CUM A DISPARUT SUBIECTUL ROSIA MONTANA DIN PRESA. Soros si Gold Corporation au relansat campania publicitară otrăvită incepand cu Realitatea TV

Gold Corporation relansează campania publicitară otrăvită Imprimare E-mail Scris de George Roncea
Roşia Montană – un scandal perpetuu

Compania Gold Corporation s-a mobilizat, relansånd în forţă campania de publicitate deformatoare şi dezinformatoare pe tema Roşia Montană. „Curentul“ a mai scris pe această temă, într-un articol intitulat „Roşia Montană Gold Corporation aruncă pe piaţă minciuni aurite“, amendånd campania „publicitară“ lipsită de orice deontologie lansată de controversata companie Roşia Montană Gold Corporation. În termeni tehnici, campania se numeşte badvertising, sau, pe romåneşte, livrarea de minciuni sfruntate.
La cåteva zile după publicarea articolului respectiv, CNA-ul a interzis difuzarea spotului incriminat, după sesizarea Consiliului Romån pentru Publicitate (RAC), care reproducea demonstraţia produsă de „Curentul“ cu privire la conţinutul mincinos al clipului realizat de firma de publicitate angajată de Gold Corporation cu un contract de 500.000 de euro, pentru a lustrui mizeria aurită a companiei care încearcă să înhaţe aurul Roşiei Montane.
Agenţia de publicitate a Gold Corporation a revenit cu acelaşi spot bazat pe abureala celor 4 miliarde de dolari fluturaţi la oha prin faţa ochilor romånilor, realizånd doar nişte ajustări ale propoziţiilor din corpul mesajului principal al reclamei – care promite marea cu sarea.
Am cerut companiei miniere să ne explice care vor fi beneficiile materiale directe ale statului român, având în vedere că cele 1,8 miliarde de dolari anunţate sunt împărţite în 8 ani, aşa cum a anunţat public directorul RMGC, şi de ce nu se precizează în reclamele publicitare ale proiectului faptul că banii ce vor fi încasaţi direct de statul român sunt împărţiţi pe parcursul a opt ani.

Minciună crasă, dezinformare, sfidarea legii

N-am primit niciun răspuns, astfel că vom sesiza noi CNA-ul de data aceasta, deoarece tipul acesta de campanie încalcă nu doar reglementările Codului de Practică în Publicitate privind evitarea afirmaţiilor sau reprezentărilor ce pot înşela consumatorii, ci şi prevederile Legii nr. 158 din 18/07/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă. Dispoziţiile legii se aplică conţinutului materialelor publicitare şi mesajelor publicitare, oricare ar fi mijlocul de comunicare ce face posibil transferul informaţiei, iar adoptarea acesteia a racordat România la ansamblul de măsuri de acest tip luate la nivel european. Prin Lege se transpun integral prevederile Directivei 2006/114/CE a Parlamentului European şi a Consiliului Uniunii Europene din data de 12 decembrie 2006. Este o obligaţie la nivel european să nu (mai) minţi nu doar o opţiune facultativă, aşadar reprezentanţii Gold Corporation sunt în culpă.
Directorul general al Roşia Montană Gold Corporation, Dragoş Tănase, apare pe site-ul companiei rânjind tâmp, cu o expresie de insuportabilă fericire întipărită pe figură, în timp ce ne spunea că „noul proiect Roşia Montană va aduce României 4 miliarde de dolari, în timp ce alţii scot valuta din ţară“.
În reclama anterioară, interzisă la difuzare de CNA, se afişa un aşa-zis calcul al fericirii pe care ne-o va aduce compania de exploatare a aurului dacilor ce pleca de la ideea că Roşia Montană abia aşteaptă să ne verse 4 miliarde de USD, care ne-ar scoate din criză învăţământul, agricultura, pensiile:
„Proiectul va aduce 4 miliarde de dolari în economia României:
– 1,8 miliarde USD – beneficii directe ale statului român, în dividende pentru Guvernul României, impozite pe salarii, redevenţe şi alte taxe;
– 2,2 miliarde USD – bani cheltuiţi în România pentru: resurse umane, energie electrică, transport, construcţii, reactivi pentru procesare, piese de schimb“. Ce nu se spune însă, e faptul că banii vin în 8 ani, ceea ce echivalează cam cu o uşoară frecţie la un picior de lemn în comparaţie cu beneficiile companiei iubitoare de aur românesc.
Scriam atunci că ceva mai imbecil rar am mai văzut pe un site oficial corporativ. De când salariile, reactivii, energia electrică, construcţiile şi în general cheltuielile unei companii se decontează în beneficiul celui exploatat? Cum ar scoate din criză România construcţiile şi reactivii lui Gold Corporation? Care 4 miliarde – câtă vreme singurul „profit“ al României ar urma să fie redevenţele şi dividendele, incluse în suma de 1,2 miliarde de dolari?
Vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei, a afirmat, la decizia anterioară a CNA la adresa campaniei Gold Corporation, „că seria de spoturi este foarte bine realizată pentru ceea ce-şi propune, dar dezinformează şi manipulează, spune mari neadevăruri, deoarece ceea ce se spune în spot nu are legătură cu mecanismele reale de cheltuire a banilor în economie“. Practic era pusă astfel în discuţie validitatea de fond a reclamelor „publicitare“ otrăvite.
Imbecilitatea şi minciuna continuă să-şi facă drum netulburată, în miile de afişări ale reclamelor mincinoase ale companiei Gold Corporation pusă (şi) pe otrăvirea minţilor românilor nu doar a mediului natural al Apusenilor.

„Acest proiect este o prostie, o mare greşeală, dacă nu chiar o crimă“

Proiectul de exploatare a aurului de la Roşia Montană este blocat deocamdată de Ministerul Mediului, care a refuzat să acorde RMGC autorizaţiile de siguranţă a barajelor. De la această decizie a urmat şi blocarea sau anularea altor autorizaţii acordate anterior, compania canadiană având o serie de procese pe rol în instanţele din România.
Roşia Montană Gold Corporation vrea să radă patru munţi din Apuseni pentru a realiza cea mai mare exploatare minieră auriferă de suprafaţă din Europa, oferind în acelaşi timp românilor praful de pe tobă (mai exact cianura de pe tobă).
Cel mai avizat for de autoritate ştiinţifică din România – Academia Română, s-a exprimat tranşant pe tema aceasta: Preşedintele Academiei Române, Ionel Haiduc, a calificat proiectul de exploatare auriferă de la Roşia Montană drept „o mare greşeală, care nu justifică efectele colaterale negative. Consider că acest proiect este o prostie, o mare greşeală, dacă nu chiar o crimă“, a întărit Ionel Haiduc afirmaţia sa, la finalul unei declaraţii publice a forului Academiei Române care şi-a exprimat poziţia oficial, apreciind inoportună punerea în practică a proiectului Gold Corporation deoarece „contribuie la afectarea gravă a mediului înconjurător prin exploatarea în carieră deschisă de mari proporţii, distrugerea unor situri arheologice unice în Europa şi utilizarea unei tehnologii riscante, proiectul otrăvit fiind totodată caracterizat de lipsa unei soluţii economice şi sociale pe termen lung“.
Academicianul Dan Berindei, istoric şi vicepreşedinte al Academiei, a fost chiar mai tranşant afirmând: „Nu văd utilitatea pentru umanitate să lichidăm în câţiva ani opera unor popoare succesive care au lucrat acolo. Mi se pare absurd să punem interesele economice mai presus de conservarea patrimoniului naţional. Economia are diverse căi de înflorire, distrugerea patrimoniului este definitivă. În plus, vom pierde tot aurul ţării, asa cum am pierdut fără voia noastră uraniul pe care l-au luat sovieticii“.

You can leave a response, or trackback from your own site.

One Response to “CUM A DISPARUT SUBIECTUL ROSIA MONTANA DIN PRESA. Soros si Gold Corporation au relansat campania publicitară otrăvită incepand cu Realitatea TV”

  1. Mihnea says:

    O fi o crima si cum ii mai spuneti voi dar au dreptul sa-si faca publica varianta lor. De fapt ce deranjeaza pe oponentii proiectul e faptul ca e o campanie f buna.

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova