“Eliberarea naţională şi afirmarea spirituală a românilor sunt procese pe care Dughin le plasează în contextul mai larg al dualismului geopolitic european, dar interpretarea sa capătă un caracter sui generis. Latinismul este socotit o ideologie impusă de uniaţie, iar ortodoxia este interpretată după un model de gravitaţie spre Moscova.
ROMÂNIA MARE (după Dughin) s-a afirmat pe următoarele liniamente istorice: eliberarea de controlul turcesc şi rezistenţa la politica fanarioţilor; tendinţele uniate (supunerea Bisericii Ortodoxe faţă de Vatican); Biserica uniată era însoţită de latinism (glorificarea originii romane, rădăcinile latine ale limbii, etc.); Biserica greco-catolică era susţinută de Austria, cea ortodoxă de Rusia; fanarioţii promovau o politică pro-turcă; “Ideea României Mari a avut un context ortodox univoc”; “Naţionalismul românesc are un caracter anti-grecesc; uniaţia gravitează spre Roma şi Ortodoxia spre Moscova”. “Regimul formal ateo-comunist a ocupat univoc poziţia Ortodoxiei subordonând acesteia, zice Dughin, confesiunile unite şi supunând represiunii minorităţile catolice”
Cum se explică, în acest caz, miile de preoţi ortodocşi aruncaţi în puşcării!? Deci represiunea a fost antinaţională şi anticreştină (de ateizare completă şi de suprimare a tuturor marilor valori naţional-creştine).
Dacă ortodoxia este un fenomen de gravitaţie spre Moscova, atunci de ce-au fost interzişi Nae Ionescu şi Nichifor Crainic, care, împreună cu grupul de la Crinul Alb etc. au fost toţi ortodoxişti şi au fost întemniţaţi? De ce a continuat atacul contra ortodoxismului după ’89?
Latinismul şi ideea originii romane nu erau idei şi ideologie uniate, ci idei şi ideologie universal româneşti (naţionale); accentele erau uniate, nu ideile; ortodoxia nu gravitează spre Moscova, cum înclină a interpreta Dughin, ci are propriul ei centru de gravitaţie (eshatologie euharistică) şi o tradiţie voievodal-creştină; naţionalismul românesc este creştin (nutrit de primatul sufletului şi de ritul ortodox).”
ALEXANDER DUGHIN, GEOPOLITICA RUSIEI ŞI GEOPOLITICA ORTODOXIEI – fragment din revista Geopolitica, Nr. 1 (1)/2002, An I
Sunt corecte nuantarile profesorului Badescu, cel mai valoros geopolitician roman contemporan. Si banuiesc ca ar fi receptate pozitiv si de domnul Dughin. Erorile mentionate de domnul Badescu se refera la un fragment din cartea lui Dughin, “Fundamentele Geopoliticii” (care va fi publicata si in limba romana foarte curand). Dughin nu are o atitudine aprioric anti-romaneasca. Este un admirator al valorilor create de generatia de aur a culturii interbelice romanesti, este un admirator al culturii populare traditionale romanesti. Dughin este deplin constient si este de acord cu unitatea poporului roman, este impotriva ideilor panslaviste ale secolului 19 si este in favoarea unei bune relatii intre Romania si Rusia, recunoscand un rol cheie al Romaniei in arhitectura geopolitica a relatiei Europa de Vest vs. Europa de Est. Daca Rusia va evolua spre o opozitie ideologica conservatoare si crestin-ortodoxa fata de valorile liberalismului stangist-consumatorist-ateu-mondialist, acest lucru se va datora in mare parte influentei benefice a operei dughiniste.
Cartea citata de domnul Badescu a fost scrisa in 1997, iar fragmentul citat trebuie inteles atat in contextul intregii carti a lui Dughin, cat si in lumina evolutiilor ulterioare a viziunii dughiniste. Dughin a scris recent un articol despre Romania, care va prefata editia in romana a lucrarii “Fundamentele Geopoliticii”.
Dughin si directia reprezentata de el in Rusia reprezinta un aliat impotriva neo-kominternistilor care ne imping spre prapastie, si pe noi si pe rusi. Aceeasi lupta pe care o ducem noi aici, o duce si Dughin la Moscova. Impotriva acelorasi inamici anti-traditionali, anti-nationali, anti-crestini. Ne trebuie mai mult dialog si cunoastere reciproca intre patriotii romani si cei rusi. Atat rusii trebuie sa ne cunoasca viziunea si istoria, cat si noi trebuie sa cunoastem dezbaterile lor si istoria lor. Lupta paradigmelor, lupta contrariilor are si in Rusia forme deosbit de complexe, ca si in Romania, manifestandu-se sub diferite forme, indiferent de timp istoric sau regim politic tarist, sovietic sau capitalist.
Sa nu uitam ca si in Rusia, prigoana anti-crestina a fost extrem de agresiva si i-au cazut victime milioane de rusi ortodocsi si preotii lor, ca si la noi. Si lor comunismul le-a fost impus din exterior la fel de abuziv ca si noua. Si lor de 20 de ani li se incearca impunerea “democratiei” neo-liberale de factura mondialista, cu toate aberatiile “corectitudinii politice”. Tot de catre Soros, tot din exterior, tot de aceleasi retele care activeaza si la noi. Dar nu uitati ca conducerea acestor retele nu are “capul” la Moscova, ci eventual o filiala locala, asa cum aceste retele au filiale peste tot in lume, inclusiv la Bucuresti. Si in Rusia sunt patrioti care incearca sa reziste presiunii acestor retele, ca si la noi, ca si la sarbi, ca si la americani. Doar printr-o rezistenta globala a patriotilor crestini din Rusia, Europa si chiar America, retelele neo-kominterniste pot fi oprite din inaintarea lor in razboiul impotriva traditiei, culturii, familiei, natiunii.
Puteti citi articolul lui Dughin despre romania aici: https://calinmihaescu.wordpress.com/2010/04/18/geopolitica-romaniei-de-aleksandr-dugin/
Apai o fi ortodox Nae Ionescu insa nu era iubitoriu de muscali ! SI cum tot ortodocsi erau si Fanariotii ….
Gapadin asta face in primul rand politica . Rusa. Ca de fapt aceasta este geopolitica : gasirea unor motivatii “naturale”, “logice” ale scopurilor tale de nemarturisit . Asta nu inseamna ca o anume pozitie geografica nu impune si o anume politica pe termen lung ( de ex Egiptul de la Ramses cel Mare pana azi are acelesi preocupari strategice ) . Insa la germani si rusi conteaza numa dorinta lor ….