Dan Tanasa informeaza:
In consecinta, Fundatia Pentru Apararea Cetatenilor Impotriva Abuzurilor Statului solicita Postei Romane si Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor o pozitie inteligibila privind sigla institutiei. Care varianta a acesteia este cea oficiala in acest moment? Care au fost efectele campaniei publice din 2005, cand opinia publica a cerut revenirea la sigla consacrata? Are sigla un caracter variabil in functie de judet sau de organizatia civica din care provine actualul ministru al comunicatiilor? Exista o practica tacita a eliminarii tricolorului romanesc in judete precum Covasna si Harghita?
Fundatia pentru Apararea Cetatenilor Impotriva Abuzurilor Statului isi exprima nedumerirea in raport cu bizara criza de identitate prin care continua sa treaca Posta Romana. In acest moment, aceasta institutie strategica a statului roman este reprezentata de mai multe sigle, in functie de sensibilitatile locale si politice. Astfel, dupa cum se poate observa mai jos, sigla agreata de site-ul oficial al Postei Romane si de oficiile postale din majoritatea judetelor tarii contine steagul Romaniei – fapt aflat in acord cu caracterul strategic al institutiei. Pe de alta parte, in judete precum Covansa, Harghita si Brasov, sigla Postei Romane apare intr-o versiune simplificata – considerandu-se oportuna vizual eliminarea tricolorului romanesc.
Reamintim ca „rebrandingul” fara tricolor al Postei Romane a fost decis de fostul ministru al Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei Zsolt Nagy in anul 2005. Ministrul a explicat faptul ca o strategie de marketing complexa impune o serie de modificari de imagine – singura modificare de imagine fiind insa eliminarea tricolorului romanesc.
In urma unui val de prosteste, ministrul Nagy s-a angajat la momentul respectiv sa regandeasca strategia de marketing a Postei Romane, luand in calcul caracterul sau de institutie strategica. Eventuala revenire asupra prezentei tricolorului romanesc in sigla Postei Romane nu pare a afecta insa institutii postale precum cele din Sfantu-Gheorghe (vezi foto de sus).
Pe de alta parte, actualul director al Postei Romane, reprezentantul BNS Dan Mihai Toader, a explicat ca eliminarea tricolorului din sigla Postei Romane reprezinta un proces firesc de aliniere la practica europeana in domeniu – practica bazata pe evitarea elementelor identitare. Faptul ca nu este asa o demonstreaza numai cateva din siglele companiilor postale nationale din Europa:
Pe de alta parte, actualul director al Postei Romane, reprezentantul BNS Dan Mihai Toader, a explicat ca eliminarea tricolorului din sigla Postei Romane reprezinta un proces firesc de aliniere la practica europeana in domeniu – practica bazata pe evitarea elementelor identitare. Faptul ca nu este asa o demonstreaza numai cateva din siglele companiilor postale nationale din Europa:
In consecinta, Fundatia Pentru Apararea Cetatenilor Impotriva Abuzurilor Statului solicita Postei Romane si Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor o pozitie inteligibila privind sigla institutiei. Care varianta a acesteia este cea oficiala in acest moment? Care au fost efectele campaniei publice din 2005, cand opinia publica a cerut revenirea la sigla consacrata? Are sigla un caracter variabil in functie de judet sau de organizatia civica din care provine actualul ministru al comunicatiilor? Exista o practica tacita a eliminarii tricolorului romanesc in judete precum Covasna si Harghita?
Dan Tanasa, Director Investigatii FACIAS
Contact: 0744.822.581, [email protected], https://www.facias.ro/