Esecul Rosca Stanescu. Proiect “de 3 milioane de euro” cu 1500 de unici la o luna de la lansare. Viitorul este al ziaristilor exilati online. Zoso si Piticu il bat la fund pe Nasu’. Corect?

George Damian (ziarist online, pe print saptamanal): Cum trec ziariştii din print în online

Pe vremuri, un ziar nu putea fi condus fără să cunoşti cuvinte de genul zincografie, zeţar, şpalt, BT, coloncifru etc. În ziua de azi foarte mulţi încearcă să facă presă online fără să ştie ce înseamnă cuvinte sau acronime de genul http, www, trackback, ping, viral, web 2.0, meta keywords, meta description, indexare, baza de date dinamică etc. Oamenii nu cunosc semnificaţia acestor cuvinte şi nu ştiu cum să creeze un ansamblu coerent din toate acestea care să le asigure succesul în online. Domeniul .ro geme de pagini de ştiri – şi totuşi românii sunt mai manipulaţi şi mai dezinformaţi ca niciodată. Domenii ca www.zoso.ro sau www.piticu.ro au mult mai multă influenţă decât majoritatea paginilor de ştiri.

La aproape o lună de la lansare domeniul news.corect.com înregistrează o medie de 1.500 de vizitatori unici pe zi şi undeva la 7.000 de vizitatori unici pe săptămână. Orlando Nicoară a lansat o discuţie despre intenţia lui Sorin Roşca Stănescu de a scoate 1 milion de euro din publicitate în anul 2011. Nimeni dintre cei care şi-au exprimat opinia pe blogul lui Orlando Nicoară nu a arătat încredere în această perspectivă. Au mai fost şi alte opinii cu privire la pagina news.corect.com – şi foarte puţine au fost laudative. Cineva făcea la un moment dat un calcul – pagina lui Roşca Stănescu are nevoie de 50.000 de vizitatori unici pe zi pentru a se apropia teoretic de cifra profitului anunţat (chiar dacă va avea vizitatorii aceştia, tot nu va avea destulă reclamă la dispoziţie pe piaţă pentru a atinge încasările preconizate). Iar dacă după o lună de la lansare (şi vreo două luni de lucru „în gol”) news.corect.com s-a blocat la o medie de 1.500 de unici pe zi înseamnă că mai este mult de muncă până la o medie de 50.000 de unici pe zi pentru anul 2011. Despre proiectul books.corect.com (aflat pe la 700 de unici pe zi şi 4000 de unici pe săptămână) nu sunt prea multe de spus: de ce aş da 10 RON pe o carte de aici (majoritatea titlurilor fiind foarte slabe…) când Polirom dă cărţi electronice pe gratis (aici)?!? Asta ca să nu vorbesc de DC++ sau alte sute de metode de a-ţi alcătui o bibliotecă de cărţi electronice…

Una peste alta, foştii ziarişti de print dovedesc că nu se prea pot adapta la online. Ziarele din România au ajuns în ultimii ani simple mijloace de propagandă. De multă vreme nu mai există la Bucureşti presă liberă. Inflaţia de ziare a fost o reflecţie a diversităţii de interese politice, nu o expresie a unei pieţe în expansiune. Când finanţatorii s-au trezit cu resursele subţiate (din cauze politice sau economice) au renunţat la ediţiile tipărite. Anul 2009 a fost ultimul an de „presă clasică” – efortul mediatic de impunere a lui Mircea Geoană a eşuat şi atunci s-a produs şi crahul presei româneşti. Ziarele au dispărut pur şi simplu de pe piaţă. Ce ziare mai există acum? Tabloide şi câteva titluri care au în spate câte un trust masiv. În plus, pe români nu-i mai interesează politica, s-au săturat pur şi simplu…

Mediul online ar trebui să fie visul oricărui redactor şef. Aici poate fi cuantificat orice, ştii în orice moment de unde a venit cititorul, cât a stat pe pagină, unde a plecat mai departe. În mod paradoxal, acest lucru nu interesează pe aproape nimeni. Jurnaliştii din presa scrisă intraţi în online nu se uită la aceste detalii (poate şi din cauză că nu le este familiar vocabularul…) Însă mai degrabă este vorba de puterea obişnuinţei: jurnaliştii de presă scrisă s-au obişnuit să „facă parte din eveniment” nu doar să-l redea. Jurnaliştii au devenit parte a „combinaţiilor” şi au avut impresia că „participă” la exercitarea puterii. Când presa a devenit un lux pentru adevăraţii puternici ai zilei aceştia s-au debarasat fără nici un regret de foştii „parteneri”.

Continuarea analizei la George Damian – bellum omnium contra omnes

You can leave a response, or trackback from your own site.

2 Responses to “Esecul Rosca Stanescu. Proiect “de 3 milioane de euro” cu 1500 de unici la o luna de la lansare. Viitorul este al ziaristilor exilati online. Zoso si Piticu il bat la fund pe Nasu’. Corect?”

  1. jan dinu says:

    In pas de defilare
    Umbla Rosca la’nchisoare
    Urmat de gashka sa …
    Shi multi ani nu vor – scapa !

    Pe acesti calici limbrici …
    Basescu i-a pus aici
    Ajutat de cetateni …
    Ce’i sunt apropiati – oshteni !

    JD-USA

  2. Nos somos um grupo de voluntarios e estamos abrindo um novo esquema para nossa comunidade. Seu blog proveu nos com informacion util. Voce fez um trabalho excelente e nossa comunidade grata a voce

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova