Posts Tagged ‘lazescu’

EXCLUSIV. TVR, din put in put: Radu Calin Cristea a sifonat peste o jumatate de milion de euro la Muzeul Literaturii. Scrisoarea de refuz a sefiei TVR de catre RCC din 2005 si motivatia de la BBC: “Am deranjat PSD si Serviciile Secrete”

«Ziaristul Radu Călin Cristea a declarat la BBC că prin articolele vehemente scrise la adresa Partidului Social Democrat şi a Serviciilor Secrete ar fi deranjat anumite cercuri care ar fi interesate să spună că ” la Cotroceni se cloceşte în umbră ideea schimbării prin arderea etapelor legale a actualei conduceri a Televiziunii Române”» BBC

Pentru cei care se bucura ca seful sectei GDS, ashramul Iasi, Alexandru “Andi” Lazescu, a fost dat jos de la TVR, le dau o veste: inlocuitorul lui, Radu Calin Cristea, este preferatul sectei ICR – care l-a si instalat ilegal, in trecut, la Muzeul Literaturii, prin Mircea Mihaiesi si Ioan T Morar -, si un supus al ayatollahului V.I. Tismaneanu. Dovezile mai jos. Dar mai intai sa incepem cu scandalul din 2005:

Ziaristul Radu Calin Cristea a trimis (ex)consilierului prezidential Claudiu Elvis Saftoiu o scrisoare, ca răspuns la o ofertă care i-ar fi fost făcută de Presedintia Romaniei, pentru a prelua conducerea TVR. Scrisoarea electronica a ajuns si la AM Press, care a publicat-o integral, la vremea respectiva, generand un scandal bazat pe faptul ca, legal, presedintele TVR este numit de Parlament si nu de Presedintie. Cum pe site-ul agentiei in cauza nu se mai regaseste tidula lui RCC catre ulterior demisul CES – care ii tradeaza ipocrizia de azi -, o reproduc din memorie 🙂 :

“Optez pentru calea e-mail-ului pentru a ma incadra in timpul convenit pentru raspunsul la generoasa Dumneavoastra oferta. Putem eventual comunica ulterior pe marginea epistolei mele sub orice forma veti considera de cuviinta. As vrea sa va asigur ca am tratat foarte serios aceasta oferta (incluzind in pachet atit SRTV, cit si SRR).

M-am informat, m-am consultat cu numeroase persoane, din diferite medii, si am confruntat aceste opinii cu propria perceptia asupra ofertei Dumneavoastra. M-am straduit apoi sa sintetizez toate argumentele aparute in urma acestor discutii. Este, cu siguranta, unul din pariurile cele mai complicate din viata mea. Dupa multe analize si framintari am hotarit sa ma recuz. In balanta acestei decizii, asa cum a reiesit de altfel si in timpul intrevederii noastre, a atirnat foarte greu importanta componenta administrativ-manageriala a postului.

Mi se pare o chestiune de bun-simt sa nu ma angajez intr-o actiune unde m-as fi confruntat constant cu mari necunoscute legate de gestionarea financiar-economica a acestor institutii publice. M-as fi avintat intr-un domeniu pentru care calificarea mea este mai mult decit discutabila, astfel ca m-as fi descoperit implicat in actiuni fara legatura cu experienta mea desfasurata strict in plan editorial. Temerile mele ar fi fost poate estompate daca perspectiva nu ar fi fost aceea a unui colos institutional cu mii de angajati si rulind anual un buget de sute de miliarde de lei. Probabil ca altii ar eluda acest handicap provocat de o functie cu o fisa a postului atit de complexa; mie mi s-a parut cinstit sa iau in consideratie acest baraj evident si sa decid in consecinta.

Am scris in multe din articolele mele ca una din bolile cele mai grave ale tranzitiei romanesti este excedentul de competenta. Am devenit o natiune de generalisti, care se pricep la toate. Daca as fi acceptat o oferta care ar fi depasit sensibil aria mea de pricepere mi-as fi reprosat ca imi incalc principiile si ca uzez cu ipocrizie de un dublu standard cind vine vorba de propria persoana. Ne cunoastem foarte putin si as fi o­norat daca vom ramine in continuare intr-o relatie amicala. Realizez ca decizia mea va stirni dezamagirea unor persoane pe care le pretuiesc. V-as ramine recunoscator daca, in contextul oricarei discutii despre hotarirea pe care am luat-o, veti evoca argumentele pe care le-am prezentat in aceasta scrisoare, temperind astfel zvonurile ce nu vor intirzia sa apara. M-as bucura daca in special dl Andrei Plesu ar fi pus in tema cu esenta mesajului meu.

Regretind ca tentativa noastra de cooperare s-a soldat cu un esec si in speranta ca, poate, se vor ivi alte oportunitati de colaborare compatibile cu specializarea mea, va rog sa primiti, Domnule Consilier Prezidential, expresia intregii mele consideratii,

Radu Calin Cristea”

Cititi si Bogdan Tiberiu Iacob: TVR, din rau in mai rau: Radu Calin Cristea director interimar

Precizez ca titlul “TVR, din put in put” mi-a venit inainte de a citi articolul din InPolitics. Alegerea lui BTI mi-a confirmat ca nu sunt singurul care gandeste la fel. Si acum, scandalul din 2009, cu dovezi si facsimile inedite:

Dosarul Fraudelor marca RCC de la Muzeul Literaturii – Exclusiv Roncea Ro

Radu Calin Cristea dat afara de la Muzeul Literaturii, unde a fost instalat ilegal de Secta culturnicilor ICR

ILEGAL – DIRECTORUL Muzeului National al Literaturii Romane, Radu Calin Cristea, instalat prin frauda. Justitia a demonstrat sforariile sectei. BOMBA

EX-JURNALISTUL Radu Calin Cristea si BILANTUL NEGRU al unui directorat ilegal la Muzeul Literaturii Romane, in noua ocupatie anti-romaneasca

JAFUL DE LA MUZEUL LITERATURII: Peste 575.000 euro papati intr-un an sub directoratul ilegal al lui Radu Calin Cristea. ANI, DNA?!

ELIBERATI MUZEUL LITERATURII! Radu Calin Cristea nu vrea sa cedeze scaunul ocupat ilegal prin aranjamentele sectei intelectualilor rosii

BLOGUL RONCEA face “furori” la Muzeul Literaturii Romane. Cel putin asa sustine directorul ilegal Radu Calin Cristea intr-un Email Intern. EXCLUSIV

SCANDAL marca Radu Calin Cristea: TARA MOARE DE FOAME si MUZEUL LITERATURII se piaptana de 105.000 Euro in “Vacante&Calatorii”. EXCLUSIV

IN NUMELE LUI ALEXANDRU CONDEESCU: Radu Calin Cristea fata cu reactiunea! OPINIE A UNUI CITITOR-SCRIITOR

POVESTILE, Vacantele si Calatoriile de “Literatura si Turism” ale lui Radu Calin Cristea: 105.000 Euro. RCC ATACA blogul meu “de moravuri” in Adevarul

EMINESCU – interzis la Muzeul Literaturii Române!

ILEGALUL Radu Calin Cristea: Eminescu, nu – Tismaneanu, da. PARAZITII MUZEULUI si ai LITERATURII ROMANE

SALVATI MUZEUL LITERATURII de directorul inchipuit Radu Calin Cristea. Stie Oprescu despre ilegalitatile din curtea sa?

RADU CALIN CRISTEA A ZBURAT! IATA UN ALT PROIECT “de criza”, de “numai” 113.000 Euro, marca RCC, Aurel Borsan si revista Cuvantul

CATI IMPOSTORI incap pe cm patrat la ADEVARUL? Azi doi, cu bube-n cap (stiu ei la ce ma refer): Cartianu si Cristea

CURENTUL va trimite Corpului de Control al primariei Capitalei si Curtii de Conturi Dosarul lui Radu Calin Cristea, zburatul de la Muzeul Literaturii

CE A MAI FACUT Radu Calin Cristea la Muzeul Literaturii: a blocat 12 proiecte cu finanţare nerambursabilă de peste 500.000. DOVADA

HOTIILE de la Muzeul Literaturii si Primaria Capitalei. IN ATENTIA Curtii de Conturi, DNA si ANI. 19 FACSIMILE cu bugetofagiile lui Radu Calin Cristea

EXCLUSIV – TURNATORIILE impostorului Radu Calin Cristea despre colegii sai din Muzeul Literaturii. ADEVARUL arata vinovatii: Paleologu, Oprescu si Co

DUPA CE A BAGAT IN GROAPA MUZEUL LITERATURII, RC Cristea i-a cerut cu tupeu lui Oprescu sa-l rasplateasca pentru “activitate meritorie” DOC / EXCLUSIV

RC CRISTEA recunoaste in ADEVARUL ca a fost trimis la plimbare de Blogul Roncea. Ofelia Cretia prezinta documente privind jaful din Muzeul Literaturii

DOVADA deturnarilor marca Radu Calin Cristea – Contractul Muzeului “Turismului si Literaturii” in care apar sume enorme pentru o publicitate fictiva

MAFIOTII CULTURNICI. Cazul Radu Calin Cristea si Afacerea Muzeul Literaturii. Pana si Sorin Antohi reclama “gainariile care-i afecteaza interesele”

RADU CALIN CRISTEA, IMPOSTOR SI PLAGIATOR. De la ANTOLOGIA RUSINII la ANTOLOGIA NERUSINARII. Asa sa-i ramana numele!

O SCRISOARE GASITA. Galceava impostorilor la Muzeul Literaturii: Sorin Antohi vs Radu Calin Cristea. In atentia DNA si a Curtii de Conturi. NO COMMENT

PENTRU CE PLATESTE PATRICIU DEONTOLOGII IMPOSTORI, ca sa se arda intre ei? RC Cristea confirma scrisoarea “doctorului” Antohi publicata de Blog Roncea

Ziaristi din TVR impotriva mafiei KGB. “PDG”-ul GDS “Andi” Lazescu luat la intrebari de jurnalisti curajosi ai Televiziunii Nationale. Ziaristi Online publica Memoriile lor in atentia SRI

“Suntem comunisti, sau viitori comunisti, si in orice moment trebuie sa ne comportam ca atare, sa privim spre viitor, care este al nostru!”“Andi” Lazescu, Flacara Iasului

Tensiunea din televiziunea publică a atins cote dramatice, transmite Mediaddict. Vineri, prezentatorul „Orei de ştiri” de la TVR2, Lucian Pîrvoiu a decis să rupă tăcerea şi să-şi exprime deschis revolta faţă de haosul de domneşte în interiorul TVR. Lucian Pîrvoiu îl face direct responsabil pe actualul director Alexandru Lăzescu de situaţia în care se află TVR. Jurnalistul reclamă decizii discutabile în schimbarea orei de difuzare a programului „Ora de ştiri”, management defectuos la nivelul SRTV, discrepanţe uriaşe între salariile angajaţilor, nesiguranţa locurilor de muncă pe fondul blocajului financiar şi multe altele. Pîrvoiu nu uită să-i amintească directorului SRTV că instituţia are la activ situaţii poate unice în Europa: sinuciderea unui angajat TVR în 2010 dar şi tentativa de sinucidere a lui Adrian Sobaru.

Lucian Pîrvoiu precizează că textul de mai jos este al patrulea memoriu pe care l-a înaintat lui Alexandru Lăzescu, neprimind, până în prezent, nici un răspuns. Totodata, Adrian Bucur, moderator la TVR Info, canalul de știri al TVR, i-a adresat “PDG”-ului 10 intrebari, ramase, de asemenea, fara raspuns, dintre care prezint doar un mai jos:

“E adevărat că ați angajat în funcții cheie oameni apropiați dvs, din Iași, care locuiesc în vile RAPPS plătite din bugetul TVR…? Pe de altă parte, cunoașteți că de două luni, mulți dintre redactorii și cameramanii din TVR info, cei cu statut de colaboratori (80% din personal) nu și-au mai luat salariile? Și asta cu mult înainte de blocarea conturilor instituției. Sunt colegi disperați care așteaptă măcar un răspuns, de undeva. Ce le spuneți acestor oameni?”

Ambele Memorii, la Ziaristi Online

“Andi” Lazescu, seful GDS – Iasi, isi platea colegii de la revista 22 a GDS din banul public de la TVR. SRI, ANI si DNA au de conspectat “Apocalipsa dupa Lazescu”. Doar 120 de milioane de euro disparuti si vreo 20 de milioane de oameni furati

Datul din gura la televizor nu e pe gratis. Cu cat spurci mai mult pe canalul national si chiar daca mai iei salarii si de la alte trusturi si publicatii, cu atat primesti mai mult din buzunarul “patibularilor de romani” (1). Este cazul loazelor cu audienta sub O de la TVR.  Cand mai esti si fotogenic, asa ca Mamutul si Ornitorincul din imagine, am inteles ca primesti si spor de otravire vizuala a telespectatorilor. Iata stirea Mediafax: Televiziunea Română a stopat remuneraţia pentru toţi colaboratorii TVR care sunt angajaţi ai altor instituţii de presă, printre aceştia numărându-se Ioana Lupea, Mircea Marian, Andreea Pora, Cristian Pătrăşconiu, Cristian Turturică şi Cătălin Prisăcariu.

Ce observam: toate personajele in cauza sunt pupincuriste de-ale lui Tismaneanu si GDS-ului, din brigazile rosii de la EvZ si RL, Kakamikazi Kakatavenku si colaboratori ai gazetei de perete “22” (Andreea Pora este redactor sef, parca), organul de presa al GDS. Intamplator, cel care le-a semnat contractul este chiar seful si fondatorul GDS – Iasi, “Andi” Lazescu, fostul angajat al unui delapidator national alintat Nus, cu un picior (ala bun) infipt in groapa in care pisica lui Putin isi face nevoile in curtea Kremlinului. Lazescu este la randul lui “publicist comentator” la acelasi “22”! Panimaiesi? As vrea sa ne spuna ANI si, de ce nu, chiar si ARC-ul ramas in fundul Tatianei Alina Mungiu de la ultima si singura tavalire a ei – o stiti, cred: o doamna asa, mai multilateral dezvoltata, care e toata ziulica cu curatenia societatii si “anticoruptia” in gura -, cum se numeste afacerea asta…

Despre afacerile murdare al lui “Andi” Lazescu si cum a adus Televiziunea publica la faliment cu 120 de milioane de euro datorii (calculati singuri cate pensii si alocatii taiate de urgenta intra in aceasta gaura) puteti afla din scrisoarea deschisa Apocalipsa dupa Lazescu

Ilustratie: Patrick André de Hillerin Frumoşii din televiziunea încremenită

Note:

1. Horia Roman Patapievici – Opere

Intoarcerea lui Ion Cristoiu la EvZ, un eveniment cu reverberatii epocale. Revolutie in TVR: Ziaristii si tehnicienii cer demiterea si anchetarea lui Lazescu-GDS. O idee geniala: “moldovenistii” ar putea ramane fara obiectul muncii

Jurnalista Simona Ionescu anunta inca de pe 30 ianuarie (re)intoarcerea maestrului Ion Cristoiu la ziarul pe care l-a creat, Evenimentul Zilei:

Făcătorul „Evenimentului zilei”, Ion Cristoiu, se întoarce la ziarul care a fost cel mai mare succes de presă de după 1990.

La cateva zile, discipola maestrului ne mai informa cum vorbeste Ion Cristoiu despre presa lui și a altora

După 15 ani, Ion Cristoiu ”vorbește” din nou dintre paginile Evenimentului zilei, ziarul pe care l-a creat și l-a lansat în iunie 1992. E un interviu mare și complet despre călătoria lui din ultimii 15 ani, de când, la sfîrșitul lui februarie 1997 și-a luat geanta și colecția de stilouri și pixuri și a plecat din redacția pe care o modelase ca un vulcan.

Din 3 februarie 2012 Evenimentul zilei apare cu celebra bulina a anilor 90 pe frontispiciu, semn ca omul care a creat ziarul – Ion Cristoiu si o parte din vechea echipa s-au intors in redactie. Pentru mine inseamna ceva acest lucru, fiindca timp de 5 ani am lucrat la ridicarea acestui ziar impreuna cu jurnalisti care lasau totul deoparte pentru a obtine o stire in exclusivitate sau cele mai bune informatii. Inseamna, de asemenea, ca se naste un alt ziar…

Ii dam dreptate colegei noastre: Evenimentul Zilei ar putea renaste din propriu-i scrum, ca pasarea Phoenix, la statura lui de odinioara, ceea ce ii dorim si noi!

Foto cu ceasul care ticaie – Revista Tango

Integral la Ziaristi Online: Intoarcerea Maestrului Ion Cristoiu la Bulina Rosie: un Eveniment al Zilei cu reverberatii epocale

Cititi si: Revolutie in TVR. Ziaristii si tehnicienii cer demiterea si anchetarea lui Lazescu-GDS

Rotary-133-Ghe-Nichita-primar-Iasi-Dabiel-Condurache-Cristian-Adomnitei-Alexandru-Lazsescu-si-Conducerea-Rotary-Club-Romania-Moldova

Un grup de inițiativă din TVR a lansat un manifest care circulă în interiorul instituției. În manifest sunt denunțate jaful din bani public practicat de actuala conducere, teroarea și cenzura, presiunile psihice și financiare la care sunt supuși redactorii incomozi, angajările abuzive, greșelile editoriale și de management, înșelarea telespectatorilor, prăbușirea credibilității și a audienței.

Comentariul zilei: O idee geniala, indigerabila de “moldovenistii” lui Soros si Voronin: Trebuie schimbată denumirea Republicii Moldova

Soros Ghinea Voronin si porcariile muistilor lor moldovenisti

Nu încape îndoială însă că şi denumirea „Republica Moldova” e o capcană în care se prind până şi cei mai bine intenţionaţi dintre noi. La tot pasul, şi La Chişinău, şi la Bucureşti, se impune dihotomia România versus Moldova, de parcă acestea nu ar fi sinonime. Îi aud adesea pe unii colegi de la ziare sau canale de televiziuni comparând „moldovenii” de dincoace de Prut cu „românii” de dincolo.

Anticrestinii de la TVR nu se mai satura. Biserica Nationala sub atacul plutonierilor GDS, “rotarianul” “Andi” Lazescu si “tova ambasadelor” Rodica Culcer. Cine trebuie sa se spele pe cap cu ei?

Radu Moraru despre o alta tema nationala, Basarabia, batjocorita de TVR: “Televiziunea Publica – o mizerie!”


In ce priveste emisiunea “Cu ochii-n patru”: daca unii ierarhi-calugari ar fi mai modesti si si-ar respecta menirea pe acest pamant asemenea subiecte nu si-ar avea locul (exemplu: engolpioane de 30.000 de euro?, asta va trebuie?). “Deontologic”, cand la conducerea TVR sunt doi anticrestini convinsi, ca tovarasa Culcer si rotarianul Lazescu (click pe foto), membri ai sectei GDS, vorbim practic de un evident conflict de interese. E ca si cum l-ai pune pe Scaraoschi sa faca un reportaj despre Dumnezeu. Pe de alta parte invitarea unor maimute guralive ca Mirela Curlatean si Remus Cernea lasa de dorit pentru un profesionist ca realizatorul Cornel Mihalache. In rest, nu are cum sa nu te revolte si sa-ti provoace sila avalansa de antiromani care au invadat vietile oamenilor simpli catarandu-se ca niste draci pe antena TVR. Pana la a se spala pe cap cu ei cine i-a numit, biata Romanie e maculata in rahat kominternist zi de zi. Multumim, Partid!

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE ne informează:

În legătură cu emisiunea-dezbatere cu tema „Averea Bisericii” difuzată în cadrul emisiunii Cu ochii’n 4 pe canalul TV România 1 în seara de 30 martie 2011, Patriarhia Română face următoarele precizări:

Aşa cum au remarcat numeroşi telespectatori, emisiunea a fost agresivă, lipsită de obiectivitate şi de profesionalism, arătând, de fapt, reaua intenţie a realizatorilor prin prezentarea trunchiată şi tendenţioasă a informaţiilor cu scopul vădit de a discredita Biserica în contextul crizei economice actuale.

Această atitudine a reieşit inclusiv din prezentarea promoţională agresivă a emisiunii cu scopul creării percepţiei în opinia publică a faptului că Biserica ar deţine proprietăţi uriaşe folosite în scopuri nedeclarate. Averea Bisericii a fost prezentată hiperbolic şi chiar ridicol, ca un fel de „tsunami pecuniar”, care a devenit un coşmar-obsesie pentru politica editorială a televiziunii naţionale.

Chiar dacă în urmă cu aproape o lună într-un interviu de peste o oră acordat domnului Daniel Georgescu, reporter TVR, preotul jurist Ionuţ Corduneanu, vicar patriarhal administrativ, având datoria de a arăta transparenţă şi respect pentru opinia publică, a explicat pe larg care sunt proprietăţile şi sursele de venituri ale Bisericii Ortodoxe Române necesare acoperirii cheltuielilor crescânde pentru construirea, consolidarea şi restaurarea lăcaşurilor de cult în majoritate aflate în patrimoniul cultural-naţional, pentru întreţinerea acestora, precum şi pentru susţinerea lucrării pastoral-educaţionale şi social-filantropice a Bisericii în favoarea societăţii româneşti, realizatorii emisiunii cu tema „Averea Bisericii” au prezentat, aproape obsesiv, sume de bani ireale şi proprietăţi fabuloase pe care le-ar deţine Biserica. De exemplu, în timpul emisiunii s-a făcut afirmaţia falsă că Arhiepiscopia Sucevei şi Rădăuţilor ar fi primit deja suprafaţa de pădure (116 000 hectare, corect 166 000 hectare) pentru care se judecă în instanţă de mai mulţi ani, fără câştig de cauză. De asemenea, în mod suspect problema restituirii proprietăţilor bisericeşti naţionalizate de către Stat, care ar reprezenta un act de dreptate şi o soluţie durabilă pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi funcţionare a cultelor, a fost sistematic evitată de moderator, domnul Cornel Mihalache.

În acelaşi timp, s-a remarcat atitudinea pătimaşă şi partizană a acestuia precum şi a unora dintre invitaţii ostili Bisericii, deranjaţi de faptul că Biserica Ortodoxă Română se bucură de încredere din partea majorităţii populaţiei, mai ales pentru că Biserica păstrează identitatea spirituală a neamului românesc şi nu primeşte directive şi sprijin financiar din străinătate.

Este surprinzător şi regretabil faptul că tocmai postul naţional de televiziune, TVR, susţinut financiar în majoritate de către contribuabili de credinţă ortodoxă, atacă Biserica naţională a poporului român pe tema sprijinului acordat acesteia de către Statul român. Ori, salariile celor care lucrează în Televiziunea Română, plătite de la bugetul de Stat, sunt incomparabil mai mari decât sprijinul salarial acordat de Stat personalului deservent al Bisericii Ortodoxe Române. În acelaşi timp, suma de la bugetul de Stat alocată celor şase componente ale Televiziunii Române (circa două sute milioane lei) este aproape egală cu sprijinul salarial alocat de Stat Bisericii Ortodoxe Române (aproximativ două sute zece miloane lei), deşi contribuţia reală a Bisericii la viaţa spirituală, cultural-educaţională şi social-filantropică a comunităţilor locale din ţară şi din diaspora română este incomparabil mai mare şi mai eficientă.

Adesea, sprijinul salarial foarte modest acordat în prezent de Stat preoţilor din parohii este chiar mai mic decât impozitul plătit de aceştia către bugetul de Stat pentru salariul lor integral, deşi acest salariu nu mai poate fi realizat în multe localităţi, întrucât contribuţia credincioşilor a scăzut dramatic din cauza fenomenului migraţiei, şomajului şi sărăcirii populaţiei.

În concluzie, considerăm că datoria Televiziunii naţionale nu este aceea de a tensiona în mod artificial relaţiile dintre Stat şi Biserică, nici de a diminua şi submina capacitatea de acţiune a Bisericii, astfel încât aceasta să nu mai poată ajuta spiritual şi social poporul român, atât de umilit astăzi de factori interni şi externi dornici de profit imediat sau pe termen lung, tocmai pentru că acest profit se obţine în defavoarea sa.

Cristoiu si Voda, condamnati pentru delict de opinie. Cine sunt agentii Politiei Gandirii care au dictat CNA, transformat in Ministerul Adevarului. Istoricul sigilarii capacului pe cosciugul libertatii de exprimare si al presei din Romania

Chiar daca decizia CNA de a o sanctiona pe Eugenia Vodă pentru emisiunea-interviu cu Ion Cristoiu pare doar desprinsa din lucrarea previzionara a  lui George Orwell “1984”, in realitatea ea va ramane ca atare: batuta in cuie pe cosciugul libertatii de exprimare si al presei din Romania. O tara reocupata, ca pe vremea bolsevicilor, cu un stat care nu-si mai apartine, incepand de la banalele primarii de catun din Harghita si Covasna pana in Piata Victoriei si varful Televiziunii “Romane”, pe care s-au catarat abil activistii rosii ai GDS, adevarati agenti de tip NKVD inzestrati cu metode si mijloace specifice subminarii si subjugarii unei natiuni, de la razboiul psihologic la razboiul impotriva culturii si istoriei nationale.

Inca din 23 noiembrie scriam, dupa emisiunea Eugeniei Voda, “Profesionistii”, ca Ion Cristoiu isi declara admiratia sincera fata de Corneliu Zelea Codreanu, Capitanul Miscarii Legionare, cu riscul de a enerva si nationalistii, pentru portretul interpetabil, si kominternistii, pentru obiectivitatea istorica. VIDEO TVR.

A trecut mai putin de o saptamana, si vesnicii si vajnicii activisti au reusit sa stranga niscai semnaturi si, pe 29 noiembrie, sa tranteasca un “Protest” la adresa TVR: Ion Cristoiu si Eugenia Voda, acuzati de Radu Ioanid de la Muzeul Holocaustului si alti intelectuali evrei ca l-au promovat pe Capitanul Miscarii Legionare, Corneliu Zelea Codreanu, la TVR. Vezi VIDEO si “Scrisoarea de protest”

“Scrisoarea celor 11”  – respectiv Dinu Adam, scriitor; Gheorghe Câmpeanu; Vera Câmpeanu; Alexandru Florian, sociolog; Mihai Dinu Gheorghiu, sociolog; Radu Ioanid, istoric; Maximilian Mario Katz, economist; Marius Lazăr, sociolog; Liviu Rotman, istoric; Michael Shafir, politolog; si, cu voia dvs, ultimul pe lista, Dorin Tudoran, scriitor – era realizata dupa tipicul unei alte “Scrisori de protest”, a “celor 18”, care, chipurile aparand fata si dosul micului Razvan Ungureanu, bateau primele piroane in cosciugul presei romane si cereau, la fel de “democratic”, eliminarea jurnalistilor Vladimir Alexe, Miruna Munteanu, Dan Ciachir, George Damian si Victor Roncea din presa romana: Lipsa de imaginatie in cazul “Cristoiu si evreii”. “Protestul celor 18″ pentru executarea ziaristilor Roncea, Munteanu, Alexe, Ciachir si Damian din presa, pe motiv de “instigare la crima”, “legionarism” si “discurs misticoid”

N-a trecut mult si a venit si “desolidarizarea” din partea presedintelui GDS-Iasi si fost slujbas de-al lui Sorin Ovidiu Vintu, actual presedinte-general al TVR, Alexandru “Andi” Lazescu. Iar realizatoarea Eugenia Voda a fost deferita “Comisiei de etica”, ca pe vremea PCR: “Legionarul” Cristoiu repudiat de Comitetul Oamenilor Muncii din TVR si de CC al GDS. Cristoiu nu se dezice: “Sunt un admirator al lui Corneliu Zelea Codreanu pe dimensiunea anti-corupţiei”. Afirmatiile incriminate AICI. VIDEO

Interesant ca se ignora total faptul ca Eugenia Voda este casatorita cu un evreu, fiul reputatului scriitor Oliver Lustig, un supravietuitor al lagarului Birkenau-Auschwitz. Asadar, ce “antisemita” ar putea fi realizatoarea? Sau poate tocmai numele Lustig si afirmatiile sale din trecut privind tratamentul evreimii romane in vremea regimului antonescian spre deosebire de regimul de exterminare aplicat de unguri evreilor din Transilvania ocupata deranjeaza “aripa dura”, antiromaneasca, a semnatarilor “Protestului”?!

Editorialistul “Spartkus” al site-ului Reporter Virtual – online-ul fiind singurul si ultimul spatiu unde au ajuns sa se refugieze “ziaristii fara ziar” (sau “ziaristii fara nume” 🙂 ) ai fostei prese romane – cuprinde esenta “cazului Cristoiu”:

“Astazi am învăţat multe lucruri de la CNA şi cu siguranţă palma pe care a primit-o doamna Vodă a fost un avertisment adresat tuturor ziariştilor tentaţi să-i urmeze exemplul. Morala e simplă: libertatea de opinie se mărgineşte la anumite subiecte. Poţi vorbi despre ce vrei la televizor, poţi face apologia lui Stalin, poţi să-l ridici în slăvi pe generalul Cur Gol, ăla care mânca oameni prin Liberia sau să-ţi expui părerea că de fapt Lee Harvey Oswald era băiat cumsecade. N-o să păţeşti nimic. Dar dacă faci prostia şi vorbeşti despre Codreanu sau Antonescu, personaje care, diabolice sau nu, aparţin totuşi istoriei naţionale, ţi-ai dat foc la Samsonite.”

Ca si pe vremurile primelor rafale ale intelectualilor rosii (“back from USSR”) la adresa presei libere – trase totusi cativa ani buni la rand, pana la distrugerea din temelii a ziarului Ziua – si de data asa activistii au crescut in numar ca limacsii dupa ploaie, ca hoitarii lui Tismaneanu la starvurile propriilor parinti, aceeasi profitori ai tuturor regimurilor cu aceeasi tinta “finala”: ocuparea totala a spatiului si discursului public: ingroparea romanilor (cred ei asta!). Ramificatiile executiei lui Cristoiu merg mai departe, dupa cum veti vedea mai jos: pana la rescrierea radicala a istoriei nationale, conform directivelor “Ministerului Adevarului” si a “Raportului Final”

“Cei 11” au ajuns, rapid, aproape 322. Prezint mai jos cacarezele lor. E bina sa ramana…

Cine a semnat Protestul adresat directorului TVR?

Domnule director,
Am aflat cu îngrijorare de difuzarea, pe primul canal al Televiziunii Române, a unei emisiuni realizate de dna Eugenia Voda şi difuzate pe TVR 1 la data de 21 noiembrie 2010, în cadrul căreia jurnalistul Ion Cristoiu a făcut unele afirmaţii inacceptabile cu privire la „moralitatea“ lui Corneliu Zelea Codreanu, fondatorul mişcării legionare din România, personaj pe care l-a prezentat ca pe un erou romantic. Dorim să vă atragem atenţia că afirmaţii de genul celor făcute în cadrul acestei emisiuni sînt nu doar încercări de acreditare a unor neadevăruri istorice, ci şi ofense la adresa memoriei victimelor mişcării legionare din România. Dl Ion Cristoiu, care se declară, ca ziarist, discipol al lui Nae Ionescu, ca şi gazda sa, dna Eugenia Vodă, ignoră caracterul fascist şi terorist al acestei grupări politice, contribuţia ei la pregătirea Holocaustului din România, responsabilitatea ei (şi a liderului ei) pentru asasinarea unor oameni nevinovaţi, între care şi personalităţi ale vieţii politice şi culturale româneşti din perioada interbelică. Difuzarea unei asemenea emisiuni nu poate crea decît confuzie şi derută în contextul politic şi economic actual. Vă solicitam de aceea, domnule director, ca instituţia publică pe care o conduceţi să se delimiteze în mod ferm de afirmaţiile făcute în emisiunea amintită şi să sancţioneze pe cei care sînt răspunzători profesional pentru producerea şi difuzarea ei. Secvenţe edificatoare din această emisiune pot fi văzute la adresa http://www.youtube.com/ watch?v=Ks0mqFIkycg
Urmeaza lista:

Radu Moraru: “Televiziunea Romana, o mizerie. Cine l-a pus pe Lazescu sef la TVR sa se spele pe cap cu el”. Nasul B1TV: “Pe TVR o doare-n spate de romanii din Republica Moldova”. VIDEO

Powered by WordPress

Stiri

customizable counter
toateBlogurile.ro Blog din Moldova