POETA FLORICA MITROI: Cine sunteti dumneavoastra, domnilor scriitori disidenti romani? De la KGB la PCR si retur. Ana Blandiana: Noi, utecistii! FOTO

Cazul cel mai dibaci de mimare a disidentei īn umbra suferintelor Doinei Cornea īl reprezinta poeta mediocra Ana Blandiana (A.B. mimīnd acum disidenta dupa ce a supt cea mai grasa tīta de la comunisti).

Si-a īnceput “opera” de poeta buna pentru muzica usoara cu o carte intitulata semnificativ (dar īn stilul ei ascuns): “Persoana īntīia plural” (Adica: noi, utecistii!). Are īn acest volum un poem despre activitatea utecista, care se termina astfel: “Tīram tacuti pisica moarta a cetii” (Ana Blandiana are obsesia pisicii īn politica – vezi motanul Arpagic – adica: totul cīt mai acoperit). Nu numai ca volumul contine īn titlu o grava greseala de gramatica, pentru care alta poeta ar fi fost declarata rapid… analfabeta. Dar rasfatatei regimului comunist i se iarta… scaparea, i se ignora chiar (citeste acopera). Nu numai ca pe vremea cīnd traia raposatul George Ivascu, protectorul ei oficial (comunist, bineīnteles), celelalte poete nu aveau pur si simplu acces la “Romānia literara”, revista care era mosia Anei Blandiana si a sotului ei legitim Romulus Rusan. Nu numai ca sotul ei legitim Romulus Rusan a publicat interviuri cu munca de partid īn care descria īnflacarat pīna si ce culoare aveau ochii activistului de partid cīnd batea vīntul. Nu numai ca Ana Blandiana a fost atīt de “cuminte” pentru regimul comunist īncīt a putut sa plece peste granita (foto) nde cīte ori a vrut sa-si faca legaturi utile īn strainatate, unde juca (verbal, iar nu scris) rolul “revoltatei”… Dar iata ca Anei Blandiana i se nazare (īn apropierea caderii monstrului) si rolul de disidenta īntr-o lume monstruoasa īn care poete exceptionale ca Angela Marinescu si Ioana Malamen, pīna la 45-47 de ani au fost arestate pur si simplu dupa granitele Romāniei socialiste. A.M. a reusit sa plece o singura data la Paris cu putin timp īnainte de caderea lui Ceausescu, iar Iolanda Malamen n-a trecut niciodata granitele Romāniei. Idem sotul Iolandei Malamen – Mihai Elin -, poet romān exceptional si intelectual de mare finete. Ana Blandiana, fetita cuminte, model, frumusica si care nu punea probleme tovarasilor de la CC, se īntorcea din strainatate si scria fara jena impresii fugare din lumea libera. Bineīnteles nu politice si nu ca sa trezeasca poporul la realitate.

Si iata ca Ana Blandiana īsi īncepe “disidenta”…

Si iata ca Ana Blandiana īsi īncepe “disidenta”. Cu vreo scrisoare la “Europa Libera” īn care sa-l demaste pe tiran? Nu. Remarcati ca A.B. n-a scris niciodata o scrisoare contra regimului Ceausescu si n-a dat niciodata nicaieri un interviu īn acest sens. Dar cum se manifesta atunci disidenta sa? Iata cum: prin poeme deosebit de voalate, poeme care nu l-au suparat cu nimic pe tiran, dovada ca nu s-a luat niciodata nici o masura contra ei, s-avem si noi falitii nostri, nu? (citeste disidenti!). Despre aceste poeme voalate, cineva anunta ca sīnt protestatare si lovesc direct īn Ceausescu. De altfel, daca n-ar fi fost trīmbitate sus si tare ca poeme protestatare, nimeni n-ar fi observat nimic deosebit la aceste poeme – fiindca nu era nimic de observat. Singurul poem vag protestatar este un poem aparut īntr-o revista studenteasca din Romānia despre “baietii de pe Calea Victoriei”. Adica o mica “sopīrla” despre servitorii Securitatii care pazeau trotuarul la trecerea lui Ceausescu, sopīrla turnata īn urechile obosite ale romānilor, care la ora aceea nu mai deosebeau binele de rau, ceea ce e important si grav de micile mīrīituri ale javrelor care musca īn joaca mīna care le-a hranit. Exact cum la Uniunea Scriitorilor, daca treaba nu mergea bine, eu, Florica Mitroi, care am fost clovnul tragic al Uniunii Scriitorilor din Romānia, īn loc sa-l bestelesc pe Dumitru Radu Popescu, presedintele USR, cum am facut-o de-atītea ori, m-apucam sa-l demasc pe nea Udriste, portarul, ca nu merg treburile bine la U.S. – cam asa si cu demascarea “baietilor” respectivi din poemul Anei Blandiana.

Nu numai atīt: cīnd a fost dat afara redactorul de la revista studenteasca pentru publicarea acestui poem, A.B. n-a protestat public, ca “o doamna disidenta” ce era, ci a tacut chitic, ba īnca au fost trimisi grabnic alti batrīni protectori (Geo Bogza, Gogu Radulescu) la Nicusor Ceausescu – pentru iertaciune.
Si īnca un poem, tot īn revista studenteasca respectiva, īn care A.B. afirma ca Poporul romān este un poem vegetal. Las’ ca ideea e prost furata de la altul, dar nici un intelectual serios nu afirma asa ceva despre propriul popor. Dovada: Poporul Romān, Puterea si Maretia sa. A urmat, īn apropierea caderii monstrului, marele poem politic despre Motanul Arpagic (O vedeta de pe strada mea). Cititi, va rog, Motanul Arpagic! Este un poem pentru copii, trivial prin lipsa lui de traire poetica (mai toate poemele A.B. sīnt astfel), a aparut în România cînd functiona monstruoasa cenzura ceausista si… nu contine nici un mesaj politic, nici o aluzie la Ceausescu. Poemul, lipsit de valoare artistica si de mesaj politic, trateaza despre un motan care e vedeta rasfatata a strazii si primeste scrisori de la admiratori si atunci… masinile se opresc īn loc (cīnd i se dau scrisorile, adica!). Acesta este mesajul politic, protestul “marginalizator”. Cu ce?
Dar cea mai crīncena dovada a “marginalizarii” neīnfricatei “disidente” de catre regimul ceausist este aparitia īn 1989 a operelor sale īn colectia B.P.T. Deci, īn timp ce “Europa Libera” si toti oamenii de bine se cutremurau de persecutiile īndurate de catre “disidenta” Ana Blandiana (de “marginalizarea”, ridicarea dreptului la semnatura etc.), la Bucuresti aparea pe tacute īn B.P.T. “interzisa” sa opera (Bucuresti, 1989). Dupa revolutie A.B. apare īn FSN. Īsi da demisia imediat dupa demisia martirei Doina Cornea. Dar de ce nu a protestat A.B. din prima clipa? N-a vazut cu cine sta cot la cot? Si nici īn acest moment nu protesteaza vehement, ci īn stilul ei ascuns, protest moale, care nu supara pe nimeni, protest pe care lumea libera, radio, presa īl amplifica apoi ca pe Motanul Arpagic deoarece A.B. are prieteni pe care la rīndul ei i-a sustinut si scos din tara la libertate. Si chiar de-ar protesta vehement acum, cīnd raul s-a produs cu acordul tacit al acestor persoane duplicitare care nu din naivitate au lasat guvernul provizoriu sa se īnfiga īn frunte – e tīrziu!
Scriitorii respectivi (A.D.M. A.B., M.D.) nici mesaj suficient n-au si nu au avut, le-a si convenit situatia si au tacut; nu pentru popor au declansat ei slaba lor disidenta, ci pentru ei īnsisi, pentru a-si ridica statuie. Numai ca statuia e de carton si la prima intemperie si la primul foc se naruie. E suficient sa vrei sa vezi adevarul. O scriitoare care ar fi fost īn FSN pentru popor, si nu pentru ea īnsasi, n-ar fi acceptat nici o secunda sa stea cot la cot cu Silviu Brucan, Ion Iliescu, Dumitru Mazilu, ar fi apelat imediat la popor, ar fi protestat imediat prin presa din lumea libera – doar prin poemul “incendiar” Motanul Arpagic si-a facut un nume de eroina-disidenta-marginalizata. De cine, cīnd, cum si unde – nu se precizeaza. Deci, īn umbra suferintelor Doinei Cornea va jucati de-a disidenta dupa ce ati supt cea mai grasa tīta de la comunisti, doamna Ana Blandiana!

Mircea Dinescu – actualul presedinte al USR
Pe plan valoric, ca scriitor, Mircea Dinescu īi depaseste net pe ceilalti doi (A.D.M. si A.B.), i s-a citit la “Europa Libera” interviul acordat ziarului “Libération”, interviu realmente protestatar (īnainte de caderea lui Ceausescu). Membru al FSN, M.D. n-a protestat cīnd a vazut trioul Ion Iliescu, Petre Roman, Silviu Brucan, deoarece si Mircea Dinescu se uita cu speranta catre Gorbaciov ca si Ion Iliescu. Doamna Doina Cornea a fost o martira, dar ca politiciana s-a dovedit a fi o naiva. Faptul ca a acceptat o singura clipa sa ia loc īn FSN, alaturi de Ion Iliescu, Petre Roman si Silviu Brucan, o dovedeste cu prisosinta. Dar Mircea Dinescu? El nu este un naiv. Ce-a sperat? I-a convenit situatia, indicatiile rusesti de care asculta! Se stie ca M.D. este bine vazut la Moscova. De aceea este si cel mai periculos dintre cei trei, īntrucīt īn ultima instanta este capabil de compromisuri grave.
Īn interviul citit la “Europa Libera” īnainte de caderea lui Ceausescu, Mircea Dinescu īi acorda clar credit lui Gorbaciov, cīnd se stie ca rusii niciodata nu au prezentat o garantie a legii morale īn politica. Deci, de acolo, din rasarit, īi vin lui M.D. indicatiile, nu? Indicatii de a lasa poporul pe mīna unor banditi si teroristi, ceausisti, stalinisti, securisti si gorbaciovisti. Acesti scriitori duplicitari au avut posibilitatea sa acapareze disidenta cu concursul unor persoane duplicitare din lumea libera!
O singura īntrebare īnca: M.D. nu are studii superioare si īntrucīt nu mai functioneaza la scriitorii romāni de cītiva ani buni legea derogarii de studii ca membru titular al USR, M.D., nefiind capabil sa reuseasca la o facultate (sau poate neinteresīndu-l aceasta), a facut īn ultimii aproximativ doi ani scoala de partid “Stefan Gheorghiu”…
Īntrebare: s-a pus din nou īn vigoare legea derogarii de studii sau Mircea Dinescu functioneaza ca presedinte al U.S. Romāniei libere pe baza dezgustatoarei diplome a scolii de partid “Stefan Gheorghiu”?
Florica Mitroi
“Nostradamus”, an I, nr. 1
Februarie 1990
You can leave a response, or trackback from your own site.

One Response to “POETA FLORICA MITROI: Cine sunteti dumneavoastra, domnilor scriitori disidenti romani? De la KGB la PCR si retur. Ana Blandiana: Noi, utecistii! FOTO”

  1. Anonymous says:

    D-le Victor Roncea, va citesc cu mult interes blogul, pentru ca ne oferiti multe stiri si ne tineti la curent cu realitatea ortodoxa a zilelor noastre. Dar la acest articol am observat ca pozele cu Ana Blandiana sunt preluate de pe alt blog, iar pe langa asta au denumiri ce contin cuvinte obscene, nedemne de blogul dvs. Nu vreau sa va ofensez in nici un fel, este doar o observatie care sper sa va fie utila.

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova