Mesajul Parintelui Iustin Parvu catre romani la Nasterea Domnului
Hristos, Mantuitorul nostru, a luat trup omenesc, facandu-se om adevarat. Dar nu a incetat sa ramana ceea ce era de veci, adica Dumnezeu adevarat.
De acum mesajul lui Dumnezeu, Cuvantul, s-a facut Om, pentru noi, oamenii si pentru a noastra mantuire, infatisandu-ni-L pe Hristos, care cuprinde in sine atat firea dumnezeiasca cat si pe cea omeneasca.
Prin faptul ca s-a facut om, fiul lui Dumnezeu a asezat umanitatea sa la dreapta Tatalui. S-a facut singurul mijlocitor, ca o punte prin care toti putem ajunge la Imparatia Lui.
Unul este mijlocitorul, intre Dumnezeu si oameni, Omul Hristos.
Daca in Vechiul Testament Dumnezeu era prezent in cortul sfant, astazi el a coborat in insusi trupul nostru, cortul nostru, in carne si oase, pe care l-a sfintit, l-a invesmantat pentru slava.
Prin coborarea Lui, El ne-a cuprins, ne-a inaltat pe toti. El s-a coborat pentru ca noi sa ne inaltam. El s-a facut ca noi pentru ca si noi sa ne facem ca El. El a saracit pentru ca noi sa ne imbogatim. El a fost inspitit pentru ca astfel noi sa luptam Impotriva ispitelor. El a fost necinstit si batjocorit ca sa ne pazeasca pe noi. El a fost chinuit si omorat ca sa ne mantuiasca pe noi. El s-a coborat pana la iad ca sa ne inalte pe noi pana la Cer. El s-a facut fiul omului pentru ca noi sa avem putere de a ne face fiii lui Dumnezeu, in veci.
De acum el a spus: Eu sunt Calea, Adevarul si Viata, pentru ca nu exista un alt drum spre Dumnezeu, nu exista o alta viata, decat viata in Iisus Hristos.
Iar viata crestinului adevarat, nu poate fi decat o viata in Hristos, in care suntem cuprinsi si ne hranim precum mladitele din tulpina Vitei.
Pe de alta parte Sarbatoarea Intruparii sau Nasterea Domnului nu fac decat sa dezvaluie adevarul pe care il traim noi insine in spatiul Bisericii, prin comunicare cu Hristos. Intruparea Domnului nu semnifica una sau mai multe zile de sarbatoare; semnifica o prezenta reala a lui Dumnezeu in mijlocul nostru. De aceea ne cheama mereu sa traim, sa actualizam in mod real unirea cu Dumnezeu, ce este intotdeauna prezenta prin Sfanta Taina.
In pestera Bethleemului, Dumnezeu s-a nascut om, pentru ca in Biserica omul sa se nasca Dumnezeu. Semnificatia Bethleemului de casa painii se transmite astazi prin biserica, in lacasul sfant in care Dumnezeu se impartaseste oamenilor, ca paine a vietii care hraneste deopotriva si sufletul si trupul.
Asemanarea cu Dumnezeu spre care am fost chemati inseamna intruparea lui Hristos in noi. Precum el a unit divinul cu umanul, suntem chemati si noi sa unim umanul cu divinul. Adica sa ne unim cu Hristos prin Biserica, dupa cum si fiul lui Dumnezeu e intrupare in ipostasul sau, firea sa dumnezeiasca cu firea noastra, omeneasca.
Sfintenia nu este altceva decat participarea la viata lui Hristos, o crestere in omenire. Fiul lui Dumnezeu in noi pentru ca si noi sa ne indumnezeim.
Venirea Fiului Omului in lume este marturisirea iubirii Tatalui, El care ne iubeste pe toti si noi toti suntem in Fiul devenind trupul sau prin credinta in El. Urmeaza Sfantul Grigore si spune ca tocmai noi, noi insine, suntem trupul Sau.
Oricine implineste voia lui Dumnezeu nu face altceva decat sa creasca si sa lumineze in slava si sa dumnezeiasca si sa devina fiu al lui Dumnezeu dupa har.
Aceasta este bucuria sfintelor sarbatori ce uneste printr-o intelepciune dumnezeiasca atat insemnarea curgerii timpului, a anilor, dar si Taina Credintei care lucreaza; pana ce Hristos va lua chipul Lui vom putea ajunge cu totii la starea barbatului desavarsit, la masura deplinatatii lui Hristos. (Cuvantul Parintelui Iustin Parvu catre romani la Nasterea Domnului, Craciun 2008 – VIDEO )
Boboteaza la Petru Voda
Efectele Aghezmei Mari asupra credincioşilor le arată însăşi rânduiala slujbei: „Şi-i dă ei harul izbăvirii şi binecuvântarea Iordanului. Fă-o pe dânsa izvor de nestricăciune, dar de sfinţenie, dezlegare de păcate, vindecare de boli, diavolilor pieire, îndepărtare a puterilor celor potrivnice, plină de putere îngerească. Ca toţi cei ce se vor stropi şi vor gusta dintr-însa să o aibă spre curăţirea sufletelor şi a trupurilor, spre vindecarea patimilor, spre sfinţirea caselor şi spre tot folosul de trebuinţă…“
“Pentru ca să se zdrobească satana sub picioarele noastre
şi să se risipească tot sfatul viclean pornit asupra noastră”
(Molitfelnic).
Prin grija https://apologeticum.wordpress.com/
https://apologeticum.wordpress.com/2009/01/07/petru-voda-sfanta-boboteaza-2009/