Posts Tagged ‘Bogdan Chirieac’

CNSAS via Civic Media: Patronul “Romaniei libere” Dan Grigore Adamescu nu a colaborat cu Securitatea. DOC

In urma operatiunii “Voci Curate” a Asociatiei Civic Media, prin care au fost dati in cercetare si patronii de presa din Romania (“mogulii”), spre a fi controlat trecutul si relatiile lor cu Securitatea, am primit un nou raspuns din partea CNSAS, de data aceasta in ce-l priveste pe Dan Grigore Adamescu, actionar al cotidianului “Romania libera”. Despre Patriciu, noul vechi mogul bun al lui Basescu, nimic satisfacator, inca. Dar, despre muribunzi, numai de bine…

Documentare: Era Dinu Patriciu locotenent major in DIE in decembrie 1989? Sa ne spuna CNSAS. Patronii de media din Romania dati in cautare la CNSAS de Civic Media in campania Voci Curate

Mitul Basescu – victima mogulilor, a rusilor si a “golanilor din presa”

Caror servicii secrete apartin televiziunile din Romania, de la TVR si Pro TV la B1 TV, Antene si Realitatea TV: MOSSAD, SIE, ex-KGB, SRI.

Iata adresa si nota CNSAS:

Caror servicii secrete apartin televiziunile din Romania, de la TVR si Pro TV la B1 TV, Antene si Realitatea TV: MOSSAD, SIE, ex-KGB, SRI. UPDATE: Apare in scena si miliardarul israelian Eyal Ofer, ahtiat dupa… Money Channel

Intr-un interviu realizat in cursul zilei de ieri, realizatorul TV Radu Moraru afirma despre el si echipa emisiunii Nasul, tocmai executati de la postul 10 TV, dupa ce au fost dislocati de la B1 TV, ca “Am fost pulverizati de o gasca transpartinica din politica si serviciile secrete”.

Este vorba de o “trupa”, “de multe ori de nevazut”, “in care sunt implicati si oameni care au legatura cu serviciile secrete si cu politicieni din toate partidele”, dezvaluie Radu Moraru. Problema este, mai spune Moraru, ca “noi avem servicii secrete si avem oameni care actioneaza in numele serviciilor secrete, dar care n-au nici o legatura nici cu serviciile secrete nici cu Romania”.

Chestiunea cu serviciile secrete si presa e de cand s-a inventat cea de a doua. Penetrarea, controlul, apararea sau, dupa caz, manipularea – in functie de originea serviciului care actioneaza – sunt printre prioritatile oricarui serviciu secret in relatia cu mass media. Dar, pentru a usura aceasta activitate si pentru a reusi sa arunce o tara in directia dorita la momentul potrivit, anumite servicii secrete, predominant straine, s-au gandit sa infiinteze chiar ele, prin intermediari, adevarate edificii ale manipularii opiniei publice, atrofierii simturilor si lobotomizarii natiunii.

Cui apartin, de fapt, televiziunile din Romania?, este o intrebare pe care ar trebui sa si-o puna fiecare telespectator inainte de a apasa pe butonul telecomenzii care il teleghideaza pe el si mintea sa. Pentru a da cat de cat raspunsul la aceasta intrebare o sa ne folosim doar de logica (dar si de cateva date, totusi 🙂 ), luand la ochi principalale televiziuni, in special de stiri, din Romania. Asadar:

Despre postul care tocmai l-a mazilit pe Radu Moraru nu e foarte greu sa-ti dai cu presupusul. Patronul 10 TV se numeste Zoltan Teszari iar grupul RCS-RDS – care intentioneaza sa lanseze o noua televiziune de stiri – are sediul central la Budapesta.

Despre Realitatea TV, televiziune care tocmai a ramas fara 600 de angajati, la fel, raspunsul e destul de cunoscut. Personajul Sorin Ovidiu Vintu apare in rapoarte ale ofiterilor de informatii romani ca o interfata a intereselor rusesti in Romania si Republica Moldova. Deci, sa spunem, generic, Realitatea a apartinut ex-KGB-ului, fie ca e vorba de FSB, SVR sau GRU.

Pentru a sparge aceasta unitate masiva antiromaneasca a intrat in scena, dupa cum stiti, Sebastian Ghita cu Asesoft. Acum, tinand cont ca Asesoft este o companie strict romaneasca nu putem, tot asa, decat sa presupunem ca are o oarecare tangenta cu SRI (sa vedem acum, in ultima batalie, poate cea finala, care va fi mai tare 🙂 ).

Penalul Vintu, ca sa abureasca serviciile romanesti, l-a bagat in scena insa pe Elan Schwartzenberg. In aceasta formula, cuplul Vîntu-Schwartzenberg vrea sa-si pacaleasca partenerii si creditorii prin metoda FNI, afirma managerul Asesoft, Sebastian Ghita. Elan (Emilian cum figureaza in actele oficiale, sau Mimi cum era alintat de prieteni) este originar din Harlau iar familia sa a emigrat in Israel in anul 1980. Parintii sai ar rezilia in prezent in statiunea balneara Netanya. Bazandu-ne tot pe logica, nu putem crede ca Schwartzenberg ar fi afiliat in vreun fel serviciilor secrete arabe… Sa spunem, deci: MOSSAD.

Asa ajungem la principala televiziune de stiri a Romaniei, practic formatoarea celorlalte: Pro Tv, cu satelitii aferenti – posturile de televiziune Acasa, Pro TV International, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania. Infiintata de Adrian Sarbu, fostul sef de cabinet al lui Petre Roman, televiziunea apartine in prezent grupului Central European Media Enterprises (CME). CME, prin canalele sale aflate in Romania, Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, Bulgaria si Ucraina, acopera o piata de 97 de milioane de telespectatori si se afla in proprietatea miliardarului Ronald S. Lauder. Lauder este si presedintele Congresului Mondial Evreiesc.

Ce a mai ramas? Ah, Antenele si B1 TV. Aici avem de a face cu ceea ce Radu Moraru numea “trupa invizibila” – personaje corupte din politica si economie cu relatii in serviciile secrete romanesti dar fara a reprezenta de fapt nici serviciile nici Romania. Le iau la pachet pentru ca sunt la pachet. Despre Antenele turnarromului Voiculescu nu este cazul, cred, sa intru in vreun amanunt. Dar cazul noului B1 Tv, preluat de la familia Paunescu, altfel iubitoare a “stransei prietenii” romano-ruse (sau ruso-romane?), si aflat in prezent sub manageriatul fostului administrator al televiziunilor lui Voiculescu si sefulet la Grivco, Sorin Oancea (in continuare actionar la Antene!), este mai interesant. Curatat de niste licheni aparuti prin coabitarea cu EvZ, ca Ioana Lupea si Mircea Marian, postul s-a pricopsit rapid cu personaje oarecum asemanatoare. Un Robert Turcescu, facut scapat de la Realitatea cu doar o zi inainte de arestarea lui Sorin Ovidiu Vintu – binefacatorul sau cu ceva milioane de euro – sau un Andrei Badin – alintat de presedintele Romaniei cu “Bai, caraghiosule!” -, o fosta portavoce anti-Basescu cu spume, pe cand era la Antena lui Voiculescu. Azi, cuminte, in bancuta lui. Despre acesta din urma, Ioan T. Morar afirma ca are legaturi cu SIE, care l-ar fi insarcinat cu misiuni pe langa Casa Regala si legionarii din exil, in timp ce altii amintesc relatia lui de subordonare cu Uly Valureanu alias Ulrich Friedberg Valureanu, redactor sef la ISRO-PRESS, “revista dedicata exclusiv universului evreilor nascuti in Romania si relatiilor de prietenie dintre Israel si Romania”. Luand acest caz aparent paradoxal – un element vehement anti-Basescu la un post presupus pro-Basescu -, drept referential in ce priveste B1 TV, intrebarea este: SIE sau MOSSAD? De observat ca la B1 apare ca actionar acelasi Elan Swartzenberger de la Realitatea TV iar despre “fratele” Paunescu se spune ca reprezinta si interesele B’nai B’rith. Si-uite asa ne crucim cand vedem cum agentul de influenta al Mossad Bogdan Chirieac isi incepe naveta de dimineata, de la vila lui de un milion de euroi de pe centura, la noul sediu al Realitatea Tv de pe Bucuresti – Pitesti, pus la dispozitia lui Swartzenberg de miliardarul israelian Eyal Ofer, patronul Willbrook si al “Cathedral Plaza”, care s-a aratat deja dispus sa puna mana pe Money Channel.  De pe centura presei, Chiriac se opreste la Baneasa, in studiourilor romului Voiculescu, dupa care se lafaie la TVR, in Piata Aviatorilor si isi incheie ziua pe Calea Victoriei, alaturi de colegul sau navetist de cursa lunga, Ioska Boda, “hipopotamul transpirat” dar si de… Ion Cristoiu. Daca mai observam si ca pe la EvZ – ziarul partener B1 si condus, ca intermediar, de Dan Andronic & co – unii cam intra in priza la stirile despre “poporul ales”, raspunsul e, asadar, undeva pe la mijloc… Pe la mijlocul Orientului 🙂

Era sa uit tocmai de TVR! Postul national de televiziune nu mai apartine Romaniei de cand la conducerea lui s-a instalat o “gasca” nu transpartinica ci de-a dreptul neo-kominternista. Conducerea TVR este acaparata in totalitate de oamenii GDS-ului, organizatie infiintata in paralel cu FSN de Silviu Brucan, cu sprijinul financiar al condamnatului penal George Soros. Alexandru “Andi” Lazescu, fost vicepresedinte UASCR-Iasi, apoi sef al GDS-Iasi si asociat al unui alt renumit infractor penal, Sorin Ovidiu Vintu, a fost obligat in trecut sa demisioneze de la TVR, chiar in timpul scandalului FNI. Ulterior, a revenit in Consiliul de Administratie TVR pe baza sprijinului fostului presedinte Emil Constantinescu ot Tighina, la recomandarea consilierilor prezidentiali Zoe Petre si Dorin Marian, afiliati centralei GDS si, respectiv, serviciului de informatii al lui Dinu Patriciu, deservitor la randul lui al intereselor rusesti. Despre Rodica Culcer, sefa pensionara a stirilor TVR, nu cred ca mai este cazul sa amintesc ca, dupa o perioada de acomodare cu limbile straine la “Era Socialista” si pe langa CC al PCR, a lucrat ca secretara la Ambasada SUA pe vremea Raposatului, cand orice cetatean roman care statea mai mult de o ora in incinta statului american era automat cadru al fostei Securitati. Ulterior, “tovarasa colonel”  a urmat mai multe stagii de pregatire pe meleaguri straine, in institutii unde se calca pe bombeu atat agentii ex-KGB cat si cei ai MOSSAD. Viitorul acestei “trupe invizibile” a fost de altfel descris de insusi “Andi” Lazescu, in arzatoarea “Flacara Iasului”:  “Suntem comunisti, sau viitori comunisti, si in orice moment trebuie sa ne comportam ca atare, sa privim spre viitor, care este al nostru”.

Sfatul meu: alegeti-va surse de informare din mediul online, dar si aici cu foarte mare atentie, militati pentru anularea abuzivei taxe Radio/TV si scoateti televizoarele din presa. Nu pierdeti nimic. In schimb, va recastigati pe dvs si, mai ales, va salvati copiii de la o moarte inceata a mintii umane si sufletului dumnezeiesc.

 

Bogdan Chirieac nu s-a intalnit cu ambasadorul SUA. Cine este DCM Mark A. Taplin

Intr-o editie a emisiunii Nasul la care am participat ieri seara, Bogdan Chirieac, intrat intr-un dialog telefonic cu Radu Moraru, a lasat sa se inteleaga pe tot parcursul convorbirii ca el a stat la masa cu ambasadorul SUA, caruia i-a relatat celebrele povesti disponibile acum pe Wikileaks. Chiar la finalul conversatiei l-a persiflat pe Radu Moraru, afirmand ca degeaba si-ar fi dorit Nasul sa vorbeasca cu ambasadorul daca nu era chemat la Ambasada. Vezi Doamne, Chirieac este dintre cei “chemati”, dintre cei “alesi”.

Studiind insa exact documentul cu pricina – pe care il reproduc integral mai jos -, fara nici o surpriza am constatat ca “mister” Chirieac nu numai ca nu a stat la nici o cina cu ambasadorul, ci ca discutia s-a desfasurat de fapt cu “DCM”-ul Ambasadei, ceea ce inseamna “Deputy Chief of Mission” – adjunctul sefului de misiune sau “CDA” – Charge D’Affairs – Insarcinatul cu Afaceri, care era la ora aceea Mark Taplin, altfel un profesionist al diplomatiei si un excelent cunoscator al problemelor zonei.

Gandul a facut o treaba buna prezentandu-l pe cel responsabil de fapt, in mare parte, de telegramele transmise Departamentului de Stat american si de politica Statelor Unite fata de Romania, cel putin de aici, de pe teren:

A făcut doi ani de şcoală în România, înainte de 1989, când l-a urmat pe tatăl său, aflat în misiune la Bucureşti

Mark Taplin, fost însărcinat cu afaceri al Ambasadei SUA la Bucureşti (2005 – 2008), este, conform unor surse diplomatice, nu doar autorul formal al unora dintre telegramele secrete expediate la Washington, ci şi autorul moral al telegramelor semnate de fostul ambasador, Nicholas Taubman. Oficial, este autorul telegramei cu topul oligarhilor români şi al celei în care relatează concluziile întrevederii cu Viorel Hrebenciuc, “eminenţa cenuşie” a PSD, care se opunea, pe tăcute, suspendării preşedintelui Băsescu.

Taplin a fost numit, în iulie anul trecut, însărcinat cu afaceri al Ambasadei SUA la Paris.

Diplomat de carieră din 1980, Mark Taplin a călcat pe urmele tatălui său. Conform surselor diplomatice, Taplin senior a fost un diplomat cu rang inferior, activând ani buni inclusiv la Ambasada SUA din Bucureşti în anii 60. Atunci, Taplin jr. era un puşti care a făcut câţiva ani de şcoală în România, ceea ce explică bunele sale cunoştinţe de limba română.
Mark Taplin e licenţiat în ştiinţe umaniste şi afaceri internaţionale la Universitatea Georgetown – Facultatea de Afaceri Externe (1978) şi master în studii strategice la Wales University (1982).
Înainte de a reveni la Bucureşti, într-o poziţie cheie, Taplin a activat la Ambasada SUA din Moscova, ca asistent de ofiţer cultural (1984-1987) şi ca asistent al ofiţerului de comunicare (1994), precum şi la ambasadele sau consulatele din Sao Paulo – Brazilia, Port-au-Prince – Haiti şi Port Louis – Mauritius.
Ulterior, a fost numit consilier pentru Afaceri Publice al Ambasadei SUA din Kiev, Ucraina (1999-2001), şi director adjunct al Biroului de Presă şi Diplomaţie Publică în Biroul Departamentului de Stat pentru Europa şi Eurasia (2001-2002).
În fine, în perioada 2002-2004, Taplin a fost director pentru Ucraina, Moldova şi Belarus în Departamentul de Stat al SUA. În biografia sa, publicată pe site-ul Departamentului de Stat, se precizează că “a contribuit la dezvoltarea politicii americane faţă de Ucraina, în perioada premergătoare alegerilor prezidenţiale din 2004”.
După încheierea misiunii din România, Taplin a predat la Şcoala de Diplomaţie Publică a Universităţii George Washington. A organizat dezbateri publice cu participarea secretarului de Stat Hillary Clinton şi a secretarului Apărării, Robin Gates.
Mark Taplin vorbeşte franceză, română, portugheză, rusă şi ucraineană şi este autorul volumului “Călător prin locuri din Rusia odată interzise”, incheie Gandul.

Cartea a fost tradusa si publicata la noi de Editura Nemira, sub titlul Imperiul Deschis. Mark Taplin, un sustinator real si sufletist al Romaniei, ne-a prezentat si noua lucrarea AXA – Noua Romanie la Marea Neagra, publicata de editura Ziua in 2005 si la a carei lansare a si participat (vezi Foto si Info la Civic Media). Iata prezentarea sa gentila transmisa in scris pentru o contracoperta: “Desi etica Departamentului de Stat nu ne permite sa sprijinim direct cartea dvs, aceasta nu ma impiedica insa sa va felicit pentru alegerea subiectului. Cred ca regiunea Marii Negre revine in atentia comunitatii mondiale si consider ca dvs, alaturi de Charles King si alti scriitori si analisti internationali de marca, aduceti o contributie foarte importanta la intelegerea evolutiei acestei zone in ultimii ani.” – Mark Taplin

Mark Taplin este casatorit (tot) cu o profesionista a diplomatiei, de data aceasta culturale, aflata de asemenea in misiune la Paris.

Iata si o completare a biografiei sale, de la George Washington University

Mark Taplin

Mark Taplin is the Public Diplomcy fellow at George Washington University’s School of Media and Public Affairs, on loan from the U.S. Department of State.

He is a career Foreign Service Officer with the rank of minister counselor.  He joined the U.S. Foreign Service in 1980.

From 2005-2008, he served as Deputy Chief of Mission at the U.S. Embassy in Bucharest, Romania.  During his tenure, he helped promote a close partnership between the U.S. and Romania.  In April 2008, he served as the overall U.S. control officer for the visit of PResident Bush to Romania and for the Bucharest NATO summit, the largest ever held by the Alliance.

From 2002-2004, he served as Director for Ukraine, Moldova, and Belarus at the U.S. Department of State.

He also served as Deputy Director of the Office of Press and Public Diplomacy in the State Department’s Bureau of European and Eurasian Affairs (2001-2002) and Counselor for Public Affairs at the U.S. Embassy in Kiev, Ukraine (1999-2001).  His past overseas assignments also include two tours in Moscow, as well as public diplomacy assignments in Brazil, Haiti and Mauritius.

He holds a bachelor’s degree in humanities and itnernational affaris from the Georgetown University School of Foreign Service and a master’s degree in strategic studies from the University College of Wales (Aberystwyth).  He is the author of Open Lands: Travels Through Russia’s Once Forbidden Places (Steerforth Press, 1997).

Foto sus: Razvan Chirita / Mediafax – Gandul

“Cablograma” cu pricina mai jos:

E.O. 12958: DECL: 02/13/2016

TAGS: PGOV, RO

SUBJECT: “THE GENIE IS OUT OF THE BOTTLE” — PSD DELIVERS CHARGES AGAINST BASESCU TO PARLIAMENT

REF: A. BUCHAREST 0142 B. BUCHAREST 0086

Classified By: CDA Mark A. Taplin for Reasons 1.4 (b) and (d).

(more…)

Reporter Virtual: Chirieac, pentru noi, este Ciripoiul II. Wikileaks: Ofiterii Ambasadei SUA, in frunte cu profesionistul Mark Taplin, l-au radiografiat pentru Washington pe santajistul lui Geoana, acuzat ca lucreaza pentru Mossad. Bad Politics: Wikileaks si Amb SUA despre cine conduce Romania

Reporter Virtual: Publicarea mai multor stenograme Wikileaks privind situaţia politică şi economică din România e pe cale să declanşeze un scandal fără precedent în ultimii ani. Printre cei vizaţi de dezvăluiri este şi Bogdan Chirieac, fost ziarist la „Gândul”, iar după program, turnător de nădejde la Ambasada SUA din Bucureşti. Într-o telegramă din 2007, clasificată „Confidential”, se arată: „Chirieac susţine că popularitatea lui Băsescu este deja în scădere. Chirieac a luat în derâdere declaraţia preşedintelui că ar avea susţinerea românilor de rând, declaraţie făcută în urmă cu câteva săptămâni în faţa unui auditoriu compus din şefii misiunilor UE. Chirieac a susţinut că problemele cu băutura ale lui Băsescu s-au înrăutăţit, iar consilierii săi se atacă reciproc”. Deşi primeau informaţiile lui Chirieac, americanii ştiau însă foarte bine în ce ape se scălda acesta şi de partea cui se afla: „Chirieac, un apropiat al lui Geoană şi al altor membri ai PSD, a vorbit în termeni pozitivi de rolul important al lui Geoană, subliniind că, în sfârşit, liderul PSD şi-a intrat în ritm ca figură politică şi comunicator”, se arată în telegramă.

Semneaza: Spartakus

Vezi si: Exclusiv RV! Scandal-monstru la Realitatea: bătaie între oamenii lui SOV şi cei ai lui Ghiţă

Starea Presei: Batai, demisionari si bodyguarzi la Realitatea TV

Bogdan Chirieac deconspirat drept agent al Mossad-ului, serviciul israelian de informatii, de colonelul (r) Ion Petrescu. INEDIT. Aflati azi de la Roncea.ro si pentru ce trebuie demis pe loc seful M.A.E. Baconsky

Bad Politics: Wikileaks si Ambasada SUA despre cine conduce Romania

De ce-l uita Stefan Candea din peisajul corupt al presei pe spalatorul de bani Mircea Toma, partener de “afaceri” cu Sorin Ovidiu Vintu, Dinu Patriciu si Sorin Rosca Stanescu

Am inteles ca tanarul Stefan Candea, pe care il simpatizez, face valuri pe portalurile “corecte politic” pentru dezvaluirea sursei de apa calda: coruptia din fosta presa romaneasca. Am sarit peste toate ah-urile si oh-urile si m-am dus direct la sursa, respectiv NiemanWatchDog unde am constatat ca referirea principala consta in cazul Rosca-Chirieac – “Santaj la seful ANI”. Cum am avut “onoarea” sa fiu cel care a dezvaluit intreaga afacere, demna de istoria presei romane si destul de bine mediatizata, as spune, chiar si cu numele meu “uitat”, imi permit acum sa-i dau si un sfat lui Candea: Nu Rosca si Chirieac sunt problema, caci acum ii stie toata lumea ce poame sunt, ci cei pe care ii acoperi tu, batrane, prin jumatatile tale de adevaruri, praf de creta aruncat in ochii fraieritilor de occidentali!

Pentru ca peisajul sa fie complet, si pentru ochii necunoscatorilor, n-ar fi stricat sa fi mentionat in “Raportul” tau de bursier Nieman (foto) si un caz care sta la DNA via Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor de vreo sase ani si mai bine. Iata-l:

Sefii de la “Academia Catavencu” au primit in conturi personale miliarde de lei de la Fundatia “Anonimul”

Fundatia “Anonimul”, alaturi de Grupul Rompetrol, figureaza intr-un raport al Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor ca efectuand operatiuni suspecte de spalare a banilor

Parchetul National Anticoruptie a fost sesizat, asa cum aratam in Adevarul de ieri, de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) in legatura cu “operatiunile suspecte de spalare a banilor efectuate de Patriciu Dan Costache, Marin Sorin si Marin Mihaela Rodica prin intermediul mai multor societati comerciale”. Aceste operatiuni au fost realizate, conform specialistilor ONPCSB, in principal prin intermediul firmelor din cadrul Grupului Rompetrol, condus de Dinu Patriciu. In sesizarea remisa PNA de catre ONPCSB se fac referiri insa si la o serie de fundatii si persoane fizice intre care s-au efectuat importante tranzactii banesti. Este vorba de dl. Marin Sorin – care a organizat ieri o conferinta de presa -, sotia acestuia, Marin Mihaela Rodica, Tudori Fondation, Fundatia “Anonimul” (Don Quijote). Aceasta din urma, la data de 7 noiembrie 2002, a platit cu suma de 8,6 miliarde de lei cinci persoane fizice, membri fondatori si actionari la “Academia Catavencu”, respectiv Mihaiu Liviu, Buscu Doru, Toma Mircea, Ivanciuc Cornel si Ioan T. Morar. Sumele – variind intre 1,3 miliarde de lei si 2,1 miliarde de lei – au ajuns in conturile personale ale ziaristilor si nicidecum in cel al saptamanalului “Academia Catavencu”. De bani de la Fundatia “Anonimul” a beneficiat si Fundatia “Noua Europa”, care a incasat suma de 4 miliarde de lei (Fundatia lui Andrei Plesu. Mai precis 4,025 miliarde. O sa revin asupra acestui aspect – Nota mea, VR). Asa cum a aratat ieri dl. Marin Sorin, in cadrul conferintei de presa, Fundatia Anonimul sustine o serie de activitati din domeniul cultural, intre acestea figurand si Asezamantul Cultural “Academia Catavencu”. In principal, donatiile din care, la randul sau, doneaza Fundatia Anonimul provin de la Tudori Fondation, o firma cu sediul in Liechtenstein, reprezentata in Romania de Marin Sorin. Aceasta firma a vandut OMV participarea pe care o detinea la Romanian Oil and Gas Investments, care – la randul sau – detinea Rompetrol Group BV, societate care controla Grupul Rompetrol Romania. Si, uite asa, mai pe ocolite, se ajunge si la Dinu Patriciu, care – la randul sau – a incasat in contul personal suma totala de 11,7 miliarde de lei de la societatea nerezidenta Tudori Fondation. In cadrul conferintei de presa de ieri, Marin Sorin a declarat ca nu a fost instiintat oficial despre faptul ca este cercetat pentru spalare de bani, precizand ca miza anchetei desfasurate de ONPCSB “este PETROM-ul, care este o sursa de venituri ilicite pentru mii de oameni. Totul a plecat de la adversarii privatizarii PETROM. Implicit, scandalul are legatura si cu politicul, dar interesele economice sunt cele care primeaza. Aceasta informare a Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor este o dovada a faptului ca autoritatile statului au niste instrumente incompetente”. Marin Sorin a mai aratat ca va face o plangere penala impotriva lui Ioan Melinescu, presedintele ONPCSB, care a semnat sesizarea catre PNA pe data de 7 mai a.c., in conditiile in care fusese revocat din functie cu doua zile mai inainte, conform Hotararii publicate in Monitorul Oficial. Surse din cadrul ONPCSB ne-au informat ca prima sesizare catre procuratura a fost facuta in noiembrie 2003 (cum rezulta, de altfel, si din textul informarii), iar decizia efectuarii sesizarilor se ia de catre plenul Oficiului, din care fac parte mai multe autoritati ale statului, inclusiv reprezentantii serviciilor secrete. De precizat faptul ca Marin Sorin nu este o persoana straina de afacerile din domeniul petrolier, domnia sa fiind – conform propriei declaratii – persoana care a negociat in numele Rompetrol contractul de privatizare si care a ramas doar membru in Consiliul de Administratie al Grupului Rompetrol, cu rol de observator pana la finalizarea contractului de vanzare-cumparare actiuni.

  • Gabriela STEFAN / Vineri 28 mai 2004
Iata ce amintea si un alt jurnalist de investigatii vertical, Mihai Munteanu, despre implicarea celor doi tovarasi in afacerea Catavencu:
Banii de la Rompetrol, investiti in Delta

Ulterior, firma concesionara a fost cumparata de societatea Tudori Ro SRL din Bucuresti. Conform Registrului Comertului, la adresa acestei firme sunt inregistrate mai multe societati ale omului de afaceri Sorin Marin. Toate acestea, inclusiv Tudori Ro SRL, sunt patronate prin Tudori Foundation, o fundatie din Liechtenstein, infiintata de familia lui Sorin Marin.

Afaceristul este anchetat de Parchet, cot la cot cu magnatul Dinu Patriciu, in dosarul privatizarii Petromidia. Marin si Patriciu au devenit actionari ai grupului Rompetrol SA in 1997 prin fundatiile lor, ambele din Liechtenstein. In cazul lui Sorin Marin este vorba despre aceeasi Tudori Foundation.

Fundatia lui Marin a fost monitorizata si de Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (OPNCSB). Intr-un circuit financiar complex, in conturile fundatiei lui Marin au intrat peste 6,6 milioane de dolari, cu titlu de plata partiala a actiunilor Rompetrol, pe care Marin i le-a vandut lui Patriciu in octombrie 2002.

Dupa nici un an, in august 2003, Sorin Marin, prin Tudori Foundation, a cumparat Black Sea Sturgeon, al doilea concesionar din Delta, facand plata din acelasi cont.

In Romania, Sorin Marin a fondat celebra fundatie „Anonimul“, care organizeaza, anual, un festival de film in localitatea Sfantu Gheorghe, din Delta. Prin „Anonimul“, Sorin Marin detine si un pachet consistent de actiuni in trustul media „Catavencu“.

(Extras din articolul “Stapanii Deltei” de Mihai Munteanu, Evenimentul Zilei, Luni, 19 septembrie 2005)
Si iata si un act, asa, bun pentru viitorul Raport, fie si numai pentru insiruirea de nume:
“Ministerul Public

Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie

Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism

Nr. 111/D/P/2004

16 ianuarie 2006

In interesul cercetarilor ce sunt efectuate in cauza penala cu nr. de mai sus privind pe inculpatul Dan Costache Patriciu, invinuitii Florin Aldea, Marin Sorin, John Works Hamilton, Bucsa Alexandru, George Philip Stephenson, Chis Eric, Nicolcioiu Alexandru, s.a., cauza in care exista indicii temeinice de spalare a banilor de catre persoanele fizice si/sau reprezentantii persoanelor juridice mentionate, in conformitate cu dispozitiile art. 97 Cod pr. pen. (“orice persoana fizica sau persoana juridica, in posesia careia se afla un obiect sau un inscris ce poate servi ca mijloc de proba, este obligata sa-l prezinte si sa-l predea, sub luare de dovada, organului de urmarire penala sau instantei de judecata, la cererea acestora”), art. 52 din Legea 58/1998 republicata Legea bancara (“in cauzele penale, la solicitarea scrisa a procurorului sau instantei judecatoresti ori, dupa caz, a organelor de cercetare penala, cu autorizarea procurorului, bancile vor furniza informatii de natura secretului profesional”), art. 26 din Legea 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism (“in cazul infractiunilor prevazute la art. 23 si 24, secretul bancar si secretul profesional nu sunt opozabile organelor de urmarire penala si nici instantelor de judecata. Datele si informatiile solicitate de procuror sau de instanta de judecata se comunica de catre persoanele prevazute la art. 8, la cererea scrisa a procurorului, in cursul urmaririi penale”), art. 27 (4) din Legea 656/2003 (“cand sunt indicii temeinice cu privire la savarsirea infractiunii de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, in scopul strangerii de probe sau al identificarii faptuitorului… procurorul poate dispune sa i se comunice inscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile”), art. 16 (4) (“cand sunt indicii temeinice cu privire la savarsirea uneia dintre infractiunile atribuite prin prezenta lege in competenta Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate organizata si terorism, in scopul strangerii de probe sau al identificarii faptuitorului…. procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism pot dispune sa li se comunice inscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile”)

Va solicitam sa ne inaintati de urgenta date, informatii, inscrisuri si documente care sa cuprinda:

– copii a dosarelor de deschidere de conturi;

– datele de identificare ale persoanelor imputernicite a dispune conturi;

– documentele aferente operatiunilor derulate pe conturile curente deschise la unitatile dumneavoastra, in copie xerox;

– extrasele de cont privind operatiunile derulate pe conturile curente, in lei si valuta deschise la unitatile dumneavoastra, pentru perioada 01.01.2000-01.12.2005 privind urmatoarele persoane fizice si juridice:

Adrian Ion Stanescu, Aldea Florin, Baldea Alexandru, Buscu Doru, Bucsa Alexandru, Barbu Vasile, Bercea Florin, Bercea Roxana, Calin Popescu Tariceanu, Colin Hart, Cosmin Gabriel Cocean, Covacescu Adrian Florin, Dan Costache Patriciu, Dan I. Fisher, Daniel Costea, Dolea Florin, Eric Florin Chis, Epure Nicolae, Gaita George, George Philip Stephenson, Gherghiu Viorel, Gheorghe Mircioaca, Harnagea Catalin Constantin, Husar Calin, Ioan T. Morar, John Hamilton Works, Luca Liviu, Luca Cristina Livia, Ludovic Orban, Liviu Mihaiu, Lichiardopol Mirel, Marin Mihaela Rodica, Marin Sorin, Nicolcioiu Alexandru, Patriciu Dana Rodica, Papaioannis A. Ioannis, Paul Nicolae Pop, Potanc Sorin Sebastian, Radu Boroianu, Ratiu Nicolae Cristopher, Sorin Rosca Stanescu, Steluta Danciu, Stanciu Octavian Laurentiu, Szabo Mihai, Toma Mircea Valentin, Tariceanu Popescu Ioana, Teodor Viorel Melescanu, Verestoy Attila, Vitoratos Andrew, Vladimir Novac, Voiculescu D. Camelia Rodica, Vulpe Sorin, Volintiru Adrian, Udrescu Adrian, Ursulescu Florin.

Persoane juridice

Academia Catavencu, Agricola Alcohol Product SA, Agrochim Impex SRL, Alpha Constructii si Investitii Imobiliare SA, Alpha Construct SA, Astra Investitii Imobiliare SA, Ana Maria Press SRL, Ashby Asset Management SA, Artis Design SA, Baneasa Investitii Imobiliare SA, Bluelink Comunicazioni SA Elvetia, Best Media Press SRL, Beta Cons SRL, Bradient Consult SRL, Bradient Strategia SRL, Carware SRL, Bo Na Co 95 SRL, Captain Portservice SRL, Comac Limited Cipru, Clairmont Holdings LTD – Clairmo – Cipru, Croqeveil Com SRL, Caliza Prod SRL, Clubul Vinului SRL, Danama Stiftung Liechtestein, Dai Llc Inc, Diesow Ventures LTD, Eastern Neotrading SRL, Ecomaster Servicii Ecologice SA, Elada Tours SRL, Emmencique SRL, Elbahold LTD, Euroest Press SRL, Eurojet Romania SA, Express Cargo SRL, Fercell LTD, E.S.O.P. Omega SRL, Ethos Med SRL, Fondul Privat pentru Dezvoltare Durabila SRL (fosta Rompetrol Sport ), Fundatia Anonimul (fosta Don Quijote), Fundatia Institutul pentru Libera Initiativa, Global Video Media SRL, Global Security Sistem SA, Grupul Financiar Franco-Roman Prompt SA, Hein Romania SA, Imobiliar Network 2002 SA, Industrial Parc SRL, Irma Trading SRL, Leo Overseas LTD, Lopag Louis Oehri & Partener Trust Reg, Media Protection SRL, Marina Club SRL, Marat Properties SRL, Mindustries Consultanta SRL, Nexxt Serv SRL, Oscar Servicii Turism SRL, Omega Press Investment SA, Poligraf SRL, Praxis SRL, Print Invest SA, Prompt Al SA, Prompt SA, Palplast SA, P.C.T. SA, Promodist SA, Profesional Corp Consult SA, Romcalor Oilservices SA, Romanian Cable TV SRL, Romanos Holding LTD, Rominserv, Rom Oil SA, Rompetrol Group NV, Rompetrol Rafinare Complexul Petromidia, Rompetrol SA, Rompetrol Downstream SA, Rompetrol Logistics SA, Rompetrol Quality Control SRL, Rompetrol Petrochimicals SRL, Rompetrol Well Services SA Ploiesti, Rompetrol Industrial Parks SA, Rompetrol Financial Group SRL, Rompetrol Holding SRL, Rompetrol Exploration & Production Limited-London, Saltville LTD Cipru, Scopaco Holding LTD, Sagitarius Consulting SRL, SC International SA, SGD Services SRL, Somar Invest SRL, Stonecom Limited Cipru, The Rompetrol Group NV (T.R.G.), Teleserv Cable SRL, Tele Distribution SRL, Tudori Fondation Liechtenstein, Tudori Properties SRL (fosta Tudori RO SRL), Video Services SRL, Valcar Com Impex SRL, Waverton Investments B.V., Ziua Tomis SA, Editura Ziua SRL, Ziua SRL.

Solicitam transmiterea extraselor de cont atat pe hartie, cat si pe suport magnetic, in format Excel (CD), in vederea centralizarii sumelor transferate intre grupul de persoane fizice mentionate si firmele la care sunt asociati/actionari si/sau administratori, intrucat asa cum bine se cunoaste spalarea banilor se realizeaza in trei etape: PLASARE (deplasarea fizica a profiturilor in numerar necesara pentru evitarea controlului de catre organele legii, reprezinta “scaparea”, la propriu, de numerar si indepartarea fizica a veniturilor initiale derivate din activitatea ilegala- convertirea banilor murdari in bani curati), STRATIFICAREA (procesul de miscare a fondurilor intre diferite conturi pentru a le ascunde originea, separarea veniturilor ilicite de sursa lor prin crearea unor straturi complexe de tranzactii financiare proiectate pentru a insela orrganele de control si pentru a asigura anonimatul) si INTEGRAREA (miscarea fondurilor astfel spalate prin intermediul organizatiilor legale, furnizarea unei legalitati aparente bogatiei acumulate in mod criminal – folosirea banilor pentru a obtine profit).

Avand in vedere ca inculpatul Dan Costache Patriciu este suspectat inclusiv de spalare de bani, iar rezultatele spalarii, prin intermediul sistemului financiar bancar ar putea fi plasate in economie ca fonduri normale si “curate” de afaceri in vederea elucidarii acestor aspecte este imperios necesara cercetarea conturilor deschise de catre persoanele fizice si juridice sus mentionate.

Aceasta concluzie este intarita si de afirmatia d-lui Doru Bulata, fost reprezentant al A.R.B din cadrul O.N.P.C.S.B., in prezent Directorul Unitatii de Conformitate din cadrul B.C.R., membru in asociatia specialistilor certificate in lupta impotriva spalarii banilor – (A.C.A.M.S), care declara in ziarul “Cotidianul”: “bancile nu reprezinta un autor activ al spalarii banilor, ci infractorii sunt aceia care incearca sa se foloseasca de facilitatile sistemului bancar si reprezinta partea activa a acestui fenomen. Rapiditatea tranzactiilor, profesionalismul, cat si operatiunile complexe sunt cateva dintre avantajele sistemului bancar care sunt folosite insa in alte scopuri de catre infractori”.

Procuror-sef Directie Daniel TICAIR

Bogdan Chirieac deconspirat drept agent al Mossad-ului, serviciul israelian de informatii, de colonelul (r) Ion Petrescu. INEDIT. Aflati azi de la Roncea.ro si pentru ce trebuie demis pe loc seful M.A.E. Baconsky

Cunoscutul analist politic Bogdan Chirieac, implicat in scandalul de santaj cu seful Agentiei Nationale de Integritate, Catalin Macovei, si cercetat in trecut si de CNSAS, la cererea Civic Media, este acuzat acum de analistul militar Ion Petrescu, colonel (r) si fost sef al Direcţiei Informare şi Relaţii Publice din M.Ap.N, ca apartine Mossad (în ebraică המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, transliterat ha-Mosad le-Modi’in u-le-Tafkidim Meiuhadim – „Institutul de informații și operațiuni speciale”), serviciul secret israelian cu activitate externa.

Colonelul Ion Petrescu este doctor in stiinte militare si vicepreşedinte al Asociaţiei “George C. Marshall – România”. A absolvit si Colegiul de Studii Internaţionale şi de Securitate din Bavaria si a urmat si cursul “Intelligence and Democracy”, organizat de Centrul pentru Relaţii între Militari şi Civili al Forţelor Navale Americane, din Monterey, California. A fost director al Trustului de presa al Armatei si a fost decorat cu Ordinul Naţional Pentru Merit, în grad de cavaler, cu însemne pentru militari. Intamplator, s-a aflat si in avionul care s-a deplasat in Irak pentru eliberarea jurnalistilor romani rapiti in cadrul Afacerii Hayssam. In prezent scrie comentarii pentru mai multe publicatii romanesti de pe ambele maluri ale Prutului. Recent, dupa ce i-a avertizat pe sefii SRI si DGIA, intr-una din postarile sale de pe blog, sa inceteze atacurile online la adresa sa, analistul militar s-a suparat si pe domnul George Maior si pe mai tinerii sai adjuncti si a anuntat ca vor urma dezvaluiri interesante pe tema “formatorilor de opinie” din presa “romaneasca” si a serviciilor de care apartin acestia. Primul s-a nimerit sa fie stimabilul Bogdan Chirieac, despre care domnul Ion Petrescu afirma:

“Am privit, cu stupoare, la televizor, un personaj cu ochelari, plimbat – ca Sfintele Moaşte, de la o televiziune de ştiri, cu patron chemat la D.N.A., la alta, cu iniţiator autopropulsat în lideranţa opoziţei -, ca analist, mai mult sau mai puţin (a)politic.

Nu i-aş fi acordat mai multă atenţie decât merită, dar am asistat la clipa sa de cinism.

Te dai jurnalist – după ce ani în şir ai semnat editoriale bazate pe filele primite, confidenţial, de la serviciile secrete -, ai contracte cu un serviciu specializat în ascultarea formatorilor de opinie, ai contribuit la “executarea publică”, cu microfoane postate ambiental, a unui ziarist incomod celui aflat în vârful piramidei politice, eşti suspectat că ai fi purtătorul unui grad de-’nstelat, în serviciul de intelligence al unei ţări ostile lumii arabe, şi, colac peste pupăză, minţi milioane de telespectatori români afirmând, cu neruşinare, că absenţa liderilor, în fruntea demonstranţilor din ţările arabe, demonstrează – ţineţi-vă bine! – că revoltele au fost organizate de… Al-Qaida!
Ne laşi?

Acest bulgăr cafeniu al jurnalismului de faţadă, din lumea plină de frişcă, dar deloc cu idei bine fundamentate, a televiziunilor menite a prosti minţile slabe, nu este decât măsura reală a manipulării conaţionalilor săi, de cei interesaţi să domine prin zvonuri abil formulate, pe canale care atrag românii nemulţumiţi, total anesteziaţi în privinţa dinamicii reale, pe scena geopolitică mondială.

Mă întreb dacă Mihai Gâdea, ca dirijor la Antena ce i s-a încredinţat, ştie sau măcar este amical sesizat, de vreun amic, ce dezinformări se produc, cu profesionalism, în ograda domniei sale? Care sunt viguros aplaudate la sediul C.I.A. şi la acela al Mossad.”

Integral la: Ion Petrescu

Aflati azi de la Roncea.ro pentru ce trebuie demis pe loc seful M.A.E. Baconsky si ce s-a intamplat cu procesul Kossuth si SCRISOARE DESCHISA catre premierul Boc: Pana unde va decadea demnitatea nationala in fata UDMR si a intereselor Ungariei asupra Romaniei? Kossuth, un criminal de romani cinstit de “statul roman”? »

Alte stiri interesante, via Ziaristi Online:

Sorina Matei despre Basescu si Libia: 1. Interviul dat la TVR a fost o greşeală. 2. Intervenţia la RTV a fost o a doua greşeală

Basescu Libia Realitatea Tv“Pe Dana Războiu aş lasa-o de dimineaţă până seara pe post. De mult timp n-am mai râs atât de mult.”

Mario Balint despre RRA si razboiul din Libia: “E ca şi cum ai ieşi la pensie şi nimeni nu mai are nevoie de serviciile tale!”

gaddafi-sarkozyMda, mi-e destul de greu să accept acest lucru! E ca şi cum ai ieşi la pensie şi nimeni nu mai are nevoie de serviciile tale! Mi-e şi mai greu să accept atunci cînd vine vorba de un sistem, care s-a dovedit OK! Probabil, sunt frustrat!

Dorin Suciu, ziaristul care a documentat masacrul romanilor de la Targu Mures. Post scriptum la o manipulare maghiara.

Extremistii-unguri-blocheaza-adevarul-de-la-Targu-Mures-martie-1990-pe-You-Tube-Mihaila-Cofariu-spitalizatManipularea făcută prin documentarul lui Peter Swain a pregătit calea războiului de imagine împotriva României și lansarea de către Gyula Horn, ministrul de externe al Ungariei, episcopul Laszlo Tokes și Geza Entz, ministru al Oficiului pentru maghiarii de peste granițe, a dezinformării cunoscute ca „Pogromul de la Târgu Mureș”. Așa a început despuierea României de simpatia de care se bucura după Revoluția din Decembrie 1989, izolarea și marginalizarea ei.

Hackerii nationalisti au salvat din nou onoarea Romaniei. Romanian National Security a blocat presa din Ungaria in numele lui Avram Iancu

RNSAtacul din ziua de duminica a afectat cel putin patru dintre cele mai importante surse de informaţie din Ungaria, printre care amintim tv2.hu (#1, #2, #3), budapesttimes.hu, magyarhirlap.hu şi echotv.hu. Site-urile sunt si acum indisponibile. :)

Atrocitatile maghiare din 20 martie 1990 – VIDEO. Mihaila Cofar, romanul mutilat pe viata la Targu Mures, traieste cu 1000 de lei pe luna. REPORTAJ

De Ce Mint News. Bogdan Chirieac si PSD dezinformeaza, rezervistii SRI dezmint: militarii in retragere nu au initiat nici un demers la Bruxelles pe tema pensiilor

Dezminţire din partea ACMRR

Asociaţia Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere din Serviciul Român de Informaţii precizează, cu toată responsabilitatea, că nu a întreprins şi nu a făcut niciun demers la Parlamentul European şi la nicio altă instituţie europeană referitor la punerea în aplicare a Legii sistemului unitar de pensii publice din România şi respinge, ca nefondate, orice alegaţii care îi pun în sarcină intervenţii la foruri externe în problema pensiilor militare.

Asociaţia Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere din Serviciul Român de Informaţii, împreună cu alte asociaţii similare, a întreprins demersuri cu privire la recalcularea pensiilor militare la instituţiile de stat române cu competenţă în domeniu, inclusiv la Administraţia Prezidenţială. Apreciază că, în momentul de faţă, orice demers la instituţii europene este prematur, atâta timp cât procesul de recalculare este în desfăşurare şi nu se deţin documente care ar putea proba “încălcarea dreptului de pensie recunoscut prin legislaţia anterioară”.

PREŞEDINTELE

A.C.M.R.R. DIN S.R.I.,

Colonel (r)

Filip Teodorescu

Dezinformarea blogului “De Ce News” al lui Bogdan Chirieac si Razvan Dumitrescu:

Rezerviştii din SRI reclamă Legea pensiilor la Parlamentul European

Asociaţia Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere (ACMRR) din SRI a depus o petiţie la Parlamentul European în care se cere renunţarea la recalcularea pensiilor militarilor şi la includerea acestora în sistemul de pensii de stat unic, aceste măsuri fiind neconstituţionale. Corina Creţu, vicepreşedinte al Comisiei pentru Dezvoltare a Parlamentului European, a declarat pentru De Ce News că au existat numeroase interpelări în PE împotriva acestor măsurilor antisociale. Referitor la situaţia actuală a petiţiei, europarlamentarul social-democrat Victor Boştinaru ne-a declarat că s-a primit avizul şi se aşteaptă să fie introdusă pe lista de dezbateri.

(more…)

Powered by WordPress

Stiri

customizable counter
toateBlogurile.ro Blog din Moldova