PETITIE ZIUA: Basescu, Boc si Geoana protejati mass-media

ZIUA nu va cere de pomana
ZIUA nu va cere sa subminati economia nationala
ZIUA nu va cere facilitati fiscale pentru ca lumea traverseaza o criza economica
ZIUA nu va cere publicitate guvernamentala
ZIUA va solicita sa tratati mass-media ca pe o industrie strategica de interes national
ZIUA are o propunere simpla, usor de rezolvat, care nu va pune in pericol
sa comiteti un precedent
ZIUA va propune ca ramurile mass-mediei -presa scrisa, radio, tv si tipografii – sa plateasca acelasi pret al curentului electric pe care il achita ALRO Slatina
ZIUA va propune ca, pe urmatoarele 12 luni, toate societatile din industria mass-media sa primeasca o cantitate de energie electrica egala
cu cea consumata in 2008, la pretul de 22 dolari/MWh
ZIUA va asigura ca toata cantitatea de curent electric consumata
de industria mass-media este departe de consumul pe intregul an 2008
al fabricii ALRO Slatina, companie considerata strategica de anumiti politicieni
ZIUA va multumeste anticipat pentru faptul ca ati inteles importanta mass-mediei si ca doriti ca presa sa fie a patra putere in stat si, pe cat posibil, independenta
In urma cu cateva zile, la initiativa presedintelui-director general al TVR, Alexandru Sassu, mai multi conducatori din industria media ne-am intalnit pentru a identifica si armoniza un punct de vedere comun cu privire la un pachet de masuri economice pe care autoritatile statului sa le adopte pentru a sustine mass-media autohtona.
Pentru a evita orice atingere de natura dubioasa – vezi publicitate guvernamentala gen Adrian Nastase pe vremea cand pesedistul era premier -, eu, ca director general al ziarului ZIUA, am propus ca toate societatile din industria media sa achite curentul electric la un pret egal cu cel platit de ALRO Slatina, adica de 22 dolari/MWh.
Propunerea mea se bazeaza pe mai multe argumente.

Managerii celor mai importante organizatii media din Romania sunt invitati maine la sediul TVR pentru a discuta masurile pe care statul le poate lua pentru sprijinirea industriei de profil in contextul crizei mondiale
In primul rand, industria media este o industrie strategica in orice tara democrata. Presa este cainele de paza al democratiei. Presa este a patra putere in stat.
Nimanui – fie el politician sau afacerist, om obisnuit sau persoana publica – nu-i serveste cu nimic o presa slaba, editata de neprofesionisti.
Romania traverseaza si ea o criza economica la fel ca toate statele democratice din lume. Daca alte industrii pot sa se replieze in productii colaterale celei practicate pana de curand, industria strategica media este constransa la o izolare tematica. Jurnalistii se pot recalifica extrem de greu, iar societatiile care editeaza presa, radio sau tv nu se pot “implementa”intr-o alta categorie profesionala.
Nu are nicio importanta ca majoritatea industriei media este detinuta de asa-zisi moguli de presa. Textele din ziare si reviste, jurnalele sau stirile radio si tv, tiparirea presei, toate sunt realizate de oameni, de romani care traiesc la fel ca profesorii, doctorii, sudorii, laca­tusii, sondorii, electricienii, actorii etc., din chenzina primita luna de luna de la locurile lor de munca.
Noi, directorii, trebuie sa asi­guram aceste salarii angajatilor nostri. Dupa cum se stie, media este dependenta de vanzari si de publicitate. In orice tara democrata, cheltu­ielile unui produs media este acoperit in proportie de 85% din publicitate. Cum volumul de publicitate a scazut simtitor, iar trendul este in picaj, singura posibilitate a sefilor din industria strategica media de a tine pe linia de plu­tire firmele pe care le conduc este sa faca economii.
Prima solutie, atat de draga altor afaceristi din industria noastra, este sa concediezi anga­jati, ceea ce inseamna cresterea somajului in randul romanilor.
A doua solutie este reducerea cheltuielilor directe: salarii diminuate, consum redus de combustibil, de telefoane, de depla­sari in teritoriu etc. In industria strategica media, aceste masuri atrag dupa sine reducerea valorii produsului finit – iar pentru cu­riosi, pot sa spun cu mana pe inima ca salariile jurnalistilor din Romania sunt cu mult mai mici decat cele ale functio­narilor guvernamentali – situatie cel putin hazlie, atata timp cat ei sunt bugetari, iar noi lucram in mediu privat!
A treia solutie este protectia sociala, oferita, in momente de criza de catre stat pe o durata de timp scurta.
Eu sunt adeptul celei de-a treia solutii.
Eu si ZIUA nu vrem pomana, nu dorim sa subminam economia nationala, dar nici nu putem accepta ca o societate oarecare – fie ea si ALRO Slatina – sa primeasca energie electrica la un pret preferential, doar pentru ca este considerata de anumiti politicieni drept “stra­tegica”pentru Romania, in timp ce toata mass-media este lasata de izbeliste.
Eu si ZIUA nu dorim sa se revina din nou la perioada guvernarii lui Adrian Nastase, cand societati de stat ciudate au facut publicitate, in draci! Nu. Eu si ZIUA dorim ca anumite servicii de presa platite statului sa fie achitate la pretul corect, un pret direct proportional cu importanta industriei media intr-o tara democrata.
De aceea, eu am o singura propunere catre presedintele Romaniei, Traian Basescu, catre premierul Emil Boc si catre presedintii partidelor PSD – Mircea Geoana, PNL – Crin Antonescu si UDMR – Marko Bela: toate societatile care fac parte din industria strategica media sa aiba dreptul ca, in urmatoarele 12 luni, sa plateasca curentul electric cu 22 dolari/MWh pentru o cantitate egala cu cea consumata in anul fiscal 2008 de firmele respective de media. Eventual, acest pret corect sa fie platit si in anul 2010.
Aceasta solicitare se poate rezolva foarte simplu, pentru ca in Romania nu sunt zeci de mii de societati care lucreaza in industria strategica media, si pot fi identificate extrem de usor. De asemenea, facturile achitate la distribuitorii de curent electric de catre producatorii de media pot defini exact con­sumul acestora in anul 2008.
(Pentru cei care vor deschide in 2009 o astfel de afacere si nu au un istoric de consum de energie electrica, Guvernul Boc va putea oferi o cantitate medie rezultata din consumul altor societati similare, si care au desfasurat o astfel de activitate in 2008).
Dupa cum vedeti, domnilor Basescu, Boc, Geoana, Antonescu si Bela, stimati poli­ticieni, stimati guvernanti, nu va cerem Luna de pe cer, ci doar o minima reconsiderare a importantei pe care o are indus­tria strategica media in Romania. Si, evident, o protectie sociala decen­ta, prin aplicarea pretului corect la curentul electric produs integral in Romania.
Sunt constient de faptul ca solutia propusa de mine nu va ofera, stimati politicieni, stimati guvernanti, stimate domnule presedinte Traian Basescu, o protectie de presa asa cum a avut-o Adrian Nastase pe vremea cand era premier. Dar, cel putin, veti demonstra romanilor ca va pasa de presa, ca o respectati, ca o considerati a patra putere in stat.
Petitie pe https://www.ziua.ro/ si pe https://www.petitieonline.ro/

Toti jurnalistii din mass-media si toti directorii de societati din industria strategica media sunt invitati de ZIUA sa semneze o petitie prin care vom solicita guvernantilor sa ne ofere pretul corect la energia electrica.
Semnati petitia la https://www.petitieonline.ro/petitie-p01863049.html
Mihai PALSU, Director General ZIUA
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova