Când serviciile de securitate, aşa cum deja am menţionat, ale fostelor ţări comuniste sau ale regimurilor militare din Chile, Argentina, Grecia, Portugalia, Africa de Sud şi multe altele au folosit serviciile secrete ca instrument executiv în politica internă şi politica externă pe liniile de acţiune menţionate mai sus după schimbarea regimului, toţi factorii de comandă au făcut trimitere la disciplina şi subordonarea necondiţionată faţă de conducerea politică. Caracterul militar al majorităţii structurilor instituţionale ale serviciilor secrete nu a făcut decât să accentueze ca disculpare actul subordonării şi executării necondiţionate a sarcinilor primite. La cele menţionate se mai adaugă nu într-o proporţie neglijabilă circumstanţele favorizante negative ce ţin de caracterul şi conştiinţa personală a executanţilor. De absenţa unui sistem solid de valori civice şi morale, augmentat de fanatismul politic şi ideologic, de oportunism şi carierism birocratic. Aşa au fost şi continuă să fie posibile şi azi în acest tip de regim politic practicarea curentă a torturii, eliminarea fizică în absenţa sau cu participarea sumară şi măsluită a actului de justiţie, intimidarea, persecuţia şi discriminarea pe multiple planuri, etc. Execuţia adolescenţilor, practica violului multiplu şi aruncarea victimelor încă în viaţă din elicopter în apele îngheţate ale oceanului pot fi greu asimilate nu numai ca făcând parte din categoria intereselor naţionale, dar şi a însăşi lumii civilizate.
Continuarea la Ziaristi Online
Vezi si:Larry Watts continua deconspirarea agentilor Kominternului, KGB, AVO si STASI din Romania
În revista electronică De ce News a apărut, în 21 decembrie 2010, o referire la afirmaţia d-nei europarlamentar Corina Creţu privind petiţia adresată de Asociaţia Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere (A.C.M.R.R.) din Serviciul Român de Informaţii (S.R.I.) Parlamentului European, prin care contestă hotărârea Guvernului României de reducere a pensiilor militarilor.