ROSIA MONTANA – Povestea adevarata. SOROS, profitorul. De cand a pus mana pe actiuni, propaganda ONG-urilor Retelei a incetat. CNA interzice spoturile

Este oficial – spoturile publicitare Gabriel Resources “dezinformează şi manipuleaza”!

CNA opreşte de la difuzare spoturile “Roşia Montană – 4 miliarde de dolari”

Roşia Montană – 25 Iunie 2009 – Întruniţi în şedinţa publică din data de 23.06.2009, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au decis să oprească difuzarea spoturilor publicitare ce aparţin companiei Gabriel Resources intitulate “Roşia Montană – 4 miliarde de dolari”. Conform CNA, spotul publicitar încalcă legislaţia audiovizuala respectiv articolul 107 din HG nr. 187/2006 care prevede faptul că „Publicitatea şi teleshoppingul trebuie să servească interesul public prin respectarea regulilor informării şi ale unei competiţii corecte.”. Decizia CNA vine într-un context în care neîncrederea publicului şi reacţiile la campania de imagine a Gabriel Resources sunt în continuă creştere.

În mai 2009 Gabriel Resources (‘Gabriel’), compania de minerit lipsită de experienţă care doreşte să exploateze resursele de aur şi argint de la Roşia Montană şi să dezrădăcineze localnicii care îi stau în cale, a lansat un spot publicitar (1) în care întreba câteva persoane în ce domenii în România ar trebui investite 4 miliarde de dolari. O mai bună educaţie, sănătate etc. au fost răspunsurile adresate în faţa camerei. Clipul se termina cu îndrăzneaţa promisiune că Gabriel va investi în România suma de 4 miliarde de dolari; toate acestea fără a menţiona în ce fel va face acest lucru şi care este obiectul de activitate al Gabriel.

Campania publicitară a provocat o reacţie vehementă din partea a câtorva grupuri ale societăţii civile din România, prin crearea de spoturi spoof (2), materiale video pamflet (3), blog-uri (4) şi postere (5). În iunie 2009 Gheorghe Funar, fost senator de Cluj, a transmis o sesizare oficială către CNA, solicitând oprirea difuzării spotului publicitar. Ca urmare a acestei sesizări, precum şi în urma consultării Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), CNA a luat prezenta decizie.

Conform declaraţiei citate de HotNews (6) vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei, a apreciat că seria de spoturi “dezinformează şi manipulează, spune mari neadevăruri”, deoarece ceea ce se spune în spot “nu are legătură cu mecanismele reale de cheltuire a banilor în economie”.

“RMGC a iniţiat aceasta campanie susţinând ca proiectul lor va începe pur si simplu, ca şi cum oamenii şi legea nu contează. Ei consideră că singurul lucru care contează este un ‚ambalaj’ drăguţ şi ‚comunicarea.’ Din fericire, romanii sunt mult mai la curent cu aceste tehnici de manipulare şi reclama lui Gabriel a ajuns să fie cunoscută ca şi ‚badvertising’” (termen în engleză care defineşte reclama mincinoasă), a declarat Luminita Dejeu, designer grafician şi membră a campaniei Salvaţi Roşia Montană.

“Promisiunile Gabriel din clipul publicitar sunt la fel de false precum tot ceea ce înseamnă proiectul lor de minerit. Cred că oamenii au înţeles asta mai bine ca niciodată, mulţumită tocmai acestui clip. Sunt cu adevărat impresionat de reacţia creativă pe care a provocat-o Gabriel şi nu mă pot opri din vizionarea spoof-urilor care comentează mesajul companiei. Sper ca următoarea încercare a lui Gabriel de a îşi îmbunătăţi imaginea să provoace o reacţie la fel de inventivă!”, concluzionează Eugen David, preşedintele Alburnus Maior.
https://www.rosiamontana.org/

Proiectul Roşia Montană – faza prostituţie publicitară şi „advertising“ otrăvit

Scris de George Roncea
Proiectul Roşia Montană încinge din nou opinia publică după ce o nouă campanie relansează tema beneficiilor de vis – de peste 4 miliarde de euro – care îi aşteaptă pe români mintenaş, imediat ce fantomaticii investitori canadieni vor reuşi începerea exploatării aurului Apusenilor.
Campania de spălare de creier este demarată de o prestigioasă agenţie de publicitate, acuzată de badvertising de adversarii proiectului otrăvit al Gold Corporation. Campania promovată de Leo Burnett, prin Bogdan Naumovici, va aduce companiei de publicitate 500.000 de euro, o sumă bună în actualele condiţii de criză.
Bogdan Naumovici susţine că noua campanie nu se va opri până când Gold Corporation nu va obţine dreptul de exploatare a zăcămintelor de aur şi pretinde că el, personal, nu este vizitat de îndoieli etico-morale pe această temă şi că nici nu se consideră un mercenar.
Culmea, compania de publicitate Leo Burnett, în urmă cu doi ani, împreună cu Organizaţia Greenpeace, au conlucrat la o campanie pentru protejarea ultimului peisaj forestier intact din Europa Centrală, Sudică şi de Vest, din regiunea Munţilor Retezat-Godeanu. Greenpeace, se ştie, se numără printre adversarii proiectului Roşia Montană, însă, probabil, conjuctura financiară a determinat reorientarea Leo Burnett către capătul celălalt al morcovului, suma de jumătate de milion acoperind instinctele ecologiste ale lui Bogdan Naumovici şi constituind un spor de ruşine consistent.
Publicitarul de renume are acum sarcina să prezinte Gold Corporation drept Crăiasa Munţilor Apuseni care a venit la Roşia să fericească prezentul şi viitorul, să aducă poporului frunze-n buze, lapte-n ţâţe, drob de sare la spinare, mălăieş în călcâieş, smoc de flori la subsuori… punând creativitatea şi profesionalismul în slujba otrăvii – se poate spune că vorbim de un challenge profesional, deşi la fel de bine s-ar putea numi prostituţie în publicitate.
Blestemul aurului, dar şi al petrolului
Miza este uriaşă pentru cei care îl plătesc pe Naumovici şi personajele implicate în povestea aurului sunt chiar de poveste. Astfel, conform istoricului realizat pe scurt de agenţia vot.ro întâlnim în subteranele afacerii aurului personaje cât se poate de legate de interesele politice şi care au legătură şi cu afacerea Sterling, scandalul care leagă guvernul liberal de interese petroliere – tot canadiene.
Problemele din tranzacţiile cu zăcămintele de gaze şi petrol din Marea Neagră se regăsesc şi în proiectul exploatării aurului de la Roşia Montană. Cel care a acordat licenţa de exploatare a perimetrului ca şef al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, Mihail Ianăş, în perioada 1997-2000, a devenit ulterior administratorul companiei Regal Petroleum Bucureşti, firmă controlată de Frank Timiş, principalul acţionar al proiectului de la Roşia Montană. Din această calitate, în 1998, Mihai Ianăş negociază şi propune acordarea licenţei de exploatarea minereurilor de auro-argentifere din perimetrul Roşia Montană, prin încredinţare directă, către Compania Naţională Minvest Deva, care era în parteneriat cu Gabriel Resources Ltd.
Licenţa este acordată de Guvernul Radu Vasile şi este contrasemnată de Mihai Ianăş, ca preşedinte al ANRM, Radu Berceanu, ca ministru al Industriei, şi de Decebal Traian Remeş, ca ministru al Finanţelor.
Compania de stat şi Gabriel Resources înfiinţaseră cu un an înainte compania Euro Gold Resources SA Deva, companie care urma să exploateze zăcămintele din Roşia Montană.
După aprobarea licenţei de exploatare, Euro Gold îşi mută sediul la Roşia Montană după care îşi schimbă denumirea în Roşia Montană Gold Corporation SA.
După aprobarea licenţei, participaţia statului în proiect s-a diminuat de la 33,8% la doar 19%. După diluarea participaţiei statului, Ministerul Industriei şi ANRM aprobă transferul licenţei de la Minvest Deva la Roşia Montană Gold Corporation.
Firma britanică Regal Petroleum (controlată de Frank Timiş, principalul acţionar al Gabriel Resources) îşi deschide, în 2003, un SRL la Bucureşti, la conducerea căruia îl numeşte pe Mihail Ianăş, fostul şef al ANRM. În iulie şi decembrie 2004, Regal Petroleum primeşte de la Guvernul Năstase dreptul de exploatare a două zăcăminte petroliere la Bârlad şi Suceava.
Soros, implicat direct în afacerea aurului
Un an mai târziu, gigantul „Newmont Mining Corporation“, cel mai mare producător de aur din lume, înfiinţează la Bucureşti compania „Dacia Exploration“. Newmont, în care acţionar este şi miliardarul George Soros, devine cel mai important acţionar al afacerii Gabriel Resources.
În ciuda faptului că a devenit acţionar indirect al proiectului de la Roşia Montană, George Soros a susţinut că nu are nici în clin, nici în mânecă cu reprezentanţii Fundaţiei ce-i poartă numele. Fundaţia Soros de la Bucureşti a cerut desecretizarea documentaţiei dosarului exploataţiei de la Roşia Montană, cu un an în urmă, ceea ce desigur nu poate avea nicio legătură cu interesele principalului acţionar al Gold Corporation, Newmont, în care este acţionar George Soros, filantropul…

Roşia Montană Gold Corporation aruncă pe piaţă minciuni aurite

Scris de George Roncea
Controversata companie Roşia Montană Gold Corporation a lansat o nouă campanie „publicitară“ realizată profesionist de o cunoscută agenţie de PR, dar lipsită de orice deontologie. În termeni tehnici se numeşte badvertising, ceea ce pe româneşte se cheamă minciuni sfruntate. Pe site-ul companiei, un tânăr care rânjeşte tâmp, cu o expresie de insuportabilă fericire întipărită pe figură, ne spune că „noul proiect Roşia Montană va aduce României 4 miliarde de dolari, în timp ce alţii scot valuta din ţară“. ce pe româneşte se cheamă minciuni sfruntate.
Pe site-ul companiei, un tânăr care rânjeşte tâmp, cu o expresie de insuportabilă fericire întipărită pe figură, ne spune că „noul proiect Roşia Montană va aduce României 4 miliarde de dolari, în timp ce alţii scot valuta din ţară“. Tânărul poartă numele de Dragoş Tănase şi se recomandă director general la Roşia Montană Gold Corporation. Alături de poza tânărului se lăţeşte aşa-zisul calcul al fericirii pe care ne-o va aduce compania sa de exploatare a aurului dacilor.

Reclama ne spune că Roşia Montană abia aşteaptă să ne verse 4 miliarde de USD, care ne-ar scoate din criză învăţământul, agricultura, pensiile:
„Proiectul va aduce 4 miliarde de dolari în economia României:
– 1,8 miliarde USD – beneficii directe ale statului român, în dividende pentru Guvernul României, impozite pe salarii, redevenţe şi alte taxe;
– 2,2 miliarde USD – bani cheltuiţi în România pentru: resurse umane, energie electrică, transport, construcţii, reactivi pentru procesare, piese de schimb“.
Ceva mai imbecil rar am am mai văzut pe un site oficial corporativ. De când salariile, reactivii, energia electrică, construcţiile şi în general cheltuielile unei companii se decontează în beneficiul celui exploatat? Cum ar scoate din criză România construcţiile şi reactivii lui Gold Corporation? Care 4 miliarde – câtă vreme singurul „profit“ al României ar urma să fie redevenţele şi dividendele, incluse în suma de 1,2 miliarde de dolari?
O organizaţie de tineri clujeni implicaţi în proteste inteligente şi artistice la adresa proiectului Roşia Montană, MindBomb, a comentat public reclama mincinoasă promovată de compania canadiană: „O agenţie cu prestigiul este dispusă să facă badvertising – să promoveze minciuna şi încălcarea legii. (…) Problema Roşiei Montane e una încheiată. Justiţia şi-a spus cuvântul şi, rând pe rând, a anulat toate avizele şi autorizaţiile obţinute pe diferite căi de către RMGC. Aplicarea legii nu se negociază în dezbateri publice şi nici nu poate fi subiectul unor campanii de comunicare.
RMGC a tocmit însă o agenţie de publicitate de renume să-i spele imaginea. Agenţia şi-a început campania sugerând că investiţia RMGC de la Roşia Montană ar fi una sigură, ca şi cum legea nu ar avea nicio valoare. Conform acestui principiu, singurele lucruri care ar conta ar fi „ambalajul“ şi „comunicarea“ profesionistă! MindBomb consideră că abilitatea unei agenţii de a prezenta în mod pozitiv nerespectarea hotărârilor judecătoreşti nu este o dovadă de profesionalism ci, pur şi simplu, minciună“.

Roşia Montană – povestea adevărată

În compania Roşia Montană Gold Corporation (RMGC), care ar urma să exploateze zăcămintele aurifere, România deţine 20% din acţiuni, prin intermediul Minvest Deva, ceea ce înseamnă că, teoretic, circa 1,4 miliarde de dolari din valoarea aurului ar reveni ţării noastre, însă, deşi preţul aurului a crescut foarte mult, în condiţiile crizei mondiale care a recredibilizat aurul ca etalon şi reper financiar, valoarea investiţiei de la Roşia Montană rămâne tot în jurul sumei de 1,5 miliarde de dolari. Analizele financiare arată însă că miza aurului este cu mult peste această sumă, valoarea profitului aşteptat de corporaţia RMGC fiind în jurul sumei de 7 miliarde de euro – care vor ieşi din ţară, pentru a-l cita pe directorul infuzat de fericirea binelui făcut românilor, de la Gold Corporation, cel care se referea la „alţii care scot valuta din ţară“.
Proiectul de exploatare a aurului de la Roşia Montană este blocat deocamdată de Ministerul Mediului, care a refuzat să acorde RMGC autorizaţiile de siguranţă a barajelor. De la această decizie a urmat şi blocarea sau anularea altor autorizaţii acordate anterior, compania canadiană având o serie de procese pe rol în instanţele din România.
Roşia Montană Gold Corporation vrea să radă patru munţi din Apuseni pentru a realiza cea mai mare exploatare minieră auriferă de suprafaţă din Europa, oferind în acelaşi timp românilor praful de pe tobă (mai exact cianura de pe tobă). Blocarea momentană a proiectului din pricina anulării în Justiţie a autorizaţiei de mediu şi a planurilor urbanistice se aşteaptă a-şi găsi „rezolvarea“ dacă avem în vedere simpatia arătată de unii dintre pedeliştii de frunte – gen Berceanu – pentru proiectul otrăvit „canadian“.

Soros, „filantrop“ cu gura aurită

După ce ani de-a rândul activiştii Fundaţiei Soros au protestat faţă de cianurile Roşiei Montane, după nenumărate acţiuni „verzi“, după ce Fundaţia Soros a cerut oficial desecretizarea contractului de concesiune dintre statul român şi Gold Corporation, după modelul desecretizării contractului cu compania Sterling, pentru hidrocarburile din Marea Neagră s-a aflat că miliardarul speculaţiilor George Soros a intrat şi el în afacerea aurului. Cinismul întregii poveşti dă măsura acţiunilor „dezinteresate“ şi „filantropice“ derulate de psuedo-activişti ai mediului, membri ai „societăţii civile“ stipendiaţi de „rechini“ de tipul Soros sau Mark Rich, alt personaj apropiat de Soros implicat în afacerea aurului dacic.
Presiunile făcute de Soros prin amploaiaţii săi pentru blocarea exploatării de la Roşia Montană s-au dovedit doar giumbuşlucuri prin care „filantropul“ încerca să intre în acţionariatul Gabriel Resources. George Soros a intrat, anul trecut, ca acţionar indirect, prin Newmont Mining, care deţine circa 20% din acţiuni, aceasta ocupând poziţia a doua la nivel mondial în rândul companiilor de exploatare a aurului. „Operaţiunea de cumpărare de acţiuni la Gabriel Resources s-a desfăşurat în strânsă legătură cu deciziile Ministerului Mediului de la Bucureşti privind exploatarea de la Roşia Montană, altfel spus, exact în momentul în care aceste decizii au dus la căderea preţului acţiunilor Gabriel Resources (la Bursa din Toronto) de la circa 6 dolari la sub 2 dolari/acţiune“ – dezvăluia „Săptămâna Financiară“.
https://www.curentul.ro/ (7)
Note:
1. https://www.adplayers.ro/articol/Conturi-5/Bogdan-Naumovici-dat-afara-de-la-TV-cu-investitiile-RMCG-de-4-Miliarde-de-dolari-3119.html
2. https://www.youtube.com/watch?v=YJ0oc2t5nZU
3. https://www.youtube.com/watch?v=26vIw5BEAyo si https://www.youtube.com/watch?v=mKi99wJXqSw si https://www.youtube.com/watch?v=dSUj8PKVZ6o si https://www.youtube.com/watch?v=ikb3QLPIiOs
4. https://ro.wordpress.com/tag/rosia-montana/
5. https://www.mindbomb.ro/
6. https://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-5853738-cna-opreste-difuzare-spoturile-rosia-montana-4-miliarde-dolari.htm
7. https://www.curentul.ro/2009/index.php/2009052628432/Actualitate/Proiectul-Rosia-Montana-faza-prostitutie-publicitara-si-advertising-otravit.html si https://www.curentul.ro/2009/index.php/2009051928049/Social/Rosia-Montana-Gold-Corporation-arunca-pe-piata-minciuni-aurite.html

You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Responses to “ROSIA MONTANA – Povestea adevarata. SOROS, profitorul. De cand a pus mana pe actiuni, propaganda ONG-urilor Retelei a incetat. CNA interzice spoturile”

  1. Alburnus maior says:

    Toate bune si frumoase, dar mi se par vreo trei chestii in neregula:

    – aia cu aur nu sunt "fantomatici". O ard pe la Rosia de vreo 12 ani cum zici chiar tu, se stie cine sunt etc.

    – badvertising nu e ce se spune in articol ca e, ci folosirea mijloacelor publicitatii in scopuri umanitare sau guvernamentale, cum e de pilda pe pachetele de tigari. Si parlitii aia care au incercat sa lanseze un viral acum cateva saptamani pe internet au facut aceeasi confuzie, nu cadeti in plasa lor, sunt niste frustrati de provinicie.

  2. Diana says:

    nu mi se pare ca dezinformeaza. 1.8 + 2.2 inseamna tot 4 🙂

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova