NOU: O timisoreanca a fost luata de garzile de corp ale Patriarhului ecumenist Daniel dupa ce l-a acuzat ca nu are grija de saraci * Timişoara: Patriarhul Daniel a fost acuzat că nu-i pasă de săraci (GALERIE FOTO)
S-a deslusit, iata, motivul real al aducerii cu forta, prin interventia Jandarmeriei, a maicutelor de la Manastirea Carnu, la Poiana Marului: indepartarea bunului duhovnic si staret Macarie si risipirea obstii de monahi prin transformarea manastirii intr-una de maici. Lucrarea fara gand bun apartine Episcopiei Buzaului care si-a propus sa “impuste trei iepuri dintr-o lovitura”, sa le disloce pe maicile staretei Antonia de la Carnu, sa-i imprastie pe monahii de la Poiana Marului si sa semene discordia in comunitatile de ortodocsi din cele doua zone. Sa nu-l lasam sa semene dezbinare pe acest Epifanie “Norocel” – despre care se spune ca a fost informator al Securitatii (ia sa mai cautam putin prin arhive) si care, conform presei locale, “combate criza” si saracia cu o limuzina de 100.000 de euro si a mai generat in trecut o rascoala a taranilor (vezi cazul Rastoaca). Credinciosii care au posibilitatea sunt rugati sa mearga luni dimineata sa fie alaturi de Parintele Macarie la Episcopie, in str. Aleea Episcopiei nr. 3 din Buzau sau sa-si trimita mesajele de solidaritate la telefonul si faxul Episcopiei: 0238.41.36.08.
Enoriasii prezenti in poarta Manastirii au aruncat cu pietre in reprezentantul Episcopiei Buzaului
de Daniel Garleanu 03.07.2009
Pelerinaj mare ieri la Poiana Marului cu scopul de a mentine neschimbata orientarea monahala a Manastirii “Nasterea Maicii Domnului”. Enoriasi din Jitia, Nereju, Naruja din judetul Vrancea sau Bisoca si Monteoru din judetul Buzau au facut zid in fata deciziei Episcopiei Buzaului care vroia sa transforme schitul de calugari de la Poiana Marului intr-o manastire de maicute. Oameni cu taxiuri, dube, masini de teren sau Dacii trecute de vreme au poposit pe drumurile de la granita dintre judetul Buzau si Vrancea pentru a-l sustine pe staretul Macarie Beslega in incercarea sa de a-i pastra pe calugari. Cele doua judete, culmea sub aceeasi obladuire a Episcopiei de la Buzau, au avut interese diferite de acesta data. Localnicii spun ca peste tot pe unde a fost parintele si a slujit lucrurile au evoluat in bine, veniturile fiind investite cu folos. Locuitorii din zona de munte, nemultumiti de hotarirea mai marelui Episcopiei de a muta cinci maicute din Buzau alaturi de cei patru calugari vrinceni, s-au adunat la portile Manastirii pentru a impiedica acest lucru. Reprezentantii Episcopiei sositi ieri la Poiana Marului, care doreau sa le introduca cu forta in schit pe cele cinci maicute au fost huiduiti de enoriasii prezenti si alungati cu pietre.
Maicute stramutate cu forta
Pe de o parte, daca schitul de la Poiana Marului ar avea maicute si nu calugari si-ar schimba statutul si ar avea o maica stareta ca lider monahal, iar staretul Macarie ar « retrograda » devenind un simplu preot duhovnic. In acest fel si veniturile manastiri ar putea fi controlate mai usor. “Unde s-a mai vazut sa stea maicutele la un loc cu calugarii, ar fi impotriva firii”, a spus unul dintre enoriasii care nu erau de acord cu hotarirea Buzaului. Motivatia Episcopiei este aceea ca lacasul trebuie revigorat. “Am venit sa punem in aplicare o hotarire a Episcopiei Buzaului care va revigora lacasul. Nu se pune problema mutarii parintelui Macarie, el va ramine in continuare slujitor si duhovnic al Manastirii”, a declarat presei reprezentantul Episcopiei Buzaului si Vrancei, Iulian Negoita. Nici maicutele nu erau incintate de noul lacas in care urmau sa fie mutate astfel ca s-au rugat neincetat ca intelepciunea sa se pogoare peste cei care hotarasc soarta lor. Una dintre maicute nu a mai suportat presiunea si a lesinat in privirile inmarmurite ale celor adunati. Prima incercare a fetelor bisericesti de a le muta cu forta pe maicutele venite fara voie a esuat astfel ca tabara s-a retras mai sus pe munte in asteptarea calmarii spiritelor si retragerii oamenilor adunati pentru a putea sa se desfasoare in voie. “Oamenii care au venit cu masinile de sus au zis ca i-au vazut acolo cum stateau si asteptau intr-o poiana. Cred ca vin mai tirziu”, a spus o femeie care isi adusese si vecinele in apararea calugarilor. Localnicii din Jitia s-au aratat foarte hotariti sa isi petreaca seara sub clar de luna pentru a apara intacta Manastirea de la Poiana Marului.
Poiana Marului al doilea “Athos”
Preotul Macarie vestit atit in tara cit si peste hotare pentru credinta sa, in virsta de 60 de ani, datorita unie stari de sanatate precare a preferat sa ramina in chilia proprie pentru a nu-i alimenta pe cei peste 100 de oameni prezenti, dispusi sa apere manastirea. “Noi nu avem binecuvintare sa vorbim. Parintele nu se simte prea bine si nu poate sa iasa”, ne-a spus unul dintre cei patru calugari pe care ii are lacasul. Despre preotul Macarie, asezat in urma cu doua decenii la Poiana Marului enoriasii din toate colturile tarii nu au decit vorbe de lauda. Unii spun ca Poiana Marului este al doilea « Athos » pentru crestinii ortodocsi din Romania. Oamenii au incredere in el si spun ca este pios, modest, intelept si ca niciodata nu a fost partinitor. “Este un om corect si niciodata n-a acceptat sa primeasca ceva de la guvernele care s-au perindat la putere. La el vin oameni si de peste hotare. Sint unii care vin din America si Canada odata pe an pentru a se spovedi, pentru ca preotul Macarie este duhovnicul lor. Sa le dea Dumnezeu intelepciune celor de la Episcopie si sa nu-i mihneasca pe enoriasi”, ne-a spus primarul comunei Jitia, Neculai Noaptes, prezent ieri la Poiana Marului alaturi de ceilalti enoriasi.
Reprezentantul Episcopiei a facut cale intoarsa
Spiritele s-au linistit intre cele doua judete numai dupa ce tabara buzoiana s-a retras urmind sa se intoarca dupa ce va fi gata schitul dedicat maicilor, care in prezent este in mijlocul lucrarilor. Preotul Macarie a ctitorit de-a lungul vietii sase lacase de cult, la Recea, Bisoca, Sarata Monteoru si a reparat Manastirea actuala de la Poiana Marului dupa vandalizarea din 1959. Tot de curind a fost construit in curtea Manastirii si un paraclis in care se tin slujbele iarna dar si lacasul de la Dealul Sarii de pe raza comunei Jitia, lucrarea fiind in prezent la stadiul de pictura. Aici, in noul schit urmau sa fie cazate maicutele venite de la Buzau, numai ca autoritatile Episcopiei au incercat grabirea stramutarii. Schitul Poiana Marului se afla pe teritoriul comunei vrincene Jitia, fiind prezentat chiar pe pagina de internet a localitatii, dar in realitate apartine administrativ de comuna buzoiana Bisoca. Patrimoniul religios se afla pe teritoriul Vrancei, dar calugarii au inregistrat Schitul, in anul 2000, la comuna Bisoca. Tot in Manastirea de la granita celor doua judete se gaseste si o pictura care se numeste „Roata Lumii”, tablou reprezentativ pentru Evul Mediu romanesc. Pictura a fost realizata sub semnul simbolic al Ecleziastului si zace uitata de toata lumea in Biserica „Nasterea Maicii Domnului” fara sa fie protejata in nici un fel de hoti sau de actiunea nemiloasa a timpului. (Daniel GIRLEANU / Ziarul de Vrancea)
Poate fi o scanteie care sa dea foc la pravalia ecumenistului Daniel, ca prea s-au inmultit semnele ca are alt dumnezeu.