VIDEO. Pericolele si clonarea tehnologiei RFID – Conferinta Stiintifica Hackeri. Biometria, o stiinta ante-mergatoare Eugeniei. BM: SEMNUL FIAREI


WEBOSCOP BUSINESS MAGAZIN
Semnul Fiarei

Ne vom purta amprentele in documentele de identitate, iar convorbirile si mesajele ne vor fi supravegheate in virtutea legii. Vom fi mai in siguranta?
de Mircea Sarbu

De curand a starnit niste valuri in internet si in presa un mesaj al Parintelui Iustin Parvu, referitor la introducerea unui sistem de marcare a documentelor de identitate cu un cip care stocheaza diverse informatii personale, printre care si unele cu caracter biometric. Desigur, stilistica mesajului poate parea exotica unei generatii pentru care 666 este mai degraba “The Number of the Beast”, evocat de formatii heavy metal, decat “Semnul Fiarei” din Apocalipsa Sfantului Ioan Teologul. Insa avertismentul pe care il lanseaza este cat se poate de actual. Poate ca acceptarea un astfel de sistem de “amprentare” nu inseamna chiar sa-ti vinzi sufletul diavolului, dar e intr-adevar justificat sa ne intrebam daca acest sistem aduce prejudicii demnitatii sau libertatii noastre.

Tot agitatie a produs si legea care prevede obligativitatea operatorilor de servicii de comunicatii de a pastra timp de sase luni o serie de date privind convorbirile telefonice si mesajele vehiculate prin sistemele telefonice sau prin internet (log-urile, in limbaj tehnic). Desi legea a fost votata de parlament la sfarsitul lui noiembrie (iar unii banuiesc ca aceasta perioada a fost aleasa tocmai pentru a trece neobservata), interesul publicului a tresarit abia zilele acestea, cand legea a intrat in vigoare. Desigur, legea nu prevede stocarea continutului comunicarii (ar fi si greu, si “curat anticonstitutional”), insa chiar si asa, reprezinta in mod evident o restrangere semnificativa a dreptului nostru la intimitate si la confidentialitatea pe care o credeam garantata pentru corespondenta si convorbirile private de orice fel (din pacate, limba romana nu are un echivalent convenabil pentru englezescul “privacy”, caci despre asta este vorba aici). In urma cu cativa ani, opinia publica a reactionat destul de vehement la initiativa crearii unui asa-zis “Sistem Informatic Integrat” care sa cuprinda informatii despre toti cetatenii si toate persoanele juridice din tara. Chiar daca atunci principalele obiectii aduse de organizatiile civice au fost de natura juridica si procedurala (hotararea guvernului nu a trecut prin parlament, controlul accesului la date nu era clar precizat etc.), opinia publica a receptat initiativa tot ca pe un atentat la viata privata. Pe buna dreptate, mai cu seama in conditiile anilor 2003-2004, desi explicatiile oficiale mergeau mai degraba spre binefacerile reducerii birocratiei prin reducerea redundantei dintre diverse sisteme. Mai greu de explicat este de ce era nevoie si de semnatura directorului SRI pe hotararea in cauza.

Cam acestea sunt faptele si intrebarea fireasca este daca protestatarii sunt paranoici sau obiectiile lor sunt justificate. Avand in vedere protestele mult mai ample din alte tari din zona (Grecia si Serbia in special) la reglementari similare, prima ipoteza pare exclusa. Pe de alta parte, faptul ca in Statele Unite – bastionul democratiei si libertatilor individuale – functioneaza sau sunt in curs de implementare proiecte asemanatoare, pare sa sugereze contrariul. S-a argumentat ca exista legi (chiar si in Romania) care reglementeaza clar regimul datelor personale si ca acestea exclud astfel de practici, insa ambele legi (676 si 677 din 2001) prevad exceptii legate de chestiuni care privesc “securitatea nationala”. In plus, legiuitorul are si justificarea ca primele doua reglementari de care am amintit nu sunt atat opera lor, cat mai degraba obligatii pe care Romania le are in virtutea afilierilor internationale.

E greu de emis o judecata transanta in legatura cu echilibrul intre securitatea tuturor si libertatile fiecaruia. Regulile conflictelor clasice au fost de mult abandonate, iar terorismul este o amenintare pentru toata lumea democratica. Poate ca noi inca nu o simtim la fel de acut, dar daca aliatii nostri care au avut de suferit au decis ca astfel de masuri sunt necesare pentru a-si proteja cetatenii, se cuvine sa le fim alaturi, pentru ca traim intr-o lume globalizata (cel putin in privinta comunicatiilor). Dar dreptate au si cei ce atrag atentia ca renuntarea la libertatile individuale (printre care si dreptul la intimitate) care ne definesc civilizatia este deja o victorie a terorismului, este o abdicare de la principiile care stau chiar la baza democratiei.

Pana la urma, este democratia periclitata de renuntarea la o particica din libertatea individuala? Aici imi pot permite sa fiu mai transant: cu mult mai putin decat de cei 73% dintre concetatenii nostri care isi doresc un regim autoritar.
27.01.2009 Semnul Fiarei
BUSINESS MAGAZINE

EMIL NEACSU sparge piata cu Blonda de la Externe. Natalia Intotero, protejata nu stiu cui, e noua colega a lui Tomac, Melescanu si Comanescu…

♦ Incepand de vineri seara, Romania se poate mandri cu o noua figura politica: Natalia Intotero, numita secretar de stat in Ministerul de Externe din partea PSD. Decizia i-a luat prin surprindere pana si pe cei de la biroul de presa al MAE. Contactata de “Gardianul”, doamna Intotero a spus ca numirea e o surpriza, desi se stia din ianuarie de desemnare. Casatorita cu un om de afaceri italian, Natalia Intotero este directoare de scoala si asteapta sa fie instalata la Bucuresti.

♦ Asa cum Elena Udrea admitea nonsalanta, cu ani in urma, ca Norvegia are presedinte, asa si doamna Intotero nu a reactionat la o intrebare referitoare la “presedintele” Suediei. Natalia Intotero a refuzat sa discute despre situatia politica mondiala. “Deci, va spun despre toate aceste lucruri in momentul in care voi ajunge la Bucuresti, voi vedea care va fi rolul meu acolo, imi voi exprima parerea”, a spus secretara de stat din MAE. Recent, ministrul Cristian Diaconescu a refuzat sa comenteze zvonurile privind numirea Nataliei Intotero.

♦ Intrebata daca isi cunoaste colegii din minister, pe Teodor Melescanu sau Lazar Comanescu, de exemplu, Natalia Intotero nu a parut sa stie ca Melescanu este acum doar parlamentar si a recunoscut: “Nu, nu-i cunosc… Doar asa, din auzite”. Cat despre experienta: “Am activat pe parte de TSD pe domeniul relatiilor externe, deci sunt pregatita”. “Sunt directorul de (!!!) o scoala generala si macar asa, asa, o zi-doua mi-ar trebui putin sa-mi pun la punct problemele, nu doresc sa plec asa… sa ramana totul in aer…”, a declarat Intotero.

Rep: Va felicit pentru numirea in functia de secretar de stat in MAE si vreau sa stiu ce va propuneti sa faceti?
Natalia Intotero: In primul rand sa ajung acolo (n. red., la MAE), sa vad despre ce departament va fi vorba si dupa aceea va voi comunica.

Rep: Pai, nu stiti in ce departament sunteti?
N.I.: Deocamdata stiu ca am fost numita, si atata tot. Nu stiu pe ce departament.

Rep.: Dar pe ce departament ati fi vrut? Stiu ca se vorbea de departamentul romanilor de pretutindeni…
N.I.: Da, dar acest departament este ocupat.

Rep.: Si unde ati dori sa activati? De exemplu pe relatia cu Italia…
N.I.: Pai, depinde… Romanii de pretutindeni presupune departamentul pentru toate tarile. Nu cred ca exista un departament care sa cuprinda doar un anumit stat.

Rep.: V-am intrebat pentru ca banuiesc ca aveti o relatie mai apropiata in acest domeniu.
N.I.: Da, asta a fost dorinta mea, am calatorit mult in strainatate si am intalnit intr-adevar multi romani cu probleme si am discutat cu ei si m-am gandit la cateva proiecte. Dar, vedeti, acest departament fiind ocupat, aaa, de o persoana competenta, tanara (n. red., Eugen Tomac, fost consilier al presedintelui Traian Basescu), om vedea despre ce este vorba. Voi colabora cu toti colegii…

Rep.: Ati vorbit cu domnul ministru Cristian Diaconescu?
N.I.: Da, am vorbit zilele trecute (n. red., Oare cand? Ministrul Diaconescu a fost plecat de luni pana vineri la Berlin si la Bruxelles…). Dar nu stiam de numirea… S-a dorit sa fie o surpriza…

Rep.: Cu ceilalti colegi din Ministerul de Externe va cunoasteti, ii cunoasteti pe domnul Melescanu (n. red., fost ministru de externe intre 1992-1996 si ministru al apararii in mandatul premierului Tariceanu, pana in decembrie 2008), domnul Comanescu (n. red., fost ministru de externe in mandatul premierului Tariceanu, pana in decembrie 2008, acum numit ambasador in Germania), ii stiti?
N.I.: Nu, nu-i cunosc… Doar asa, din auzite…

Rep.: Din auzite… Aveti si cetatenie italiana? (N. red., sotul doamnei Intotero este un om de afaceri italian.)
N. I.: Nu, nu, nu… Am refuzat… Puteam sa solicit, dar nu am dorit, eu vreau sa traiesc si sa muncesc in Romania.

Rep.: Sotul dumneavoastra ce a zis despre aceasta numire?
N.I.: Sotul meu a fost incantat vizavi (!) de numirea mea. Sunt unul dintre romanii care nu doreste sa plece in strainatate, sper sa raman in tara si sa contribui cu ceea ce pot eu la binele tarii noastre si la mai binele romanilor care au ales pentru moment sa traiasca si sa desfasoare activitatea in strainatate. Aici bineinteles datorita (n.red., datorita=multumita!!!) faptului ca in Romania este criza asta financiara, ma rog, este peste tot, nu numai in Romania (n. red., saptamana trecuta, guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, tocmai anunta ca ne-a ocolit, deocamdata, criza financiara), dar se simte mai mult decat in tarile din Uniunea Europeana.

Rep.: Dar, probabil, veti calatori in strainatate, ca secretar de stat…
N.I.: Depinde, depinde de ce departament va fi vorba…

Rep.: De exemplu, ati putea avea ocazia sa mergeti cu dl ministru Diaconescu intr-o vizita oficiala.
N.I.: Da, si? E vreo problema?

Rep.: Nu, va intreb daca sunteti pregatita pentru contacte diplomatice sau…
N.I.: Da, da, da. Am activat pe parte de TSD (Tineretul Social Democrat) pe domeniul relatiilor externe, deci sunt pregatita…

Rep.: Ce studii aveti?
N.I.: Aamm… Facultatea de Limba si Literatura Romana, Facultatea de Relatii Internationale, Master, Management politic, un master la… aaa… Institutul Diplomatic Roman…

Rep.: Cand veniti in Bucuresti?
N.I.: Deci, deocamdata, am vazut numirea in “Monitorul Oficial”, nu am fost contactata din partea ministerului, va repet, pentru mine a fost o surpriza…

Rep.: Pai, ce surpriza…
N.I.: Eu nu am stiut nimic, eu in momentul de fata lucrez in invatamant, sunt directorul de (!!!) o scoala generala si macar asa, asa, o zi-doua mi-ar trebui putin sa-mi pun la punct problemele din unitate, nu doresc sa plec asa… sa ramana totul in aer…

Rep.: Se vorbeste de numirea dumneavoastra la MAE din luna ianuarie…
N.I.: (ofteaza) Da…

Rep.: Pai, si cum e o surpriza?
N.I.: Nu, nu sunt si nu am fost singura persoana careia i s-au intarziat numirea (!!!). Sunt foarte multe persoane sau au fost foarte multe persoane in aceasta situatie datorita (n. red., datorita=multumita!!!) problemelor care au aparut pe parcurs. Si, vedeti dumneavoastra, in cadrul Ministerului Afacerilor Externe, in ultima vreme in special, s-au realizat lucruri deosebite si, pe langa aceasta, au fost incidentele in strainatate… si alte masuri pe care a trebuit sa le ia guvernul… deci, treptat, se vor definitiva…

Rep.: Despre situatia politica mondiala ce parere aveti, asa…
N.I.: Deci, va spun despre toate aceste lucruri in momentul in care voi ajunge la Bucuresti, voi vedea care va fi rolul meu acolo, imi voi exprima parerea. Deocamdata atat.

Rep.: Dar daca, de exemplu, maine va invita ministrul intr-o vizita in Suedia… Stiti ca pleaca in delegatie oficiala, se intalneste cu presedintele Suediei (! Suedia are Rege, nu presedinte!)…
N.I.: Nu, dar nu are cum deja sa ma invite maine intr-o vizita in Suedia (n. red., azi, luni, ministrul de externe si-a anuntat prezenta in Parlament, unde presedintele sustine un discurs), pana nu ajung acolo, la Bucuresti, si sa se faca instalarea, deci…

A absolvit Institutul Diplomatic Român
Natalia Intotero s-a nascut la Brad în data de 14 ianuarie 1976. Anul trecut a absolvit Institutul Diplomatic Român din Bucuresti, fapt ce-i da dreptul de a lucra în cadrul Ministerului Afacerilor Externe. Potrivit CV-ului propriu, ea cunoaste „foarte bine“ limbile engleza si italiana si „bine“ limba franceza. Natalia Intotero este consilier judetean începând din anul 2004. A intrat în PSD în octombrie 2000. Un an mai târziu a devenit presedinte al Organizatiei Municipale Brad din cadrul Tineretului Social Democrat (TSD), iar în august 2006 a fost aleasa presedinte al organizatiei judetene TSD Hunedoara. În octombrie 2006 a devenit presedinte al Grupului de Actiune al Tinerilor Social Democrati din România.
Emil Neacsu
Asculta interviul la Gardianul
Colega in minister cu… Melescanu. Blonda de la Externe
www.neacsu.org

MARESALUL Averescu si Basarabia. Maresalul Antonescu si Transnistria. Harta explicativa pentru toti cei ce-si permit sa vorbeasca sfidand adevarul

“El nu era un pregatitor de istorie, ci insasi garantia ei”

Nicolae Iorga
150 de ani de la nasterea maresalului Alexandru 150 de ani de la nasterea maresalului Alexandru AverescuLa 9 martie, se implinesc 150 de ani de la nasterea maresalului Alexandru Averescu, cel care si-a legat numele de victoria de la Marasesti. Cu acest prilej, sunt organizate, luni 9 martie, de catre Fundatia Maresal Alexandru Averescu, o suita de manifestari aniversative. Se vor desfasura simpozionul si se va vernisa expozitia cu titlul ‘Alexandru Averescu – un om pentru istorie’. La bustul maresalului din curtea Comandamentului Operational Intrunit vor avea loc ceremonialuri militare si religioase. Sa speram ca vom reusi si noi sa-i ridicam un bust intr-un spatiu public.

***
Nascut in localitatea Babele, langa Ismail (in prezent Ucraina, unde s-a refuzat ridicarea unui bust), la 9 martie 1859, Alexandru Averescu a urmat cursurile §colii de Arte si Meserii din Bucuresti (1876), absolvind apoi §coala Divizionara Militara de la Manastirea Dealu (1881), iar in 1886, Scoala Superioara de Razboi de la Torino (Italia).Ofiter de cariera, a urcat toate treptele ierarhiei militare: sublocotenent (1881), capitan (1889), general de brigada (1906), maresal (1930). Devenit sef al Marelui Stat Major al armatei in 1911, la inceputul primei mari conflagratii mondiale a primit comanda Corpului 1 armata (1914) iar, in momentul intrarii Romaniei in razboi, era comandantul Armatei 2 (1916-1918) si al Grupului de armate de sud (1916).Este de remarcat ca maresalul Averescu a participat la marile campanii militare purtate de Romania in perioada moderna: in timpul Razboiului de independenta (1877-1878) s-a inrolat ca sergent-voluntar, dobandind brevetul de ofiter; in perioada celui de-al doilea Razboi balcanic (1913) a comandat operatiunile armatei romane din Bulgaria, iar in Razboiul pentru ntregirea Romaniei (1916-1919), a detinut o pozitie de prim rang. Pentru a salva situatia care se crease, in toamna lui 1916, a elaborat un plan militar ce viza apararea Capitalei: Operatiunea Flamanda. n vara lui 1917, a pregatit si condus batalia ofensiva de la Marasti (11/24 iul- 19 iul./1 aug.). A fost unul dintre cei mai de seama comandanti ai armatei romane moderne, fiind ridicat, in 1930, la rangul de maresal al Romaniei.
In plan politic, dupa ce si-a dat demisia din armata (militarii nu puteau desfasura activitate politica), la 2 aprilie 1918 a lansat un apel ‘Catre toti romanii’, anuntandu-si hotararea de a crea Liga (Partidul) Poporului, ‘a carei singura menire ar fi indreptarea dorita si ceruta de toti’. Cu maxima sinceritate si dand dovada ca a descifrat sensul profund al nemultumirilor societatii romanesti din acea perioada, Alexandru Averescu marturisea mai tarziu: ‘Am intrat in viata politica impins de imprejurari: nici nu-mi trecea prin minte ca intr-o zi voi juca in tara mea un rol politic, pe care evenimentele din urma razboiului mi l-au rezervat’. Si tot el venea sa precizeze: ‘ n mijlocul framantarilor de razboi, constiinta generala si-a dat seama ca raspunderea nenorocirilor prin care trecea se datoreaza mentalitatilor oamenilor care au avut destinele tarii in maini, adica partidelor politice care au carmuit tara pana la razboi. S-a nascut atunci dorinta neinfranata de a se rupe cu trecutul si a se porni pe o cale noua in viata politica. Aceasta dorinta a fost generala. Privirile tuturor acelora care au fost luati de noul curent s-au indreptat asupra mea. Am crezut ca m-as fi facut vinovat de adevarata lipsa de iubire de tara si de neam a nu primi steagul ce mi sepunea din senin in mana’. Astfel incat, impreuna cu un grup de oameni politici desprins din Partidul Conservator, in aprilie 1918 a fost infiintata Liga Poporului, formatiune politica ce avea sa aiba, pentru prima data, reprezentare nationala dupa razboi. In 1920, Liga s-a transformat in Partidul Poporului. Ministru de razboi in guvernul I.I.C. Bratianu, a coordonat actiunile militare pentru inabusirea rascoalei taranesti din 1907, Averescu a devenit prim-ministru si ministru ad-interim la Externe, in perioada 29 ian./11 febr.-5/18 mart. 1918. In fruntea noii formatiuni, Partidul Poporului, a exercitat, pentru a doua oara, functia de presedinte al Consiliului de Ministri in perioada 13 martie 1920-17 decembrie 1921 (perioada in care, printre altele se decreteaza reforma agrara si este reprimata greva generala din octombrie 1920 a muncitorilor din Romania) si apoi intre 30 martie 1926-3 iunie 1927. A functionat si ca ministru secretar de stat si consilier al Coroanei (1938). In afara activitatii politice si militare, a desfasurat si o activitate publicistica, in special ca director al revistei ‘Romania Militara’. A lasat cateva lucrari de specialitate: ‘Tactica’ (3 volume, 1887-1889), ‘Jocul de razboi’ (1903), ‘Calauza ofiterului’ (1904), ‘Operatiunile de la Flamanda’ (1924), dar si de memorialistica (‘Raspunderile’, 1918, ‘Notite zilnice de razboi 1916-1918, 2 vol., 1937). A fost distins cu ordinele ‘Steaua Romaniei’ si Coroana Romaniei’ si cu medaliile ‘Bene Merenti’ si ‘Crucea Trecerii Dunarii’. La 7 iunie 1923, a devenit membru de onoare al Academiei Romane, in semn de recunoastere si pretuire a meritelor sale in plan politic si militar. AGERPRES /(Anca Pandea, Vasilica Popa)

Vezi si
Jurnalul National Special Reporter în Basarabia de Sud: Eroul …
8 Mar 2009 … De ce le este teamă oficialităţilor ucrainene de Averescu?
Jurnalul National Special Reporter în Basarabia de Sud …
Şi uite aşa, mareşalul Averescu nu are dreptul de a “intra” în şcoala înfiinţată de tatal sau

SFINTII MUCENICI. Aiud (95% vor un asezamant ortodox)


Vezi si RAPA ROBILOR. Parintele Arsenie despre Aiudul de ieri, Manastirea si Centrul Cultural de azi, Dumnezeu si Smerenia

PARINTELE Calciu despre valorile romanesti, tineri, Teoctist, Europa, Basescu, Ortodoxie, Tanacu, BOR, Sinodul, credinta si menirea neamului romanesc


PARINTELE Gheorghe Calciu. 8 Martie 1978: Cuvântul Cel Dintâi Către Tineri. CHEMAREA

Cuvântul Cel Dintâi Către Tineri
CHEMAREA
(rostit la 8 martie 1978 în miercurea din Săptămâna brânzei)
“Cuvântul cel dintăi l-am făcut, o, Teofile, despre toate cele pe care a început Isus a le face şi a le învăţa”. (Fapte 1, 1)

A venit acum vremea, tinere, să auzi un glas care te cheamă. Un glas pe care nu l-ai auzit; sau poate da, dar pe care nu l-ai înţeles şi nu l-ai ascultat.
Este glasul lui Iisus!
Nu tresări, nu te mira şi nu zâmbi neîncrezător, tânărul meu prieten! Glasul care te cheamă nu este al unui mort, ci al unui înviat. El nu te strigă din istorie, ci din adâncul propriei tale fiinţe. Cuvintele aceastea, rostite şi scrise aici (în Sfânta Scriptură), sunt din străfundurile tale, pe care nu ţi le cunoşti. Ţi-a fost poate ruşine sau teamă să cobori în adâncul tău şi să le descoperi. Ai crezut că în tine zace o fiară, un mormânt al instinctelor din care se ridică strigoii înspaimântători ai patimilor, şi nu nu ţi-ai văzut faţa de înger, căci tu eşti înger. Dacă nu ţi-a spus-o nimeni pâna acum, ţi-o spune Iisus, şi mărturia Lui este adevărată, căci nimeni nu L-a dovedit vreodată de minciună.
Ce ştii tu tinere despre Hristos?
Dacă tot ceea ce ştii ai învaţat în şcoală, la orele de ateism, ai fost frustrat cu rea credinţa de un adevăr – de singurul adevăr care te poate face liber.
Ce ştii tu despre Biserica lui Hristos?
Dacă tot ceea ce ştii se reduce la (cazul lui) Giordano Bruno, despre care ţi s-a vorbit la educaţia aşa-zis ‘ateist-ştiinţifică’, ai fost privat în mod neomenos de lumina adevăratei culturi, de strălucirea spiritualitaţii, care este garanţia libertăţii tale de om.
Unde ai auzit prietene cuvintele acestea: ‘Iubiţi pe vrăşmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blesteamă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-va pentru cei ce vă vatămă şi vă prigonesc? (Matei 5, 44). Dacă nu le-ai auzit niciodată, cine şi cu ce drept ţi le-a interzis? Cine ţi-a interzis să ştii că există o cale mai bună, mai dreaptă şi mai simplă dacât cea pe care rătăceşti orbecăind acum? Cine ţi-a pus vălul peste ochi, ca să nu poţi vedea lumina cea minunată a dragostei propovăduite şi trăite de Iisus pănă la ultimele ei consecinţe?
Te văd pe stradă prietene tânăr şi frumos; şi, deodată totul se schimbă în tine, faţa ta se schimonoseşte, instinctele îţi răbufnesc în afară, răvăşindu-ţi fiinţa ca o dezlănţuire de stihii, şi devii violent…De unde ai învaţat violenţa, tinere? De la cine?
Ţi-am văzut mama blândă şi cu ochii in lacrimi, ţi-am vazut tatăl cu faţa împietrită de durere – şi am ştiut că nu de la ei ai invăţat-o… Atunci, de unde?
Pleacă-ţi urechea şi ascultă chemarea lui Iisus, chemarea Bisericii Lui. Afară, pentru violenţa ta nesăbuită, te aşteaptă tribunalele şi închisoarea, unde sufletul tău poate fi iremediabil ucis.
Te-am văzut cu durere înaintea tribunalelor, unde faptele tale căpătau dimensiuni de oroare. Te-am văzut speriat, sau cinic, sau bravând – şi toate aceste atitudini ale tale îmi arătau cât de aproape de marginea prăpastiei te aflai; şi m-am întrebat, încă o dată, cine este vinovat de căderea ta.
Vino la Biserica lui Hristos! Numai aici vei găsi consolare pentru fiinţa ta răvăşită, numai în ea îţi vei afla certitudinea; fiindcă numai în Biserică vei auzi glasul lui Isus spunându-ţi cu blândeţe: ‚Fiule, iertate îţi sunt ţie greşelile tale, pentru că mult ai suferit. Iată, te-ai făcut sănătos; de acum să nu mai greşeşti!’…
Nimeni nu ţi-a spus vreodată cuvintele acestea, dar acum le auzi. Ţi s-a vorbit de ura de clasă, de ura politică, de ură şi mereu de ură. Cuvântul ’iubire’ ţi-a sunat străin, dar acum Biserica lui Hristos îţi arată o cale mai bună, o cale a dragostei (pasaj citat de M. Eliade în protestul pe care l-a semnat la 21 mai 1979, în numele Comitetului pentru apărarea Preotului Calciu, constituit la New York).
Ai fost până acum sclavul instinctelor tale, trupul tău a fost un simplu instrument prin care ele s-au exteriorizat. Şi acum poţi să auzi acel glas al lui Isus, Care grăieşte prin gura Apostolului Său: ‚Au nu ştii că tu eşti templul lui Dumnezeu, că in tine locuieşte Duhul lui Dumnezeu?’ (Cf. I Corinteni 3, 16).
Ţi s-a spus că descinzi din maimuţă, că eşti o fiară care trebuie dresată, iar acum afli un lucru uluitor: tu eşti templul lui Dumnezeu, în tine sălăşluieşte Duhul lui Dumnezeu! Eşti rechemat, tinere, la demnitatea ta de om metafizic; eşti ridicat de acolo de unde educaţia greşită te-a coborât din sacrul oficiu de a fi templu în care să locuiască Dumnezeu.
Noi te chemăm la puritate. Dacă nu ai uitat cuvântul ’inocenţă’, dacă au mai rămas zone de copilărie neîntinată în tine, nu vei rezista acestei chemări.
Vino în biserica lui Hristos! Ca să înveţi ce este inocenţa şi puritatea, ce este blândeţea şi ce este iubirea. Vei afla care este rostul tău în lume, care este sensul existenţei noastre. Spre stupoarea ta, vei află ca viaţa noastră nu sfârşeşte în moarte, ci în înviere; că existenţa noastră este spre Hristos şi că lumea nu este doar un moment gol, în care să stăpânescă neantul.
Vei avea o nădejde şi nădejdea te va face tare.
Vei avea o credinţa şi credinţa te va mântui.
Vei avea o dragoste şi dragostea te va face bun.
Acesta este, tânărul meu prieten, cel dintâi cuvânt pe care Iisus ţi-l adresează prin tumultul lumii, prin desişul patimilor cu care nimeni nu te-a învăţat să te lupţi, prin transparenţa viselor tale de inocenţă, care te mai bântuie din când în când.
Iisus te caută, Iisus te-a aflat!
Pr Prof Gheorghe CALCIU

ORTODOXIE si ROMANISM. Bat clopotele la Petru Voda!


Multumesc cititorilor mei! Constat cu placuta surprindere ca sunt deja peste 707.000 de accesari…

DUMINICA ORTODOXIEI. Cum putem să rămânem ortodocşi astăzi, in "era cipurilor"? PLIANT

În ce lume trăim ?
De ce a întrebat Mântuitorul Hristos dacă la a doua Sa venire va mai găsi credință pe pământ?
Vedem în lumea de astăzi că există din ce în ce mai multe posibilități să realizăm ceea ce dorim. Niciodată în istoria omenirii un om obişnuit nu a avut ca astăzi posibilitatea să călătorească în străinătate, să afle ce se întâmplă în alte țări din lume, să vorbească la mii de kilometri depărtare. Cu toate acestea părinții duhovniceşti ai vremii noastre ne avertizează că sfârşitul lumii nu este departe. Ne mai spun, de asemenea, că suntem în mare pericol de a ne pierde credința.
Cine are dreptate? Cei care ne spun că trăim în cea mai avansată, cea mai civilizată, deci cea mai bună societate care a existat pe pământ sau cei care ne spun că lumea a luat‐o într‐o direcție greşită şi se îndreaptă cu paşi grăbiți spre dezastru?
Pentru a ne lămuri trebuie să ne cercetăm fiecare starea noastră duhovnicească. Ce îmi doresc mai mult: să mă asemăn sfinților ori să am o situație bună în societate? Mă gândesc că voi muri şi voi trece printr‐o judecată a sufletului sau mă preocup de cele de aici ca şi cum nu aş muri niciodată? Ce efecte au asupra sufletului meu lumea în care trăiesc, ziarele pe care le citesc, serviciul pe care îl am, legile cărora mă supun?
Dacă vom fi sinceri, vom vedea că suntem interesați mai mult de bucuriile şi de plăcerile acestei lumi decât de viața veşnică. Dacă vom privi în adâncul inimii, vom vedea că acolo nu Îl aflăm pe Dumnezeu, ci preocuparea pentru binele şi confortul nostru.
De aceea, dacă am fi puşi să alegem între lepădarea de credință şi pierderea vieții, cu greu se vor găsi câțiva oameni a căror inimă să ardă pentru dragostea lui Dumnezeu şi să aleagă mai bine să moară decât să‐şi lepede credința.
Şi atunci, oare trăim noi în cea mai bună dintre societăți, dacă starea noastră sufletească este atât de rea?
Mulțimea de bunuri materiale, de informații şi de probleme pe care le avem L‐au izgonit pe Dumnezeu din inima noastră. Televiziunea, telefonia, internetul, distracțiile, goana după bani prin care credem că putem obține aproape orice, lipsa de rugăciune şi de spovedanie ne‐au pustiit sufleteşte. Dumnezeu, Viața noastră cea adevărată, este acum departe de sufletul nostru.
Creştini fiind, încercăm cu toate puterile să ne facem un rai pe pământ şi am uitat de veşnicie şi de Raiul cel adevărat!
În concluzie, toate binefacerile pe care le avem astăzi sunt coaja ademenitoare care înveleşte un fruct otrăvitor: cel al nepăsării față de suflet.
Duhul Ortodoxiei şi duhul lumii
Cum putem să rămânem ortodocşi în această lume, stăpânită de materialism şi de necredință, de cruzime şi desfrânare, de lupta împotriva lui Dumnezeu?
Trebuie să înțelegem duhul Ortodoxiei, trebuie să ne trăim viața în Hristos. Pentru ortodocşi, Dumnezeu nu este undeva departe, ci El se află permanent alături de noi pentru a ne ajuta să facem binele.
Viața în Hristos nu este însă numai bucuria de‐L avea pe Dumnezeu aproape, ci este şi nevoința de a nu ne depărta de Dumnezeu, de a nu păcătui, căci păcatul ne depărtează de Părintele Ceresc. În duhul ortodox ştim că, pentru a ajunge la bucurie, la Înviere, trebuie să trecem prin dureroasa luptă cu patimile noastre, care înseamnă o adevărată Răstignire.
De asemenea, trebuie să înțelegem duhul lumii în care trăim. Acesta este duhul plăcerii şi al egoismului. Acest duh ne spune să căutăm, mai presus de orice, plăcerea: să fac ceea ce vreau, ceea ce‐mi place, fără să îmi pese de sufletul celui de lângă mine. Căutând plăcerea, iar nu binele şi adevărul, omul se îndepărtează de Dumnezeu, până la a‐I deveni cu totul potrivnic.
Patimile ne robesc sufletul şi ne întunecă mintea. De aceea s‐a ajuns ca răului să i se spună bine, iar binelui rău.
Iată un exemplu al acestei înțelegeri răsturnate a lucrurilor: anul acesta, în luna ianuarie, s‐a finalizat în Scoția un proces pentru încredințarea creşterii a doi copii a căror mamă se droga şi nu putea să mai aibă grijă de ei. Frații au fost solicitați de bunicii lor şi de un cuplu de homosexuali. După trei ani de proces, justiția a încredințat copiii spre creştere celor doi homosexuali, motivând că bunicii copiilor sunt prea bătrâni.
Căutarea plăcerii prin orice mijloace a făcut ca pornografia să fie promovată tot mai mult, victime fiind în special tinerii şi elevii, începând de la şcoala generală. Punând plăcerile trupeşti mai presus de viața omului, în lumea „civilizată” de astăzi se fac în fiecare an 150.000.000 de avorturi (da, 150 de milioane!), foarte multe dintre mame având sub 18 ani. Acestora li se adaugă alte sute de milioane de copii ucişi prin metodele contraceptive.
Căderea duhovnicească pe care o constatăm în sufletele noastre şi în întreaga societate este cauzată de faptul că nu trăim în duhul Ortodoxiei, ci în duhul lumii.
Iar duhul lumii este potrivnic Ortodoxiei.
Din acest duh al lumii a izvorât în acest an o nouă provocare: introducerea cipurilor în documentele personale. O judecată limpede arată că ele vor ajuta la instaurarea unei viitoare dictaturi mondiale, în care, având în vedere mersul de acum al politicii mondiale, creştinii vor avea de suferit.
Gândul multor credincioşi s‐a îndreptat la profeția din Apocalipsă, potrivit căreia la sfârşitul lumii tuturor oamenilor li se va impune pecetluirea pe mâna dreaptă sau pe frunte cu semnul Antihristului. Cei care vor refuza nu vor mai putea cumpăra şi vinde nimic, fiind practic excluşi din societate.
Ce avem de făcut? Primim aceste acte sau nu?
Luând ca temei învățătura Bisericii, înțelegem că primirea actelor în forma actuală nu reprezintă pecetluirea finală.
Însă acceptarea lor este unul dintre ultimii paşi înaintea pecetluirii finale. Primindu‐le, intrăm pe un drum care, dacă nu va fi părăsit, va duce la acceptarea pecetluirii pe mână şi pe frunte, deci la apostazie.
Dacă primim acum paşapoarte şi carnete de conducere cu cipuri, vom primi peste câțiva ani şi cărțile de identitate cu cip. Ne vom obişnui cu ele şi înlesnirile pe care ni le oferă vor deveni fireşti. Apoi se va spune că, pentru a preveni pierderea sau furtul, este mai eficientă implantarea cipului în trupul omului şi că locurile cele mai potrivite sunt mâna dreaptă şi fruntea. Va mai trece o perioadă şi implantarea lor va deveni obligatorie. Atunci ne va fi foarte greu să renunțăm la ele şi la toate comoditățile pe care le oferă.
Să încercăm să refuzăm acum primirea acestor acte! Iar dacă nu o putem face, să fim conştienți că mai târziu ne va fi mult mai greu…
Vremurile în care trăim devin din ce în ce mai grele. Pentru a rămâne ortodocşi avem nevoie de harul Duhului Sfânt.
Sufletul nostru se umple de Duhul Sfânt prin Tainele Bisericii. Îl primim prin rugăciune, prin spovedanie, prin Sfânta Împărtăşanie. Doar El ne va da cunoştința şi puterea de a trăi în duhul Ortodoxiei şi ne va ajuta să biruim ispitele la vremea potrivită.
De aceea, principala noastră strădanie trebuie să fie dobândirea harului Duhului Sfânt. Dacă nu avem agonisit harul, la vremea încercării credinței nu vom avea putere să rezistăm şi ne vom lepăda de Dumnezeu.
* * *
„Rădăcina şi viața poporului nostru, înaintea lui Dumnezeu, este credința cea dreaptă în Hristos, adică Ortodoxia.
Ştefan cel Mare n‐a fost baptist! Mircea cel Bătrân n‐a fost evanghelist sau adventist! Alexandru cel Bun n‐a fost martorul lui Iehova. Nici o sectă nu exista în țara noastră pe atunci.
Să ținem credința noastră pe care au ținut‐o toți voievozii şi toți românii cei adevărați. Dacă vrei să fii fiu adevărat al lui Hristos şi al Țării Româneşti, să ții credința cea dreaptă, ortodoxă, pe care o ținem de două mii de ani. Dacă nu, nu eşti fiu al lui Hristos şi al Bisericii, eşti străin de neamul românesc.”
Arhimandrit Cleopa Ilie
* * *
„Astăzi trăim în anii Apocalipsei. Toată această situație ce s‐a înstăpânit ne vorbeşte în acest sens. De aceea cu atât mai mult acum trebuie să ne sprijinim pe rugăciune şi să luptăm împotriva răului prin rugăciune.”
Cuviosul Paisie Aghioritul
* * *
„Dar Fiul Omului, când va veni,
va găsi, oare, credință pe pământ?”
Luca 18, 8
* * *
„Şi ea (fiara) îi sileşte pe toți, pe cei mici şi pe cei mari, şi pe cei bogați şi pe cei săraci, şi pe cei slobozi şi pe cei robi, ca să‐şi pună semn pe mâna lor cea dreaptă sau pe frunte, încât nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, decât numai cel ce are semnul, adică numele fiarei, sau numărul numelui fiarei. Aici este înțelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase.”
Apocalipsa 13, 16‐18
Duminica Ortodoxiei
2009


PETRU VODA. Parintele Iustin Parvu in Duminica Iertarii

RAPA ROBILOR. Parintele Arsenie despre Aiudul de ieri, Manastirea si Centrul Cultural de azi, Dumnezeu si Smerenia


Parintele Arsenie Papacioc da o lectie despre smerenie in contextul unei discutii legate de ce trebuie facut la Aiud: o Manastire si/sau un centrul cultural sau, poate, o Manastire cu un centru de studii anticomuniste asupra martiriului eroilor romani. Pe 9 Martie, de ziua Sfintilor Mucenici, urmeaza sa fie pusa piatra de temelie de catre PS Andrei Andreicut.

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova