrarea României reale.
Cei mai mulți consilieri, șefi de cabinet, purtători de serviete, aducători de cafele, țuțări de șefi, cunoștințe ale lui Dacian Cioloș, ale lui Klaus Iohannis, ale consilierilor de la Cotroceni.” Am încheiat citatul.

Ce a uitat însă Ion Cristoiu? După cum îi scrie un comentator, două lucruri, probabil cele mai importante:

“Maestre, cred ca din lipsa de timp nu v-ati documentat. Distinsul intelectual Vlad Alexandrescu este membru al CC al GDS (http://www.gds.ong.ro/?page_id=2362) si “fellow” al NEC-ului dlui A. Plesu. Iar dl de la Educatie este recomandat de FUMN (http://fumn.eu/category/cine-suntem/consiliul-director/)” (ONG-ul lui Sergiu Celac). Dar şi de Asociația Română pentru Clubul de la Roma, adăugăm noi. Iar în ce-l priveşte pe Vlad Alexandrescu, ziaristul Ion Spânu, scormonitor şi cârcotaş, i-a mai găsit nişte calităţi, printre care şi cea de fost candidat la europarlamentare din partea formaţiunii “Forţa Civică”, pe un loc 4, neeligibil, aşa cum a fost, de altfel, şi primul de pe listă, ocupat de Mihai Răzvan Ungureanu.

Iată unde a greşit Ion Cristoiu de l-a supărat pe dl. Andrei Pleşu. Slabă documentare. Nota 2! Afară din presă!

De ce mi-am pierdut timpul cu aceste rânduri? Mi-au plăcut pozele cu cei doi intelectuali supranumiţi Big Fella (nu stiu de ce)! 🙂

da-big-fellaPS: Este adevărat, Ion Cristoiu este un recidivist în relaţiile cu intelectualii-angajaţi, cunoscuţi maliţios şi drept “profitori ai tuturor regimurilor”. L-a asemuit pe dl. Andrei Pleşu cu o femeie violată, dar cu doctorat, a zis despre dl. Gabi Liiceanu că este “un mutant“, l-a pus pe Titulescu să-l urecheze pe Pleşu când a aprobat bombardarea sârbilor de Paşti, iar în anii ’90 l-a considerat pe ministrul Culturii FSN cam… ceauşist. Zău că nu-i frumos!

PS 2: Victor Ciutacu n-ar trebui să se supere pe dl. Pleşu pentru că primeşte câţiva lei acolo, de la Cristi Burci. Şi alţi intelectuali de marcă sunt racordaţi la banii negri ai mafioţilor de presă: “anticorupta” Alina Mungiu primeşte plicul lunar de la puşcăriaşul Dan Adamescu iar Tismăneanu şi Cărtărescu au încasat şi de la Voiculescu şi de la Udrea, printr-o schemă cercetată acum de DNA.

Cristoiu despre Andrei Plesu in 1990 ca ministru al Culturii FSN

Fotocopie realizată de Arhiva de Presă

Patronii moralistului domn Pleşu: un traficant de copii, un puşcăriaş, un devalizator al României şi un criminal – Burci, Vântu, Patriciu, Iliescu-KGB. Nici anticorupta-n fund Alina Mungiu nu pare deranjată să-şi primească leafa de la un corupător al Justiţiei prins de SRI şi DNA – Dan Adamescu

Andrei Plesu Dilema Penis Adevarul Cristian Burci Traficant de Copii“Nu zic că n-ar fi posibili (cel puţin teoretic…) şi finanţatori generoşi, dezinteresaţi, preocupaţi să promoveze, prin ziarul lor, o atmosferă publică civilizată, fără partizanat abuziv, fără trivialităţi şi derapaje manipulatorii.”, scrie dl. Andrei Pleşu, “cu melancolie”, pe post de “blogger” Adevărul, gadilându-şi puţin patronul, pe generosul domn Cristian Burci, care îi dă salar – bunicel, zic unii, invidioşi, de pe la SIE -, şi îi editează foaia Dilema Veche.

Înghesuit între o dilemă despre (in)existenţa lui Dumnezeu şi o îngheţată în formă de penis, dl Pleşu nu pare deloc deranjat că distinsul lui finanţator tocmai a fost dat în fapt – de câteva zile deja – ca scabros traficant de copii.

E bine, dle moralist Andrei Pleşu, să-ţi primeşti tainul dintr-o avere începută cu bani murdari prin trafic de carne vie?

Dar, în fond, de ce l-ar deranja culoarea banilor cu care-şi umplu buzunarele, lună de luna, el şi amploaiaţii săi din brigăzile intelectuale ale poporului? Dl. Pleşu a primit şi bani murdari de sânge. Pentru că l-a avut printre şefii săi direcţi şi apoi printre patronii săi chiar pe cel care l-a făcut patron pe Cristi Burci, protejatul securiştilor FSN din anii ’90, dându-i pe mână toată publicitatea TVR, unica televiziune, de partid şi de stat, evident, din România: criminalul Ion Iliescu, cunoscut şi drept Iliescu-KGB.

Filmul, vă rog! Continuarea, mai jos.

Acum să recapitulam puţin din istoria presei post-decembriste: într-o Românie (FSN) în care ziarele independente se zbăteau să apară, fiind în permanenţă pe punctul de a fi interzise sau falimentate prin ordine date singurei fabrici de hârtie din ţară, cea de la Letea, apărea pe piaţă, fără vreo jenă concurenţială sau de capital – cum stă bine intelectualilor capitalişti, de “dreapta” – revista “Dilema”, finanţată direct de la bugetul de stat prin Fundaţia Culturală Română a cărei patron era preşedintele Ion Iliescu. “Mişto”, sau ce?

Propăvăduitorii “marketingului” şi ai “pieţei libere”, ca vedetele “Dilemei” Andrei Pleşu, Zigu Ornea, Dumitru Solomon, Radu Cosaşu şi Mircea Cărtarescu, au monopolizat de fapt piaţa de idei încasând, timp de 11 ani bani – buni, răi? – direct din buzunarele Dvs. “Tare”, nu?

Of, of, după 11 ani, prin 2004, a dat şi “lumea capitalului” peste dilematicii lui Pleşu şi au trebuit să se “privatizeze” şi să-si mute cortul din curtea nou înfiinţatului Institut Cultural Român. Nu însă şi dl. Pleşu. Atât el, cât şi soţia sa, au continuat să primească bani – buni, răi? – de la ICR, unul ca beneficiar de finanţări şi editări controversate în străinătate, altul ca angajat. De la DIE la SIE.

Apoi, că tot se vindea “Dilema” mai ceva ca pâinea caldă pe vremea lui Ceauşescu si era citită aproape la fel de repede ca biletul ITB dat din mână-n mână până-n fund la taxatoare, un (alt) profitor al tuturor regimurilor şi spălător de bani pentru diverse servicii – Dan Costache “Dinu” Patriciu -, între o chinezoaică mică şi un mare tun dat poporului şi statului român, prin Afacerea Rompetrol, i-a devenit şi patron dlui Pleşu.

Între timp, introdus de dl. Patapievici la dl. Vântu, care îi publica intelectualului lui Basescu revista “Idei în dialog”, dl. Pleşu, alături de partenerul său de afaceri – cu statul, Editura Politica, etc – Gabriel Marcello Siegfried Liiceanu, pe scurt, Liicheanu, devine şi vedetă a “micului ecran”, pe Realitatea TV, surclasată, însă, cu aplomb, de Gigi Becali. Banii, însă, au fost buni – doar erau spălaţi bine, la FNI -, în raport cu audienţa: 0, 001 (o cameră a căzut în studiou, după ce a adormit operatorul).

Acum, dl. Pleşu e plătit, ca “blogger” şi director de revistă, de un fost traficant de copii. Ştiţi desigur, ca dl. Pleşu e faimos pentru probabil unica sa carte necompusă din “eseuri” sifonate prin propria-i revistă: “Minima Moralia”. Aşa să-i rămână numele (deşi şi ăla a fost plagiat)!

PS: Mai tare ca fularul roşu al dlui Pleşu, Alina Mungiu Pippidi, cunoscută şi ca anticoruptă până-n gât de cât a umblat cu corupţia-n gură, îşi umple şi ea teşchereaua, lună de lună, de la coruptul până-n măduva României Libere, miliardarul Dan Adamescu. Patronul Alinei Mungiu a fost prins de SRI si DNA că şpăguia Justiţia României “curate”. Dar nu-i bai: salariu-i curge bine anticoruptei, chiar şi de după gratii, unde-i stă patronul acum.

Mai mult: ca o veritabila guristă a “societăţii ţivile”, Alina-Bubulina cere azi, sus şi tare, demisia dlui Mirel Palada, care “şi-a permis” să ardă nişte insecte cu pretenţii de ziarişti pe Facebook. N-am văzut însă nici un apel GDS şi “22” pentru eradicarea corupţiei din presă prin exemplul personal. Dna Mungiu, dle Pleşu, credeţi ca puteţi să găsiţi numerele de fax de la Rahova sau Jilava, pentru a vă trimite, eventual puţin scârbiţi, DEMISIA? Poate vă ajută Monica Mandela Moscovei, că ea e mai pricepută la numere…

Alina Mungiu Pippidi de la Romania Curatata de Dan Adamescu

CNSAS via Civic Media: Patronul “Romaniei libere” Dan Grigore Adamescu nu a colaborat cu Securitatea. DOC

In urma operatiunii “Voci Curate” a Asociatiei Civic Media, prin care au fost dati in cercetare si patronii de presa din Romania (“mogulii”), spre a fi controlat trecutul si relatiile lor cu Securitatea, am primit un nou raspuns din partea CNSAS, de data aceasta in ce-l priveste pe Dan Grigore Adamescu, actionar al cotidianului “Romania libera”. Despre Patriciu, noul vechi mogul bun al lui Basescu, nimic satisfacator, inca. Dar, despre muribunzi, numai de bine…

Documentare: Era Dinu Patriciu locotenent major in DIE in decembrie 1989? Sa ne spuna CNSAS. Patronii de media din Romania dati in cautare la CNSAS de Civic Media in campania Voci Curate

Mitul Basescu – victima mogulilor, a rusilor si a “golanilor din presa”

Caror servicii secrete apartin televiziunile din Romania, de la TVR si Pro TV la B1 TV, Antene si Realitatea TV: MOSSAD, SIE, ex-KGB, SRI.

Iata adresa si nota CNSAS:

Era Dinu Patriciu locotenent major in DIE in decembrie 1989? Sa ne spuna CNSAS. Patronii de media din Romania dati in cautare la CNSAS de Civic Media in campania Voci Curate

Patronii de media din Romania dati in cautare la CNSAS de Civic Media in campania Voci Curate

Catre: Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii

Strada Matei Basarab nr. 55-57, sector 3, cod 030671, Bucuresti

Domnule Presedinte Dragos Petrescu,

Stimati Domni,

In completarea listelor de jurnalisti, formatori de opinie si membri ai unor organizatii neguvernamentale solicitati spre verificare de catre Asociatia Civic Media in cadrul campaniei “Voci Curate”, revenim astazi si cu numele unor patroni de presa, pe care va rugam sa ii cercetati cu prioritate, data fiind notorietatea lor, influenta in societate cat si numarul lor mic, spre deosebire de cei din cadrul initiativei numite, la care inca asteptam rezultatele finale, dupa patru ani fara o zi de la data depunerii cererii.

Prin urmare, va rugam sa ne comunicati in timp rezonabil, conform prevederilor legale, daca persoanele de mai jos au fost lucratori sau colaboratori ai Securitatii sau/si ai Militiei (in cazul vreunui turnator mai marunt). Mentionam ca ii dam in cautare pe acesti patroni de media in baza urmatoarelor articole din Legea CNSAS:

p) membru în consiliile de administraţie ale societăţilor publice de radio şi de televiziune, acţionar, administrator, director, redactor-şef, redactor în serviciile publice ori private de televiziune, radio sau presa scrisă, analiştii politici şi asimilaţii acestora;

y) persoanele cu funcţii de conducere, inclusiv membru al consiliului de administraţie în regii autonome, companii şi societăţi naţionale, societăţi comerciale având ca obiect activităţi de interes public sau strategic, precum şi membrii conducerii fundaţiilor, asociaţiilor şi filialelor care activează pe teritoriul României, inclusiv fondatorii acestora;

z) persoanele care deţin titlul de revoluţionar sau de luptător cu merite deosebite în Revoluţia din decembrie 1989.

Asadar, tinand cont ca deja s-a solutionat cazul “Felix” Dan Voiculescu, in prezent membru de vaza al societatii civile, un adevarat ONG-ist, ca fondator al Fundatiei “Dan Voiculescu”, aflat si pe lista “Top 300” al celor mai mari imbogatiti din Romania inca de dinainte de decembrie 1989, va rugam sa ii aveti in vedere pe urmatorii:

Dan Costache Patriciu, zis “Dinu” Patriciu, nascut la data de 3 august 1950, cu locul de munca in Bucuresti, la cotidianul “Adevarul”, unde semneaza si editoriale, in calitate de publicist amator. De asemenea, ONG-ist, ca fondator al Fundatiei “Dinu Patriciu”. Semnalam ca in perioada regimului comunist, Patriciu Dan Costache, absolvent al Institutului de Arhitectura “Ion Mincu” in 1975, a participat la realizarea mai multe contracte de constructii in Emiratele Arabe Unite, derulate prin intermediul Institutului de Proiectari al Ministerului de Comert Exterior si al Departamentului pentru Constructii in Strainatate, aflat la vremea aceea in subordinea fostul sef al Consiliului Securitatii Statului, generalul Ion Stanescu. Conform surselor din aceasta zona, gradul sau in decembrie 1989 era de locotenent major. In prezent se afla in primele locuri din „Top 300”.

Sorin Ovidiu Vintu, nascut pe 23 noiembrie 1955, la Roman, infractor marunt si fost puscarias de drept comun, in prezent patron majoritar al Trustului Realitatea – Catavencu si al altor publicatii „independente” cu activitate pe internet. De asemenea fondator al „Vintu Foundation”, deci ONG-ist. Aflat prin si el in „Top 300”, pe un loc fruntas.

Adrian Sarbu, nascut in 1955 la Brasov, fost angajat al „Sahia Film”, apoi „revolutionar”, membru al Consiliului Frontului Salvarii Nationale si sef de cabinet al premierului FSN Petre Roman, actionar in mai multe intreprinderi media si ONG-ist, ca fondator al Fundatiei PRO (prezent de altfel si pe lista Voci Curate – vezi www.civicmedia.ro – numar de inregistrare P/2865/06/ din 13 iulie 2006). Aflat in „Top 300”.

Dan Grigore Adamescu, nascut in 1948, actionar majoritar al publicatiei istorice „Romania libera”, in perioada regimului comunist fost angajat al Ministerului Comertului, ca sef de serviciu si adjunct al sefului Agentiei de Import, iar ulterior comerciant liber, „business-man”, prin Republica Federala Germania. Aflat in „Top 300”.

Nota bene: pe Bobby Paunescu, actionar al postului B1TV si al publicatiilor Evenimentul Zilei si Capital nu-l mai dam la cautat tinand cont ca acesta s-a nascut pe 8 septembrie 1974 si, ca atare, in decembrie 1989 avea doar 15 ani.

Cu multumiri anticipate,

Victor Roncea

Presedinte fondator

Asociatia Civic Media

12 iulie 2010

Patronul “Romaniei libere”, Dan Adamescu, lucrat pe la spate de Dan Turturica in cazul jurnalistei Gabriela Dinulescu?

Cel putin asa sustine un blog foarte interesant, care ma citeaza si pe mine, pentru ca am scris despre bataioasa noastra colega de la RL, Gabriela Dinulescu (foto sus), o adevarata “recordwomana” in materie de procese castigate: 3 (trei) si 1/2 (o data au revocat concedierea), toate cu ziarul patronat de milionarul Dan Adamescu (foto dreapta), care a fost obligat sa o repuna in functie, dupa ce au demis-o in timp ce era concediata (caz real, mi s-a intamplat si mie – mare e gradina Ta, Doamne!). Redau mai jos doua postari pe aceast tema, de pe http://ziaronline.wordpress.com/:

Adamescu, lucrat pe la spate de Turturica si sefa de la Resurse Umane

Redactorul sef Dan Turturica, impreuna cu sefa de la Resurse Umane, Anda Dobre, l-au bagat la bucluc pe patronul ziarului Romania Libera.

Oamenii in care acesta a avut cea mai mare incredere, lasandu-le conducerea ziarului pe mana, i-au adus numai necazuri lui Adamescu. Profitand de faptul ca era imputernicita sa semneze documentele de personal si pe cele in domeniul muncii, Anda Dobre si-a depasit cu mult atributiunile si, la solicitatea lui Dan Turturica, a semnat tot ce se putea semna in locul lui Adamescu, chiar daca era vorba de acte false. Astfel, Adamescu nici nu stie ca a semnat (prin Anda Dobre) pentru desfacerea, de patru ori, a contractului de munca a unei angajate, ultima data chiar in timp ce acasta era concediata si in litigiu cu RL. De asemenea, Adamescu nu stie ca semnatura sa a fost folosita pe niste acte false, intocmite pe cand angajata era deja concediata, prin care o anunta ca lipseste nemotivat de la serviciu si ca va fi cercetata de catre o “comisie de disciplina”. Motivarea ei era insa una foarte bazata: fusese concediata, de doua ori in doua saptamani, tot de acesta, cu noua luni inainte. Adamescu nu stie nici ca i-a desfacut contractul de munca in timp ce era concediata, din cauza “abaterilor disciplinare”, angajata savarsind in viziunea sa “o abatere disciplinara grava, prin care a incalcat contractul individual de munca”, deoarece lipsise de la serviciu. Oare ce contract de munca din lume te obliga sa mergi la serviciu dupa ce esti concediat? Cam asta se intampla la RL si cam asa se intampla peste tot unde un angajat isi depaseste atributiunile, crezand ca o functie de conducere este eterna si ca ii da posibilitatea de a face orice.

Reportaj despre bibliotecile desfiintate, printre morti si case daramate

Desi Moldova se afla sub ape, situatia acolo fiind tragica, peste 20 de morti si foarte multe case distruse, redactorul sef de la Romania Libera, Dan Turturica, s-a gandit ca este momentul ideal sa trimita acolo un om de la sectia Cultura, pentru un reportaj de mare angajament: “Biliotecile desfiintate din acea zona”.

(more…)

Powered by WordPress

Stiri

customizable counter
toateBlogurile.ro Blog din Moldova