Mănăstirea Petru Vodă: Precizări legate de Prea-cucernicul Mărturisitor al lui Hristos, Părintele Gheorghe Calciu, aduse de Părintele Stareţ lăsat de Părintele Justin Pârvu, Protosinghel Hariton Negrea. Cuvinte testamentare

Parintele Gheorghe Calciu si Parintele Justin Parvu
Precizări legate de Prea-cucernicul Mărturisitor al lui Hristos, Părintele Gheorghe Calciu
  1. Noi, Mănăstirea Petru Vodă, mărturisim, pe temeiul ortodoxiei, vieţii, mărturisirii, jertfei, pătimirii şi morţii lor, sfinţenia de care au dat şi dau dovadă şi de dincolo de mormânt Arhimandritul Justin Pârvu, Părintele Gheorghe Calciu, Părintele Ştefan Marcu, Presbitera Elena Marcu, Toader Popescu, Radu Gyr, Florentina Gyr, Mihail Dumitrescu, Monahul Atanasie Ştefănescu, Monahia Heruvima Tănasă şi alţi plăcuţi ai lui Dumnezeu care odihnesc în cimitirul mănăstirii noastre. Canonizarea sfinţilor se face la vremea rânduită de Dumnezeu de către ierarhia Bisericii, aşa cum a fost întotdeauna rânduiala în Biserica Ortodoxă, şi credem cu tot sufletul că tot astfel se va proceda şi cu mulţi dintre cei menţionaţi aici. Până atunci respectăm hotărârile soborniceşti ale Bisericii Ortodoxe prin deciziile sinodale, totodată cinstindu-i pe Sfinţii Mucenici şi Mărturisitori cu toată dragostea şi recunoştinţa către Dumnezeu.
  2. Întrucât s-a contestat în presă autenticitatea testamentului Părintelui Gheorghe Calciu, facem cunoscut faptul că acesta a fost semnat pe patul de spital de sfinţia sa şi a fost adus Părintelui Stareţ Justin Pârvu de către Ieromonahul Amfilohie Brânză de la Mănăstirea Diaconeşti, a doua zi după ce a fost scris, adică în data de 29 octombrie 2006. Textul scrisorii testamentare a fost publicat în anul 2007, nefiind niciodată contestat. Pe baza autenticităţii sale Părintele Gheorghe a fost îngropat la Mănăstirea Petru Vodă în ziua de 3 decembrie 2006, precum exprimă limpede testamentul, respectat de Mănăstirea noastră, de familia sa şi de fiii săi duhovniceşti din America. Din moment ce s-a respectat dorinţa testamentară a îngropării, aceeaşi valoare de adevăr testamentar o au şi precizările referitoare la eventuala sa dezgropare (dorinţa ca, de va fi dezgropat şi va fi găsit neputrezit, să fie imediat reîngropat, iar lucrul să fie făcut cu cât mai multă discreţie). Evlavia noastră la sfinţenia Părintelui Gheorghe Calciu se dovedeşte prin cinstirea şi respectarea mărturisirii sale de o viaţă, a învăţăturilor şi a scrierilor sale, şi cu atât mai mult a testamentului său şi a sfintelor sale moaşte.
  3. Raportarea obştii noastre la cuvântul testamentar al Părintelui Gheorghe Calciu este nu doar ca la un text ce exprimă smerenia sa, cât mai ales ca la un cuvânt profetic, care s-a împlinit întocmai în urmă cu două luni (din păcate într-o manieră regretabilă). Statornicia Părintelui Gheorghe în adevărul lui Hristos şi al Bisericii Ortodoxe nu putea să îl facă vreodată să atribuie diavolului lucrările lui Dumnezeu. De altfel, în Biserica Ortodoxă criteriul sfinţeniei moaştelor nu îl reprezintă faptul că ele sunt sau nu întregi, ci faptul că ele aparţin unor plăcuţi ai lui Dumnezeu care au făcut dovada sfinţeniei şi ortodoxiei lor prin viaţa şi învăţătura lor, sfinţenie şi ortodoxie recunoscute de soborul întregii Biserici.
  4. Conform sinaxelor din data de 11 noiembrie 2013 şi din data de 18 noiembrie 2013, la care a participat integral Consiliul Duhovnicesc şi obştea, s-a hotărât prin vot deschis respectarea hotărârii testamentare a Părintelui Gheorghe, după cum urmează: la prima sinaxă a fost unanimitate de voturi împotriva dezgropării (prin vot deschis), iar la a doua sinaxă au fost 80 voturi (în scris, cu semnătură) împotriva faptei deja petrecute a dezgropării – pentru re-îngroparea sfintelor rămășițe ale Părintelui Gheorghe și pentru canonisirea celor vinovați –, şi 4 voturi pentru (aparţinând făptaşilor). Hotărârile sinaxei sunt în deplină conformitate cu legile bisericeşti, monahale şi civile.
  5. La cererea directă a Stăreţiei, precum prevede legea bisericească şi legea civilă, a fost contactat exclusiv în scris fiul părintelui, Dl. Avocat Andrei Calciu. Domnia sa poate da mărturie că nu a fost contactat telefonic, niciodată, de către nimeni din Mănăstirea noastră, nici nu a fost în vreun fel influenţat în hotărârea sa. Dacă domnia sa va dori, vom face publică respectiva corespondenţă şi/sau mărturia sa că nu a comunicat verbal cu nimeni din obşte.
  6. Prin urmare, toate atacurile pe acest subiect asupra deciziilor noastre consimţite în plen, asupra persoanei mele ca stareț, cât şi asupra persoanei monahului Filotheu, sunt atacuri împotriva întregii obşti a Mănăstirii Petru Vodă şi împotriva Consiliului Duhovnicesc, dar, dincolo de acestea, sunt acţiuni împotriva Canoanelor Sfintei Biserici Ortodoxe şi a rânduielii ei stabilite de Sfinţi, pe care noi le cunoaştem şi le respectăm.
  7. Dorinţa noastră a fost şi este una singură, aceea de a păstra pacea Bisericii, pe cât este posibil. De aceea ieşirile noastre în mass-media şi precizările legate de acest caz au fost minimale, dorind mântuirea tuturor credincioşilor şi îndreptarea celor ce au greşit. Dacă există persoane care doresc să conteste hotărârile canonice ale Sfintei noastre Mănăstiri, le rugăm să se adreseze în scris, cu argumente aferente şi cu mărturii apostolice şi patristice, către instanţa Arhiepiscopiei Iaşilor, căreia ne supunem canonic şi care a aprobat până acum deciziile obştii noastre.

Stareţ,

Protosinghel Hariton Negrea

1 Februarie 2014 (Document PDF)

Petru-Voda.Ro

Nota: La Consiliul Duhovnicesc din 17 Ianuarie 2014 s-a decis si excluderea faptasilor din manastire si canonisirea lor la Manastirea Bistrita (Piatra Neamt), unde parinte staret este exarhul zonei Neamt, Luca Diaconu. Daca nu se implineste nici aceasta hotarare este pentru ca, pe langa Testamentul Parintelui Gheorghe Calciu, este incalcat samavolnic si necrestineste si Testamentul Parintelui Justin Parvu (ceea ce este valabil pentru toti clevetitorii cazuti prada vrajmasului care i-a impins pe faptasi in groapa, contestatari verosi ai unor hotarari a unei obsti de preoti si calugari cu viata sfanta si zeci de ani de inchisoare, fii duhovnicesti si ucenici ai sfantului Parinte Justin): UNITATE, POCAINTA, ASCULTARE, RUGACIUNE

Petru Voda Ro pomenire 6 luni Parintele Justin - P Staret Hariton si IPS TeofanVedeti si: “Părintele Justin şi-a dat sufletul luptând cu antihristul. Imaginea Bisericii e afectată de păcatele noastre. Pocăinţa, ultima şansă.” Ultimul Apel anti-cip al Părintelui Justin Pârvu şi un interviu Roncea Ro cu un membru al APEL

You can leave a response, or trackback from your own site.

9 Responses to “Mănăstirea Petru Vodă: Precizări legate de Prea-cucernicul Mărturisitor al lui Hristos, Părintele Gheorghe Calciu, aduse de Părintele Stareţ lăsat de Părintele Justin Pârvu, Protosinghel Hariton Negrea. Cuvinte testamentare”

  1. b.s. says:

    Mai, mai! Cum lucreaza dusmanul si cat de perfid! Parintele stareț a fost acum nevoit sa iasa cu acest nou comunicat după ce iarasi a inceput agitația pe anumite bloguri referitoare la acest subiect. Sunt ca o muscă de insistenti si de obraznici…

  2. VR says:

    Exact. Dar e voia Domnului. El a lasat pe pamant libarci, paduchi si guzgani. Si Parintele le-a indurat.

    “Oftand si-a intins truditele oase
    Pe rogojina mea cu libarci.
    Luna lumina, dar zabrelele groase
    Lungeau pe zapada Lui, vargi.

    Parea celula munte, parea Capatana
    Si misunau paduchi si guzgani.
    Am simtit cum imi cade capul pe mana
    Si-am adormit o mie de ani…”

  3. Iustina Bacosca says:

    A rabdat mult parintele Iustin Parvu, dar stia ca, intr-o buna zi, se va alege graul de neghina. Primul lucru pe care l-am gandit atunci cand am auzit de aceasta sminteala a fost de ce acesti oameni nu au facut ASCULTARE FATA DE STARET? Restul nu mai conta.

  4. VR says:

    Aceasta este esenta. Ce e calugarul fara ascultare?
    Ia uitati, chiar cu cuvintele Ieromonahului Eftimie Mitra, care a relatat dorinta Parintelui Justin, de pe patul de moarte: “Cuvintele parintelui Iustin au pus un accent deosebit pe: unitate, dragoste, ascultare. Si-a exprimat dorinta ca obstea sa faca ascultare totala de parintele Hariton.” (Intreaga transcriere aici: https://corortodox.blogspot.fr/2013/06/parintele-justin-cerut-sa-lase-un.html)
    “În ultimele zile ale vieţii sale, în chilia de alături, într-un moment de har, a mărturisit un testament care să fie împlinit de cei care rămân în urmă. Părintele a ţinut să ceară iertate tuturor, a menţionat persoana care să-i urmeze în funcţia de stareţ, iar la final a dorit să comunice patru lucruri poporului român. Părintele a accentuat că trebuie să fie unitate în orice situaţie, iar apoi a îndemnat la multă pocăinţă, astfel încât Dumnezeu să ne ierte de multele noastre păcate. În al treilea rând, părintele Justin a spus că în Biserică trebuie să fie ascultare, iar apoi a îndemnat la multă rugăciune”, a spus Înalt Preasfinţitul Părinte Mitropolit Teofan la inmormantarea Parintelui Justin. (https://roncea.ro/2013/06/22/unitate-pocainta-ascultare-rugaciune-testamentul-duhovnicului-neamului-justin-parvu-lasat-pe-patul-de-moarte-poporului-roman-si-cuvantul-cald-al-mitropolitului-teofan-la-inmormantarea-parintelui/#sthash.rMU7fTi1.dpuf)

  5. V. M. says:

    Eu inteleg dle Roncea ca unul dintre ei nu citise nici Psalmul 50 (poate n-a avut timp sa ajunga pana la el) dar macar Patericul l-or fi citit calugarasii astia viteji dar mai ales la miezul noptii si pe furis, ca hotii?

    “Părinţii aghioriţi spun:
    – Ascultarea este viaţă; neascultarea este moarte.”

    “Un pustnic mai în vârstă spunea:
    – Dintre virtuţile unui monah prima este ascultarea. Cea din mijloc e ascultarea şi ultima e tot ascultarea şi «Doamne, miluieşte…».”

    Cel mai bine li se potriveste istorioara asta:
    “În Schitul Sfânta Ana Mică trăia un părinte cu ucenicul său. Era una din sărbătorile Maicii Domnului. Ucenicul i-a spus:
    – Părinte, ar trebui să merg să pescuiesc, pentru că e zi de sărbătoare şi ce-o să avem la cină?
    – Fiul meu, i-a răspuns bătrânul, iată vecinii noştri sunt pescari. Dacă Maica Domnului vrea să avem peşte la cină, vecinii noştri ne vor aduce. De vreme ce nu ne-au adus, Maica Domnului nu doreşte să avem peşte.
    – Dar, părinte, ar trebui să avem peşte.
    – Nu, nu vreau, a spus părintele.
    – Voi merge să pescuiesc, a spus ucenicul şi a plecat.
    Imediat, părintele s-a gândit că ucenicul său poate avea o mare ispită şi să cadă în mare, din pricina neascultării. Aşa că a mers în camera lui şi a început să se roage cu şiragul de metanii, pentru ucenicul său. Între timp, monahul a ajuns la mare şi a aruncat undiţa. Imediat a simţit că s-a prins ceva de capătul ei. A tras cu putere şi deodată a ieşit din apă un trup negru, foarte negru, cu ochi sălbatici, gata să-l atace pe monah. Dar o putere nevăzută părea să-l ţină pe loc (bătrânul se ruga pentru ucenicul său).
    Monahul a fugit îngrozit, cu satana urmărindu-l îndeaproape tot drumul, de pe ţărm până la Sfânta Ana, prin curte, până aproape de uşa chiliei sale. Când a deschis uşa să intre, diavolul i-a spus: «Monahule, ce pot să-ţi fac, de vreme ce părintele tău se roagă cu şiragul de metanii pentru tine? Altfel te-aş fi aruncat în mare şi te-aş fi înecat».
    Iată ce poate face neascultarea!”

    Si iata de ce plangea Parintele cand l-a canonist el insusi pe bietul smintit Teodot (inlocuiti Sfantul Munte cu Manastirea PV):

    “Părintele Iosif, Locuitorul din peşteră, spunea:
    – Dacă un monah nu înţelege bine de la început sensul ascultării şi al rugăciunii neîncetate, plângi pentru el. Pentru că, dacă nu înţelege aceasta, este ca şi cum s-ar fi născut orb şi ar fi rămas orb. Venirea la Sfântul Munte nu valorează nici cât biletele pe care le-a plătit să ajungă aici. Un călugăr neascultător devine fiul diavolului. Cel ce-şi amestecă voia sa cu a părintelui său e ca un om ce face adulter. Din această cauză suferă ispite.”

    Si mai e o vorba din strabuni: cand doi oameni iti spun ca esti beat du-te si te culca. Dar cand iti spun 80?

  6. VR says:

    Fara replica!

  7. Va facem cunoscuta o conferinta foarte importanta ”Transplanturile: donație sau crimă?” care are legatura cu noile buletine electronice

    Transpanturile: donatie sau crima?

    Centrul de Studii Patristice și Centrul misionar *Enoméni Romiosýni*, sub

    egida Sfintei Mitropolii a Pireului, în colaborare cu Sfânta Mitropolie a
    Glifadei, au organizat sâmbătă, 20.04.2013, între orele 16.00-21.00, la
    Stadionul ”Pace și Prietenie”, conferința cu tema: ”Transplanturile:
    donație sau crimă?”

    La conferință au participat în număr mare clerici și mireni, a transmis
    postul de televiziune INKA și au preluat diferiți youtuber-i greci.

    Conferința a fost deschisă de Mitropolitul Pireului, Înaltpreasfințitul
    Serafim, cu rugăciune și binecuvântare arhierească. Grupul psaltic «ἐν
    Ψαλτηρίῳ» a interpretat cântări ale perioadei liturgice actuale, din
    slujbele noastre de-Dumnezeu-însuflate. În continuare a adresat un salut și
    binecuvântare arhierească Înaltpreasfințitul Mitropolit al Glifadei, kir
    Pavlos, precum și moderatorul conferinței, Preacuviosul Arhimandrit
    Sarántis Sarántos, care a transmis salutul Protepistatului Sfântului Munte,
    Ghéronda Maxim Iviritul.

    Au urmat saluturile din partea reprezentantului Centrului *Enoméni
    Romiosýni*, doamna Anghelikí Kapetaníou, și din partea reprezentantului

    postului de televiziune INKA, domnul Delintadákis.
    Programul Conferintei

    Programul Conferintei

    citi facând clik pe teme

    ”Transplanturile: donație sau crimă?”

    Preacuviosul Arhimandrit Ioannis Kokákis, medic oncolog, cu tema:

    1. Transplanturile: un pas înainte în știintă sau un Kaiádas știițific?/

    Domnul Panaghiotis Kíkilis, medic nefrolog, Directorul Secției de Dializă a Spitalului din Kálymnos, cu tema:

    2. ”Aspectul pozitiv al transplanturilor/”

    Domnul Emanuil Panagópoulos FACS, Profesor de Chirurgie, Director al Clinicii de Chirurgie a Spitalului ”Ágios Sávvas” din Atena, cu tema:

    ”Mai este valabil astăzi conceptul de moarte cerebrală?”.

    Domnul Athanásios Avramídis, cardiolog, Profesor de Patologie la Universitatea din Atena, cu tema:

    ”Consimțământul prezumat”.

    Domnul Konstantinos Karakatsánis, Profesor de Medicină Nucleară al Facultății de Medicină a Universității din Tesalonic, cu tema:

    ”Moartea cerebrală și transplanturile de organe umane”.

    Protopresviterul Ioánnis Fotópoulos, jurist și teolog, cu tema:

    ”Transplanturile: teze și antiteze”.

    Domnul Harálambos Ándralis, avocat, cu tema:

    ”Consimțământul prezumat din punct de vedere juridic”.

    Protopresviterul Konstantinos Stratigópoulos, teolog și economist, cu tema:

    ”Înșelări și minciuni cu privire la transplanturi. O abordare teologică.”

    Părintele Vasíleios Kokolákis, Secretarul Centrului de Studii Patristice a prezentat:

    Concluziile-conferintei/

    cititi si

    Conferință – NOUL ACT DE IDENTITATE: BILET FĂRĂ ÎNTOARCERE. Pireu 6 octombrie 2012

    https://graiulortodox.wordpress.com/marturisirea-de-credin%c8%9ba/teme-antieretice/conferinta-noul-act-de-identitate-bilet-fara-intoarcere-pireu-6-octombrie-2012/

    Sanatate.

  8. Iustina Bacosca says:

    Calugarul fara ascultare nu mai este soldatul Lui Dumnezeu, ci al satanei!

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova