NOILE permise auto cu cip biometric valabile in Romania si UE din 2009

La aproape doi ani de la schimbarea Codului Rutier, de la sfarsitul anului 2008 si inceputul lui 2009 schimbam si permisele auto!
Noile permise auto contin anumite coduri care „spun” ca purtati ochelari, proteze, sau ca aveti voie sa conduceti doar intr-un anumit interval orar si in anumite zone. Mai mult, noile permise de conducere vor avea trecuta si starea dumneavoastra de sanatate.
In concordanta cu directivele europene in ceea ce priveste permisele auto, si romanii vor avea parte de permise de conducere cu un cod de informatii detaliat. Astfel, noile permise de conducere vor arata starea de sanatate a conducatorului auto, vor exista mentiuni legate de vederea, auzul sau eventualele boli de care ar suferi conducatorul auto. Permisul de conducere va fi totodata si o carte de vizita a masinii, pentru ca va avea anumite mentiuni legate de masina: tipul transmisiei, sistemul de franare sau de directie. Noile reglementari in domeniu se bazeaza pe Directiva 126/2006 a Comisiei Europene. Directiva 126/2006 privind permisele de conducere va face posibil ca din 2012 pe intreg teritoriul Uniunii Europene conducatorii auto sa aiba un singul model de permis, insa din ianuarie 2009 vor intra in vigoare primele restrictii. (de tipul “posesorul trebuie sa conduca doar ziua sau doar insotit”). Noul permis de conducere va arata ca un card de plastic colorat in albastru si galben in care va fi incorporat un microcip, va contine cateva rubrici noi.
Permis restrictionat doar pentru masini cu cutie automata. Se intampla deja in Franta si Anglia, spune deputatul european Adriana Ticau, membra a Comisiei de Transport din Parlamentul European. Cu alte cuvinte, englezii si francezii care vor sa conduca doar masini dotate cu cutie automata, sustin testul practic pe astfel de autoturisme. Cei care vor obtine insa un astfel de permis nu vor putea conduce masini cu cutie de viteze manuala decat daca vor sustine un test de abilitati. “Statele membre trebuie sa fie gata cu implementarea acestei prevederi din directiva pana pe 19 ianuarie 2009. Incepand cu aceasta data pe toate permisele auto care vor fi emise in orice tara din UE ca urmare a sustinerii testelor pe autovehicule cu transmisie automata va fi inscrisa mentiunea: valabil doar pentru autovehiculele care au cutie de viteze automata”, mai spune Ticau.
Regula nu se aplica in Romania. Scolile de soferi nu au inca optiunea de a oferi instruire pe masini cu cutie automata. Nici Politia Rutiera nu organizeaza examene in mod diferentiat, in functie de tipul cutiei de viteze.
Numarul de permise auto

O alta prevedere care va intra in vigoare in 2009 este cea legata de numarul de premise si de rezidenta. Pana acum, daca un cetatean englez, spre exemplu, isi muta resedinta in Franta si dupa 5 ani se muta in Spania, putea sa aiba trei premise de conducere, eliberate de autoritatile din cele trei tari unde a locuit. Din ianuarie 2009 o persoana va putea detine doar un permis emis in tara de resedinta. Cei care isi vor stabili resedinta in alt stat membru, dupa 2 ani vor putea aplica pentru un permis. Permisul vechi va ramane la politie in noua tara de resedinta si va fi returnat autoritatilor emitente. Dar directiva ofera statelor membre si posibilitatea de a refuza eliberarea unui nou permis unei persoane care are permisul anulat in alt stat. Mai mult, autoritatile din tara de adoptie pot chiar refuza sa recunoasca un permis daca documentul este suspendat.
Permise pentru scutere si motociclete

Permise din 2012 pentru scutere si motociclete de mica putere. O alta noutate adusa de directiva este introducerea unor noi categorii de premise pentru asa numitele “mopeds” (sau scutere) si motociclete de mica putere. Cei care vor dori sa se plimbe cu scutere vor trebui sa aiba minim 16 ani si sa obtina un permis de tip AM. Pentru aceasta tinerii vor trebui sa treaca de un test teoretic si de unul practic. Directiva lasa insa la latitudinea statelor membre introducerea sau nu si a unui test de comportament si a unui examen medical. Un alt nou tip de permis va fi cel pentru motocicletele de mica putere (nu mai mare de 11kW) A1, pentru pilotarea carora varsta minima admisa va fi tot 16 ani. Cine are insa deja un permis de tip B nu trebuie sa obtina si permis AM.
Valabilitatea permisului auto

Permisul, valabil 10 ani. Tot din 2012 validitatea unui permis de sofer amator nu va fi mai mare de 10 ani iar pentru cei profesionisti 5 ani. Statele membre pot limita insa valabilitatea permisului auto pentru conducatorii tineri, aflati la primul permis ca si pentru cei a caror varsta depaseste 50 de ani, pentru cresterea frecventei examenelor medicale. Aceste noi reglementari au adus multa nemultumire in Germania, tara unde, odata permisul obtinut este valabil pe viata.
Cateva dintre codurile prevazute de noul permis auto:

Codul 0.1 priveste corectia si/sau protectia vederii.

Codul 01.01 arata ca soferul poarta ochelari, 01.02 – lentile de contact, 01.03 – sticla protectoare.

Codul 0.2 corespunde persoanelor care poarta proteza auditiva sau aparat auditiv.

Codul 0.3 corespunde persoanelor cu proteza sau orteza pentru membre.

Codul 0.5 este codul restrictiilor in conducere.

Astfel, 05.01 mentioneaza restrictia la calatoria pe timpul zilei (exemplu: o ora inainte de rasarit si o ora inainte de apus); codul 05.02 mentioneaza restrictia pe o anumita raza de la locul de resedinta al titularului/ in interiorul unui oras/ in perimetrul unei zone sau regiuni.

Codul 05.03 vizeaza conducerea fara pasageri in habitaclul autovehiculului, iar codul 05.05 permite conducerea doar atunci cand soferul este insotit de un titular de permis de conducere.
Tot pe noul permis de conducere vor fi trecute si eventuale mentiuni legate de diversele adaptari ale vehiculului, precum cutie de viteze adaptata, schimbator de viteze manual sau automat, cu comanda electronica, ambreiaj adaptat, mecanisme de franare sau acceleratie adaptate, dispozitive de comanda adaptate (faruri, stergator si spalator de parbriz, claxon, semnalizatoare etc.) Astfel de mentiuni erau, deja, prevazute in reglementarile din domeniu stabilite de Ministerul de Interne, dupa ce acestea au preluat o serie de norme europene. Noile permise de conducere vor fi emise incepand cu luna viitoare, procesul incepand in cateva judete si urmand a fi extins in toata tara pana la sfarsitul acestui an. Posesorii de permise valabile nu vor fi nevoiti sa ceara preschimbarea acestora inainte de expirare.Practic, noile permise vor fi eliberate pe masura ce noi soferi vor trece de examenul pentru dobandirea dreptului de a conduce sau cei care detin deja permise solicita preschimbarea lor.
Politistii de la circulatie spun ca persoanele care vor fi depistate conducand in alte conditii decat cele mentionate in permis vor fi sanctionate. Astfel, spre exemplu, un sofer care trebuie sa poarte ochelari sau proteza auditiva si este depistat in trafic fara respectivele obiecte necesare pentru a sofa in conditii de siguranta va fi amendat. Legislatia urmeaza a fi modificata, in acest sens.
Detectorul radar Escort Passport 9500i si alarmele falseData adaugarii: 9/24/2008
Noul detector radar Escort Passport 9500i cu tehnologia GPS, incorporata, este cel mai inteligent detector radar si laser din lume! Tehnologia sa inovatoare permite eliminarea permanenta a alarmelor false, incluzand usi automate, senzori de miscare sau alti senzori care emit in banzile in care emit si radarele. Ca si la celelalte modele de detectoare radar Escort, modelul Passport 9500i, are o detectie radar sporita in toate benzile, mai ales in X, K, SuperKa si laser. Inteligenta GPS a detectorului radar Passport 9500i, permite identificarea si eliminarea tuturor alarmelor false (semnale slabe), pe care majoritatea detectoarelor radar de pe piata, nu le pot discerne de alarmele reale.
Extrem de „destept” in diferentierea semnalelor din benzile X, K, SuperKa si Ku de alarmele false, detectorul radar Escort Passport 9500i, diferentiaza fara regrete alarmele de care toti conducatorii auto, utilizatori de detectoare radar se plang. Cu tehnologia noua, TrueLock, detectorul radar Escort Passport 9500i, permite prin simpla apasare a butonului Mute, eliminarea permanenta a unei alarme emise de catre usile automate sau alti senzori, semnale care nu apartin radarelor auto ale Politiei. Cum face detectorul 9500i acest lucru? Simplu. Cu o tehnologie patentata Escort, care permite captarea coordonatelor locatiei si a frecventei unde ati descoperit o alarma falsa. Cand s-a emis o alerta, mai ales cand conduceti pe un drum familiar si descoperiti o alarma falsa, tot ce trebuie sa faceti este sa apasati butonul Mute (tastare scurta de 3 ori la rand), pentru a-i confirma detectorului dumneavoastra radar, passport 9500i, ca respectiva alerta nu este una reala. Detectorul radar, va memora frecventa folosita de acel semnal dar si coordonatele geografice, in memoria GPS. O data memorata zona, Passport 9500i va elimina automat acel semnal de cate ori il va detecta, inainte ca dumneavoastra sa va dati seama de acest lucru.
Dar pentru ca detectorul radar Passport 9500i gandeste bine si repede, va va alerta daca in zona memorata exista o alarma diferita de cea stocata in memorie. Astfel daca treceti prin zona respectiva si zariti o masina cu radar apartinand Politiei, nu trebuie sa deblocati setarea facuta anterior, Escort Passport va face diferenta intre frecventele semnalelor receptate si va va alerta prezenta radarului fara sa deblocheze setarea facuta pentru a elimina alertele false. Acest lucru este posibil datorita scanarii continue a frecventelor, functie pe care detectorul radar Escort Passport 9500i, o are si o foloseste cu succes. Inteligenta lui, nu are limite, de aceea detectorul radar Passport 9500i nu va stoca niciodata semnale in banda Ka, chiar daca semnalele sunt foarte slabe, pentru ca stie sa discearna intre o alerta pe frecventa Ka si o alerta pe frecventele slabe folosite de senzorii de miscare.
O alta functie inovatoare a acestui detector radar, este functia Mark Location, folosita tot pentru eliminarea alarmelor false. Memorand locatia geografica a locului in care s-a depistat o alarma reala, lucru pe care il faceti o singura data apasand butonul Mark, detectorul radar Passport 9500i, va va aminti continuu cand va apropiati de zona marcata daca este cazul sa va faceti probleme. Credeti ca va emite o alerta si atat? Va inselati. Cand veti conduce in zona marcata, chiar daca dumneavoastra ati uitat, detectorul Passport 9500i si-o reaminteste si va calculeaza viteza de condus. Daca viteza este peste limita legala (50km/h in localitate), atunci detectorul radar Passport 9500i va emite o alerta.
Si Passport 9500i nu se opreste aici…Folosindu-se de functia VSS(Variable Speed Sensitivity), detectorul 9500i isi va spori automat sensibilitatea detectiei radar in functie de viteza de condus. Cu cat viteza dumneavoastra este mai mare, cu atat sensibilitatea detectorului radar creste mai mult. Detectoarele radar in general, detecteaza la sensibilitate maxima, incercand sa emita alerte in timp real (unele chiar reusesc). Spre deosebire de aceste detectoare, Passport 9500i, va sti atunci cand conduceti de exemplu in oras si trebuie sa faceti opriri dese, ca nu este nevoie sa emita alarme. De ce nu este nevoie? Pentru ca aveti viteza sub limita legala, asa ca indiferent ca zonele cu alarme false sunt marcate in memoria sa sau nu, el calculeaza viteza masinii si in functie de viteza isi creste sau descreste sensibilitatea de detectie.

Sursa: Auto Moto
You can leave a response, or trackback from your own site.

2 Responses to “NOILE permise auto cu cip biometric valabile in Romania si UE din 2009”

  1. Anonymous says:

    “Noul permis de conducere va arata ca un card de plastic colorat in albastru si galben in care va fi incorporat un microcip, va contine cateva rubrici noi.”

    Intrebarea mea este daca permisele auto ca cele din imagine (specimen) au cip sau nu, caci sunt roz cu albastru, nu galben cu albastru? Mi-am preschimbat permisul in februarie anul acesta si mi-au spus ca nu are cip… Si ma tem ca m-au mintit.

  2. Roncea says:

    Am primit tot felul de comentarii la acest post – pe care nu le-am publica – legate de o intrebare generata de niste afirmatii prostesti, fara nici o acoperire, privind faptul ca permisele auto nu ar avea cip. Aceasta informare, publicat de mine, este una oficiala. De asemenea, pe internet, oricine poate gasi alte declaratii oficiale – inclusiv video – privind introducerea microcipurilor in permisele auto, CONFORM NORMELOR SI CERINTELOR UE.
    Evident, acest lucru se va face treptat, ca si cu Pasapoartele si Buletinele. Daca nu stiu ce for a primit alte “informatii” sau nu stiu ce guraliv vorbeste fara o documentare temeinica, la nivel national, generand doar controverse futile, nu este treaba mea. Eu discut doar cu documente oficiale. Nu va mai pierdeti vremea cu discutii inutile si distrageri de la subiect. Nu mai faceti afirmatii hazardate fara a avea posibilitatea sa verificati, din judet in judet. Daca vreti date oficiale, sunt cu duiumul. Normal ca acum autoritatile incearca sa dezinformeze afirmand ca nu exista cip, la fel cum fac si cu pasapaoratele, ca se pot lua temporare. Ambele afirmatii sunt o minciuna. Nu pot fi solicitate Pasapoarte temporare fara cip decat daca sunt indeplinite anumite conditii la care nu se poate incadra orice cetatean. Daca unele permise nu au acum cip, cu siguranta vor avea TOATE, in scurt timp. Cercetati normele UE si veti gasi singuri. Iesiti din naivitate pentru ca este vecina cu prostia!

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova