Mesaje politice – 12 august 2009
Masurile de reducere a cheltuielilor cu aparatul bugetar
Trimiterea in concediu fara plata, reducerea numarului de ore de lucru si neplata orelor suplimentare sunt intr-adevar masuri extreme, insa in conditii speciale, cum este cazul recesiunii economice severe din Romania, se impun masuri speciale.
Nimeni nu este fericit ca trebuie sa recurga la asemenea masuri, insa este nevoie de curaj pentru a lua si masuri mai putin populare.
Pozitia ministrului de Finante si a premierului au aratat determinarea guvernulului de a lua masurile solicitate in conditii de recesiune economica severa.
Lipsa curajului de a adopta aceste masuri echivaleaza cu evitarea tratamentului unei boli grave si agravarea consecintelor bolii.
Acestea masuri desi impopulare, sunt masuri responsabile si obligatorii, care demonstreaza preocupare pentru evitarea agravarii consecintelor crizei.
Concediul neplatit, suspendarea platilor orelor suplimentare, reducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri si servicii ca si restructurarea agentiilor, investitiile in infrastructura sau neimpozitarea profitului reinvestit fac parte din actiunile necesare de depasire a efectelor crizei.
Prin cele 10 zile de concediu se realizeaza o economie de 1,5 mld de lei, reducerea cheltuielilor cu bunurile si serviciile inseamna o economie de 2,45 de mld de lei, 500 de milioane vor fi economisite prin neplata orelor suplimentare.
Cu fiecare astfel de masura se realizeaza economia de care este nevoile la buget pentru a putea fi mentinute locurile de munca.
Locurile de munca sunt principala prioritate, iar in acest moment, guvernul evalueaza modalitati prin care sa fie reduse costurile, fara reducerea masiva a locurilor de munca.
Doar in conditiile in care aceste masuri, pe fondul accelerarii investitiilor nu aduc rezultate, se va pune problema reducerii locurilor de munca – acesta a fost sensul declaratiei ministrului de finante legat de concedierile din cursul anului 2010.
Guvernul va proteja locurile de munca ale functionarilor profesionisiti care isi fac treaba, nu locurile de munca ale unei birocratii lense si ineficiente.
Guvernul Tariceanu a supradimensionat aceasta birocratie, iar de aici vor porni reducerile.
Exista acoperire legala pentru acest masuri iar ministerul Muncii si ministerul Justitiei vor oferi informatii vizand tehnica legala.
Caracterul extrem al crizei, obliga la masuri radicale – la fel de importanta ca problema cadrului legal, este vointa politica de asumare a unor actiuni determinate pentru controla efectele crizei.
Guvernul are vointa politica de a lua aceste actiuni si are disponibilitate, asa cum a si dovedit pana acum, pentru discutii cu partenerii sociali pentru a aplica aceste masuri.
Toti cei care acum protesteaza fata de masuri impopulare, stiu la fel de bine ca doar asa se poate depasi criza cu costuri sociale minime.
In acest moment Guvernul este concentrat pe doua prioritati: minimizarea consecintelor crizei la nivel social si accelerarea redresarii economice.
Daca vom grabi aceste actiuni, in conditiile in care pentru anul 2010 se prognozeaza deja o revenire economica in statele cu economii puternice, Romania va putea intra mai repede in faza de reviriment.
Comisia Udrea si comisia Nemirschi
Comisia Udrea este un instrument politic, iar cel mai clar argument este ca aceasta comisie nu are in acest moment expertiza pentru a aprecia corect datele puse la dispozitie de ministerul Turismului.
Ludovic Orban pozeaza in victima, atunci cand acuza ministerul ca nu i-ar fi dat documentatia – de fapt, fostul ministru al Transporturilor nu are expertii care sa ajute comisia sa descifreze documentele primite de la minister si atunci arunca vina in curtea Ministerului Turismului.
In loc sa faca o ancheta rapida si serioasa, Ludovic Orban arunca vina ba pe o institutie, ba pe alta, doar ca sa arate ca lucreaza.
Se pune pe drept intrebarea: cat de serioasa si de obiectiva este o ancheta la care ministerul Turismului este acuzat ca a folosit un cal bolnav intr-o reclama?
Comisia Orban nu a putut sa produca pana acum mai mult decat reluarea acuzatiilor care au fost vehiculate de presa de o luna incoace.
Modificarea planului de achizitii al ministerului turismului nu demonstreaza decat o reorganizare a cheltuielilor interne in functie de prioritati.
Ministerul Turismului a avut buget abia in luna martie, iar in aprilie a avut prima actiune importanta de Paste, prin urmare era normal sa apara modificari facute de ministru.
Acuzatiile la adresa ministrului Turismului sunt contradictorii, pana sa apara proiectele de buget ministrul era acuzat ca a cheltuit bani, dupa ce ministerul a facut publice proiectele este acuzata ca a refuzat sa cheltuiasca.
Modificarea regulamentului de functionare al ANRMAP nu limiteaza dreptul de a avea acces la documentele emise de ANRMAP, este vorba de fapt despre documentele emise de alte institutii si folosite in activitatea ANRMAP.
Accesul la documentele ANRMAP este liber pentru orice cetatean, nu numai pentru comisiile de ancheta,
ANRMAP a aplicat acelasi tratament in relatia cu toate comisiile de ancheta paralmentara, cand a pus la dispozitie documentele proprii, insa nu si documentele emise de alte institutii.
Controlul efectuat de catre ANRMAP la ministrul Turismului este in plina desfasurare si este normal ca inca nu putem vorbi de concluzii care sa fie trimise comisiei parlamentare.
Controlul a fost extins la toate procedurile anului 2009 tocmai pentru a exista o verificare completa, riguroasa si corecta si pentru a elimina orice suspiciuni.
Nu putem vorbi de tergiversari aici, in conditiile in care ANRMAP verifică procedurile de achiziţie publică derulate de peste 15.000 de autorităţi contractante din toată ţara si are doar 9 echipe de control,
Atacurile recente la adresa ANRMAP au ca obiectiv discreditarea institutiei tocmai pentru ca in cazul Elenei Udrea nu exista dovezi. Comisia actioneaza dupa principiul – daca nu exista dovezi contra Elenei Udrea, atunci macar sa distrugem dovezile care sunt in favoarea ei.
Spre deosebire de Nicolae Nemirschi, care incearca sa ingroape adevarul de la Ministerul Mediului, Elena Udrea a oferit toate informatiile de care comisia parlamentara avea nevoie.
Daca este sa vorbim despre o problema reala, atunci sa discutam despre problemele de la Ministerul Mediului, unde ministrul Nemirschi nu poate sa explice cum firma careia ministerul i-a acordat 500.000 de euro fara licitatie s-a ocupat si cu verificarea corectitudinii acordarii celo 500.000 de euro de catre minister.
Ministrul Mediului s-a facut ca nu vede ca Ars Advertising este si contractor si auditor al propriului contract.
La fel, ministrul Mediului s-a facut ca nu stie ca Ars Advertising, desi a luat 500.000 de euro pentru promovare, a subcontractat unei alte firme promovarea – fapt interzis clar in lege.
Ministrul Nemirschi are de dat explicatii pentru peste 500.000 de euro si se incurca in explicatii, in timp ce Elena Udrea este acuzata ca a folosit un calul bolnav intr-un clip de promovare.
Codul pentru educatie si asumarea raspunderii
Ministrul Educatiei trebuie sa prezinte azi in Guvern proiectul de lege pe care premierul l-a solicitat.
Faptul ca ministrul Educatiei a dorit sa prezinte legile educatiei primarului sectorului 5, inainte de a le prezenta in Guvern, tine de optiunea ministrului Educatiei si de datoriile politice ale Ecaterinei Andronescu.
Esential este ca aceste legi sa le serveasca exact celor carora le sunt dedicate: elevi si parinti, cadre didactice.
Din pacate, exista deja nemultumiri din partea parintilor si a elevilor privind anumite prevederi din legi care sunt nesustenabile si nerealiste.
Ideea invatamantului obligatoriu de 13 ani de exemplu, desi suna frumos, face abstractie de realitatile din mediul rural, unde exista resurse financiare minime pentru un ciclu atat de lung.
Aceste probleme nu ar fi aparut daca Ecaterina Andronescu ar fi tinut cont de si de propunerile din proiectul propus de Mircea Miclea, care a fost dezbatut temeinic si pe larg.
Vezi si
Sulfina tampon pentru Elena
ZIUA va prezinta strategia PDL pentru protejarea Elenei Udrea si a Cristinei Traila * Toti pedelistii care apar in mass-media sunt “instruiti” in prealabil de Sulfina Barbu * Ea este noul scut intre partid si ziaristi, sub titulatura “responsabil de comunicare politica” *
Noi, romanii astia de rand, suntem mult prea saraci pentru a accepta argumentele puerile care justifica alocarea fondurilor de la Minister.
Si sunt prea lucida pentru a mai crede ca avem de-a face cu ministri cinstiti, sinceri si nepatati. E ca si cum ai incerca sa inoti intr-o mare murdara si sa pretinzi in continuare ca esti curat (si uscat)
Pe vremea lui Ion Antonescu erau doar cateva sute de functionari in ministere acum sunt zeci de mii.
Pe vremea lui Ceausescu cu toata "birocratia comunista" in floare erau 80 000 de functionari. Pe vremea lui Tariceanu s-a ajuns la 230 000. Hai sa le plangem de mila. Pentru ce se vor fi inventat calculatoarele daca este nevoie de ori mai multi oameni sa mestece acelasi date. Banui ca lucraza cate 4 la un calculator altminteri nu se descurca.
Pe vreme voievozilor erau 20-30 de boieri in sfatul tarii si probabil cateva sute de functionari. De ce e nevoie acum de sutele de mii de bagatori de seama? De ce nu se apuca lumea de o munca cinstita si vor toti functionari la "stat" inca nu mie clar.
In fine sa trecem la fapte. O recomandata cu semnatura de primire e 5,5 RON. Cate scrisori de amenintare cu executare silita au trimis finantele "publice" celor care erau la zi cu plata impozitelor sau chiar in avans pe intraga durata a mandatului Tariceanu?
Eu estimez ca e vorba de cateva sute de mii de scrisori intr-un singur an. Faceti calculul. Apoi inmputati-le banii. Ce ziceti? Si apoi imputati-le timpul pierdut de firme cu raspunsul, costul hartiei, al plicului, al cernelurilor, plata funtionarilor, service-ul la calculatoare si imprimante, etc.
Daca se vrea sa se schimbe ceva ar trebui imputati banii pentru prostie si rea vointa si mai putin socialismele astea de gen concediu fara plata.