Problema cipurilor biometrice introduse în actele romanilor, fără consultare populară, şi omagierea martirilor din închisori vor fi două dintre temele conferinţei “Dictatură şi Martiraj”, organizată duminica, de Centrul Rezistentei Anticomuniste, cu începere de la orele 17.00, la Casa de Cultură a Municipiului Cluj Napoca.
Despre suferinţa şi biruinţa din închisorile comuniste vor vorbi profesorul Raul Volcinschi – 16 ani în inchisorile comuniste şi fostul deţinut politic Nicolae Purcarea, cu 20 de ani de temniţă grea, ambii trecuţi prin arhipelagul Gulagului românesc şi “colegi” de recluziune cu Constantin Noica, Mircea Vulcănescu, Petre Ţuţea, Parintele Arsenie Papacioc, teologul I.V Georgescu şi Traian Trifan.
Părintele prof dr Mihai Valica, va introduce lucrarea “Dictatura Biometrică”, realizată de Fundaţia Petru Vodă şi Asociaţia Civic Media, în care sunt cuprinse analize ale unor autori romani si documente europene şi americane, dar şi cuvinte duhovnicieşti ale sfinţilor părinţi privind era controlul total, perfecţionat prin intermediul tehnologiei RFID. Părintele Valica este autorul primului studiu despre pericolul actelor biometrice, scris imediat după apelul Parintelui Justin Parvu, de pe 14 ianuarie.
Descoperirea cip-ului din Permisul Auto la microscop
Carmen Păduraru afirmă, într-o primă fază, că, deşi la noi paşapoartele biometrice, care se fac prin amprentare şi scanarea feţei, se vor elibera abia din luna iulie, noile permise de conducere (care sunt doar cu scanarea feţei) au început să fie emise din decembrie 2008. Judecătoarea susţine că permisele de tip nou prezintă acelaşi pericol ca paşapoartele care urmează să fie emise. “Tatăl şi fratele meu au fost obligaţi, la începutul lunii ianuarie, s-şi schimbe permisele de conducere. Deşi au cerut lămuriri cu privire la tipul de act pe care-l vor primi, de la Serviciului Permise de Conducere şi Înmatriculări Autovehicule li s-a spus că nu a intervenit nicio noutate şi că nu vor primi permis de conducere «cu cip». La eliberarea actelor, pe 22 ianuarie 2009, au constatat cu stupoare că acestea au cod de bare, care au încorporat numărul «666» şi care conţin două poze, nu doar una, cum era anterior (cea din partea dreaptă fiind scanată). Şi, atenţie, nu pare nimic suspect pentru că nu-ţi dai seama de noutate însă, a doua poză este făcută cu aparatură specială care scanează irisul ochiului şi faţa persoanei în cauză! Funcţionarii de la ghişeu au susţinut, răspicat, că deşi actele sunt de tip nou, acestea nu ar avea implantat şi un cip. Demonstrativ, mi s-a arătat un astfel de act tăiat cu foarfecul în două poziţii. Din studiul procesului tehnic a rezultat, însă, fără niciun dubiu, că noile permise de conducere conţin un microcip a cărui mărime este de 0,4 milimetri, ceea ce înseamnă că, practic, este invizibil pentru ochiul uman, însă poate fi detectat cu aparatură specială”, spune judecătoarea Păduraru.
Argumentul juridic
Magistratul pietrean aduce mai multe argumente, din punct de vedere profesional şi uman, în sprijinul susţinerii ideii că noile acte biometrice sunt nocive. Judecătoarea declară că noile paşapoarte şi permise de conducere vor afecta sănătatea posesorilor: “Prin funcţia de antenă capabilă să perceapă unde de radiofrecvenţă direct asupra titularului, corpul uman este expus unor radiaţii permanente producătoare de cancer şi alte maladii, aşa cum s-a întâmplat la animalele care sunt înregistrate pe bază de cip”.
De asemenea, Carmen Păduraru mai declară că în acest fel sunt călcate în picioare demnitatea şi onorea individului; omul fiind asimilat mărfurilor, identificate prin coduri de bare, şi animalelor, însemnate cu crotalii: “Devine ineficient principiul constituţional şi european al prezumţiei de nevinovăţie, pentru că luarea amprentelor unei persoane se face doar în cazul suspiciunii că a comis o crimă sau un delict. În calitate de om, dar şi de judecător, mi se pare o umilinţă şi o decădere fără precedent să fiu amprentată ca deţinuţii, din boxa arestaţilor, pe care-i judec. Legislaţia românească şi nu numai, în ideea ocrotirii credinţelor religioase ale fiecăruia, prevede, de exemplu, în mod diferenţiat jurământul pentru martor, în sala de judecată. Astfel, creştinul ţine mâna pe cruce ori pe biblie şi spune: «Jur că voi spune adevărul şi numai adevărul … Aşa să-mi ajute Dumnezeu!». Referirea la divinitate din formula jurământului se schimba potrivit credinţei religioase a martorului. Martorului de altă religie decât cea creştină nu i se aplică dispoziţiile cu privire la punerea mâinii pe cruce, iar persoana care nu crede în Dumnezeu va rosti jurământul prin raportare la «onoare şi conştiinţă»”.
Explicaţia religioasă
Judecătoarea Păduraru, care a publicat în 2001 o lucrare de specialitate pe tema drepturilor umane şi a naturii divine a individului, subliniază faptul că “persoana care se consideră lipsită de importanţă şi mult prea mică pentru lumea exterioară, trebuie să coboare în sine şi să găsească resursa şi legătura dumnezeiască, şi atunci va înţelege şi rostul pentru care a fost creat, pentru că în constituţia lui omul este frumos, bun, puternic, dar mai ales liber şi unic”.
Din punct de vedere religios, Carmen Păduraru mai susţine că noile acte biometrice contravin doctrinei creştine, deoarece Dumnezeu nu este un Tată egoist care să-şi doreasc sclavi în loc de copii.
“În acest context vin şi spun că, în calitatea mea de om al legii, prin introducerea actelor biometrice, se încalcă libertăţile cele mai elementare pentru că uniformizează şi transpune fiinţa umană într-un număr în sistem electronic, supus controlului. Avertizări serioase au existat şi la momentul când s-a impus obligaţia identificării animalelor dar nu am luat nicio atitudine, astfel că s-a ajuns la acest paradox legislativ despre care domnul avocat Cezar Axinte, care a întocmit şi o expertiză juridică pe această temă, spune că e prea târziu să mai reparăm ceva. Eu vin şi spun că dacă fiecare dintre noi vom fi conştienţi că, deocamdată, Constituţia României şi Convenţia europeană ne garantează aceste drepturi, şi că există căi de apărare ale acestora, despre care trebuie să-i întrebăm pe avocaţi, vom face ineficiente aceste abuzuri. Am scris acestea pentru că m-am simţit obligată să o fac, în primul rând datorită pregătirii mele profesionale şi, în al doilea rând, a ajutorului duhovnicesc pe care l-am primit de la bunul Arhimandrit Iustin Pârvu, de la Mănăstirea Petru Vodă”, a explicat judecătoarea Carmen Elena Păduraru.
Mihai SAVA
Doresti si tu ca Romania sa se retraga din N.A.T.O. si din U.E.? -Daca raspunsul tau este DA! trimite mesajul mai departe prietenilor tai…
Pentru o Romanie crestin-ortodoxa!
Credinta, Nadejde, Iubire.
Amin.