Danion Vasile, “oaspetele special” al Bisericii Moscovite din Chisinau si Tiraspol. Ratacit sau altceva? Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti. FOTO

Danion Vasile a participat pe 8 februarie anul acesta la o “mare manifestare de credinta” organizata la Chisinau de “Biserica Ortodoxa din Moldova”, Mitropolia care tine direct de Patriarhul SVR Kirill al Intregii Rusii, unde, pe langa enoriasii adusi de preotii de sub Patriarhia Moscovei, au fost incartiruiti, ca pe vremea comunistilor (acolo asa sunt si-acum), si numerosi “credinciosi” mai mult sau mai putin gradati, cei mai multi direct in uniforma (vezi foto mai jos). Dupa compromiterea totala a comunistilor din Republica Moldova, pe fondul lipsei de incredere in orice doctrina politica, operatiunea “crestinilor adevarati” rusofoni face parte dintr-un plan mai amplu al noului KGB de canalizare a energiilor bietilor credinciosi ortodocsi inspre infiintarea unui nou partid securistico-moldo-nationalist (voi reveni pe aceasta tema, pentru ca va afecta si Romania). Insusi locotenent-colonelul filo-rus Vladimir Cantarean “al Intregii Moldove” a binecuvantat adunarea, dupa care a urmat conferinta lui Danion Vasile, “oaspetele special din Romania”. In zilele petrecute la Chisinau, predicatorul cazut in sminteala a comis aceleasi pacate ca si la conferintele incriminate de la Oradea si Beius. Respectiv, dupa cum consemneaza un fan de-al sau mai tanar, “Danion Vasile a criticat (prin dovezi de nezdruncinat) că acceptarea de către unii mari duhovnici români ai secolului XX a stilului nou este o mare greşeală, cu iz ecumenic, dovedind că fiecare om are limite în credinţă.” Asadar, e deja recidivist. Mi-e groaza sa ma gandesc daca nu cumva Danion Vasile a defaimat, pe langa adormitii intru Domnul Parinti Arsenie Boca si Ilie Cleopa, si alti mari duhovnici romani, inca in viata, care, ce sa faca?, sunt in Biserica Neamului care are, fie ca vrea fie ca nu vrea, alt calendar decat stilistii. Daca fraza de mai sus reflecta spusele lui Danion Vasile la Chisinau, inseamna ca si Parintele Justin Parvu si Parintele Arsenie Papacioc si Parintele Adrian Fageteanu sunt “ecumenisti” si au “limite ale credintei” depasite doar de Inalt Prea Sfintia si Prea Fericirea Sa Sfantul in Viata Danion Vasile. Poate chiar si generalul KGB Alexei al-II-lea a fost, si el, mai sfant decat duhovnicii nostri, doar pentru ca “a tinut calendarul”, pe langa sticla de votca si kalasnikov… Dar sminteala lui merge mai departe si spun aceasta cu toata consideratia si mila. Marturisesc ca aveam de gand sa il tratez ca atare, daca dincolo de invatatura sa incontestabila, nu constatam ca, din pacate, caracterul (si nu numai) ii joaca mari feste, pe care ar trebui, poate, sa si le controleze, printr-un an de tacere in pustiu. Dupa ce am publicat comunicatele ASTRADROM, in care este citat si Parintele Eftimie de la Huta, ucenic al Parintelui Justin Parvu, Danion Vasilievici mi-a trimis un raspuns obraznic si plin de si mai multa mandrie. La acuzele de propaganda stilista predicatorul ratacit comite ca replica delatiuni josnice la adresa Parintelui Eftimie si noi atacuri la marii duhovnici Ilie Cleopa si Arsenie Boca. Voi reveni asupra acestui subiect in postarea urmatoare. Pana atunci va invit sa luati aminte la imaginile de mai jos si sa aveti in gand vorba romaneasca din titlu. In baza acestei postari veti gasi un material despre preferintele lui Vladimir Cantarean in uniforme cand face revista trupelor “fratilor” separatisti de la Tiraspol.

Cu ce se mai indeletniceste mitropolitul kaghebisto-comunist de la Chisinau, atunci cand nu-l invita pe Danion Vasile sa predice alaturi de el

La Tiraspol, pe 21 septembrie, anul trecut, mitropolitul Vladimir al Chişinăului şi „al întregii Moldove”(Nicolai Vasilevici Cantarean – intrat in Biserica moscovita direct din trupele de militie si securitate ale URSS, cu gradul, pe atunci, de capitan)  i-a acordat ordinul bisericesc „Cuviosul Paisie Velicicovschi” general-maiorului Boris Nikolaevici Sergheev, proaspăt retras de Moscova din funcţia de comandant al Grupului Operativ de Trupe Ruse (GOTR), cum se numeşte acum fosta armată a 14-a rusă de ocupaţie din Republica Moldova. General-maiorul Sergheev a fost comandant al GOTR între 2002 şi 2009. El a fost înlocuit de Kremlin cu colonelul Veaceslav Iurievici Sitcihin. Ordinul „Cuviosul Paisie Velicicovschi” i-a fost înmânat general-maiorului Sergheev de către arhiepiscopul Iustinian (Victor Ivanovici Ovcinnikov) de Tiraspol şi Dubăsari, numărul doi în structura locală a Patriarhiei Ruse de la Moscova.

General-maiorul rus Sergheev a menţionat că se va „mândri că Biserica a apreciat calităţile” sale. El a arătat că a îndeplinit în Republica Moldova „nu doar o simplă funcţie de comandant”, ci a avut şi alte misiuni, întrucât „aici există multe aspecte politico-militare cu care un militar nu s-ar cuveni în genere să se ocupe.” Succesorul său, colonelul Sitcihin, l-a asigurat pe arhiepiscopul Iustinian că „militarii ruşi au un singur scop – asigurarea păcii şi muncii liniştite, a traiului liniştit al poporului care locuieşte pe ambele maluri ale Nistrului”, lăsând să se înţeleagă că GOTR ar urma să-şi extindă şi pe malul drept al fluviului „îndeplinirea misiunii” de asigurare a „traiului (nostru) liniştit”.

Patriarhia Moscovei şi structura ei din Republica Moldova a binecuvântat trupele militare ruse, armata transnistreană şi trupele căzăceşti în vara anului 1992 pentru a lupta împotriva populaţiei paşnice şi a Armatei Naţionale a Republicii Moldova. Totodată, Patriarhia din preajma Kremlinului şi structura ei din Republica Moldova au creditat moral în permanenţă regimul separatist de la Tiraspol, fapt concretizat şi în medalierea căpeteniilor lui cu distincţii ortodoxe.

Recordul absolut la distincţii şi binecuvântări primite îl deţine nimeni altul decât Igor Nikolaevici Smirnov. Acestui individ Biserica Ortodoxă Rusă i-a prins în piept cel mai multe ordine şi medalii. Judecând după acest aspect, bătrânul bandit politic Igor Smirnov ar trebui catalogat drept cel mai exemplar creştin nu doar de pe teritoriul Republicii Moldova, ci din întreg sud-estul Europei. Astfel, Igor Smirnov s-a „învrednicit” de următoarele decoraţii bisericeşti acordate în baza demersurilor mitropolitului Vladimir: 1) Gramata Patriarhală (mai 1996), 2) Oul pascal de Aur (mai 1996), 3) ordinul „Cuviosul Serghie de Radonej” (octombrie 1998), 4) ordinul „Sfântul Kneaz Daniil al Moscovei” de gradul II (octombrie 1998) şi 5) ordinul „Sfântul Gheorghe” (mai 2005). Căpeteniile regimurilor separatiste din Abhazia şi Oseţia de Sud au fost de asemenea distinse cu ordine bisericeşti de către Patriarhia Moscovei, însă ca număr de ordine primite aceştia îi cedează întâietatea lui Igor Smirnov.

O altă căpetenie a regimului separatist de la Tiraspol, Grigori Maracuţa, a fost distins de Patriarhia Moscovei, iarăşi în baza demersurilor mitropolitului Vladimir, cu ordinul „Cuviosul Serghie de Radonej” de gradul II (octombrie 2007).

Marina Smirnova, nora „preşedintelui” Smirnov şi preşedinte al sucursalei tiraspolene a „Gazprombank” a fost distinsă de Patriarhia Moscovei cu ordinul „Binecredinciosul ţarevici Dimitrie” (octombrie 2007).

După succedarea patriarhului Alexei al II-lea de către actualul patriarh Kirill politica Bisericii Ortodoxe Ruse în raport cu regimul ilegal de la Tiraspol nu s-a schimbat. O serie de capi ai regimului au fost în continuare creditaţi moral de către Patriarhia Moscovei.

Evgheni Şevciuk, aşa-zisul „preşedinte al sovietului suprem al republicii moldoveneşti nistrene”, a fost gratificat de Patriarhia Moscovei, ca urmare a demersurilor mitropoliei Chişinăului, cu ordinul „Binecredinciosul Kneaz Daniil al Moscovei” de gradul II (iunie 2009), iar alţi doi înalţi funcţionari ai regimului implantat de Moscova în estul Republicii Moldova au fost distinşi cu ordine mai mici: Veaceslav Tobuh cu ordinul „Sfântul Binecredincios Kneaz Daniil al Moscovei” de gradul III (iunie 2009) şi Rimma Voronova cu ordinul „Marea Întocmai cu apostolii Kneaghină Olga” de gradul III (iunie 2009).

Vom remarca în context că şi persoana nr. 2 din cadrul mitropoliei Chişinăului şi „a întregii Moldove”, arhiepiscopul Iustinian Ovcinnikov, a fost la rândul său decorat cu „Ordinul Republicii Nistrene” şi cu ordinul „Pentru curaj personal” al „republicii moldoveneşti nistrene”, distincţii acceptate. Precizăm că această faţă bisericească a fost de asemenea distinsă cu ordinul „Gloria muncii” de către preşedintele Republicii Moldova Vladimir Voronin.

Mitropolitul Vladimir Cantarean le-a acordat de-a lungul anilor un şir de ordine bisericeşti preşedinţilor Mircea Snegur, Petru Lucinschi, Vladimir Voronin, prim-miniştrilor Andrei Sangheli şi  Ion Ciubuc, ex-primarului Chişinăului Serafim Urechean, precum şi mai multor militari sau lucrători ai organelor securităţii statului din Republica Moldova.

Print Friendly, PDF & Email
You can leave a response, or trackback from your own site.

42 Responses to “Danion Vasile, “oaspetele special” al Bisericii Moscovite din Chisinau si Tiraspol. Ratacit sau altceva? Spune-mi cu cine te insotesti ca sa-ti spun cine esti. FOTO”

  1. Bucovineanul says:

    Foarte documentat articolul, domnule Roncea. Permiteti insa o singura precizare: Cantarean este colonel plin, din 1998, si nu locotenent colonel. Sau acesta este gradul din SVR?!? 🙂

    MINISTERUL APĂRĂRII AL REPUBLICII MOLDOVA

    MD 2021, mun. Chişinău, şos. Hînceşti, 84

    Fax 23-27-28, tel 79-99-07

    Nr. 11/878 din 11.07.02

    Domnului Vlad Cubreacov,

    Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

    Stimate domnule deputat,

    Ministerul Apărării al Republicii Moldova a examinat interpelarea Dumneavoastră referitor la conferirea gradelor militare domnului Nicolae CANTAREAN şi Vă comunică următoarele.

    Gradele militare pînă la gradul de căpitan domnului N. CANTAREAN i-au fost coferite de către instanţele militare ierarhice din Armata Sovietică.

    În Armata Naţională dumnealui i-au fost conferite următoarele grade militare:

    „maior” – ordinul Ministrului Apărării al Republicii Moldova nr. 051 din 29 februarie 1996;

    „locotenent colonel” – ordinul Ministrului Apărării al Republicii Moldova nr. 0144 din 10 septembrie 1997;

    „colonel” – ordinul Ministrului Apărării al Republicii Moldova nr. 098 din 28 august 1998.

    În conformitate cu prevederile Regulamentului privind satisfacerea serviciului militar de către corpul de ofiţeri (capitolul IX, satisfacerea serviciului în rezervă) Ministrul apărării este abilitat cu dreptul de a conferi ofiţerilor în rezervă, în dependenţă de funcţiile ocupate şi experienţa acumulată, grade militare mai înalte cu una-trei trepte decât cele avute, indiferent de termenul aflării în gradul precedent.

    Cu respect,

    Ministru Victor GAICIUC

  2. bi says:

    Nu as vrea sa creez sminteala, si eu fac parte din BOR, dar adevarul trebuie spus: calendarul nou a fost o greseala. Au spus asta:

    Sf. Ioan Maximovici
    Sf. Ioan Iacob Hozevitul
    Sf. Iosif Isihastul
    Cuv. Filotei Zervakos
    Cuv. Serafim Rose

    Si multi altii. Chiar si Pr. Iustin am auzt ca ar fi zis odata “bine era daca nu se schimba”.

    Doamne ajuta.

  3. Bucovineanul says:

    Foarte documentat articolul, domnule Roncea. Permiteti o simpla precizare: Cantarean este colonel plin, din 1998, nu locotenent colonel. Sau asta e gradul din SVR?! 🙂

    MINISTERUL APĂRĂRII AL REPUBLICII MOLDOVA

    MD 2021, mun. Chişinău, şos. Hînceşti, 84
    Fax 23-27-28, tel 79-99-07
    Nr. 11/878 din 11.07.02

    Domnului Vlad Cubreacov,

    Deputat în Parlamentul Republicii Moldova

    Stimate domnule deputat,

    Ministerul Apărării al Republicii Moldova a examinat interpelarea Dumneavoastră referitor la conferirea gradelor militare domnului Nicolae CANTAREAN şi Vă comunică următoarele.

    Gradele militare pînă la gradul de căpitan domnului N. CANTAREAN i-au fost coferite de către instanţele militare ierarhice din Armata Sovietică.

    În Armata Naţională dumnealui i-au fost conferite următoarele grade militare:

    „maior” – ordinul Ministrului Apărării al Republicii Moldova nr. 051 din 29 februarie 1996;

    „locotenent colonel” – ordinul Ministrului Apărării al Republicii Moldova nr. 0144 din 10 septembrie 1997;

    „colonel” – ordinul Ministrului Apărării al Republicii Moldova nr. 098 din 28 august 1998.

    În conformitate cu prevederile Regulamentului privind satisfacerea serviciului militar de către corpul de ofiţeri (capitolul IX, satisfacerea serviciului în rezervă) Ministrul apărării este abilitat cu dreptul de a conferi ofiţerilor în rezervă, în dependenţă de funcţiile ocupate şi experienţa acumulată, grade militare mai înalte cu una-trei trepte decât cele avute, indiferent de termenul aflării în gradul precedent.

    Cu respect,

    Ministru Victor GAICIUC

  4. valeriu says:

    am fost si eu la manifestarea respectiva….si m-a surprins atacul virulent a lui Danion Vasile la adresa bisericii romanesti…chiar ciudat mi s-o parut..poate ma lamurit si pe mine..cum de a luato pe “aratura”

  5. VR says:

    Daca ai fost acolo, da-ne detalii te rog.
    Doamne ajuta!

  6. VR says:

    Multumesc pentru corectura. Am rezolvat!

  7. VR says:

    Discutia a pornit doar de la calendar. Dar de la a avea o dezbatere teologica pana la a contesta marii duhovnici ai Ortodoxiei romanesti e cale lunga. Si apoi, cu ce sunt mai breji bravii tovarasi rusoi de peste Prut, de la UM BOM? Sa fim seriosi!

  8. Gabi says:

    Sa nu uitam ca la aceeasi conferinta a fost invitat si parintele Nicolae Tanase. Asta nu inseamna ca a facut vreun pact cu Vladimir. In ce priveste discursul lui Danion, nu cred in niciun caz ca s-a referit la duhovnicii nostri, ci doar a reamintit niste hotarari ale Sfintilor Parinti, care nu sunt de neglijat. Pe toti ar trebui sa ne preocupe tendinta conducerii bisericii de apropriere de papistasi si faptul ca se are in vedere sarbatorirea Sfintelor Pasti la o data fixa, impreuna cu toti ereticii.
    Cei care au creat sminteala sunt parintele Eftimie si ASTRADROM, dand acel comunicat.. puteau sa o lase dupa Sfintele Pasti.
    Oricum, cred ca ar fi trebuit sa ne unim in rugaciune pentru fratele Danion, caci ispitele sunt pe masura angajarii lui in marturisirea Ortodoxiei. Nici nu se poate compara cu mascariciul de Puric, iar criteriul este faptul ca face ascultare de Parintele Justin.
    Sa nu judecam, caci vom cadea si noi. Doamne pazeste!
    Post linistit la toti!

  9. Alexandru says:

    Scopul este constituirea Mişcarii Tineretului Creştin-Ortodox din Moldova în numele martirului Valeriu Gafencu, in fata fiind scos preotul Anatolie Cibric de la Biserica „Sfânta Paraschiva”, liderul provocarilor antisemite si nu numai de la Chisinau. In spatele actiunii se afla organizatia ruseasca de front Blaj Matrona, fondata cu binecuvantarea lui Vladimir.

  10. Panhariu says:

    Din Romania a mai participat părintele Nicolae Tănase.
    Au fost prezentate materiale video trimise de către cei care n-au putut să fie prezenţi la conferinţă, în susţinerea cauzei creştinilor: adresarea părintelui Petru (Kucer), stareţul mănăstiri Bogoliubovo şi a liderului asociaţiei creştin-ortodoxe „Sveataia Rusi” Aleksei Dobâcin (Federaţia Rusă).

    Către sfârşitul conferinţei, creştinilor adunaţi le-a fost reamintit textul declaraţiei lansate joi, 4 februarie 2010, şi li s-a cerut să confirme, prin vot, susţinerea tezelor ei. Dintre cei prezenţi în sală, majoritatea absolută a pledat în susţinerea declaraţiei, fiind însă şi câteva voturi contra şi abţineri.

    Tot atunci a fost citit şi textul “MĂRTURISIRII DE CREDINŢĂ ÎMPOTRIVA ECUMENISMULUI”, lansată la Adunarea Clericilor şi Monahilor Ortodocşi din Grecia în aprilie 2009.

  11. Florin says:

    Incredibil! Danion a ajuns vector de penetrare al bisericii KGB pentru spargerea ortodoxiei romanesti! Trezeste-te, Danion, fa penitenta, si renunta la smintirea credinciosilor romani ortodocsi. Suntem multi care suntem impotriva ecumenismului, care nu suntem de acord cu orientarea Noii Patriarhii, dar nu parasim BOR. Ramanem alaturi de duhovnicii nostri (Parintele Justin, Parintele Arsenie, Parintele Adrian s.a.) si cu evlavie la parintii nostri cu viata sfanta (Parintele Arsenie Boca si Parintele Cleopa), care se roaga pentru noi, pacatosii. Pacatosi suntem, dar schismatici sau eretici nu dorim a fi!

  12. Sergiu Ion says:

    Despre Blaj Matrona:

    Directorul Biroului moscovit pentru drepturile omului, Aleksandr Brad a declarat ca preotul A. Cibric face parte din curentul reactionar si fundamentalist al Bisericii Ortodoxe Ruse si a indeplinit in R. Moldova mai multe porunci ale acestei forte. A. Cibric este un partas al episcopului Diomid (Dziuban) din Ciucotka, care s-a evidentiat in actiuni antisemite si care, in 2008, a fost inlaturat din postul pe care il avea, iar ulterior i-a fost interzis sa slujeasca in biserica. Insa Diomid nu a refuzat sa-si continue activitatea de provocator, inclusiv in R. Moldova.
    In cadrul Bisericii Ortodoxe Ruse, inca in anii ’90 ai secolului trecut, a luat nastere o aripa reactionara in frunte cu mitropolitul Ioan (Snicev) al Petersburgului, care a declansat ura fata de evrei. In aceasta „activitate ortodoxa”, ulterior, s-au incadrat si alte forte bisericesti, precum si intelectuali, oameni simpli. Unul dintre ei este activul arhiepiscop al Vladivostokului si al Primoriei, Veniamin, care, pentru a se mentine in functie, propovaduieste antisemitismul, dar nu direct.

    Are Blaj Matrona prozeliti si in Romania?

  13. VR says:

    Draga Gabi,
    De ce judeci tu cine este alb si cine este negru?
    Un Parinte, ucenic al Parintelui Justin, este smintit – dupa tine – si Danion nu?
    Cine si ce iti da tie dreptul sa faci un calugar smintit?
    Vezi ca mergi pe urmele ratacitului!
    Faptul ca si Parintele Tanase a fost atras acolo nu inseamna ca Danion este prost si nu a stiut unde se duce si ce face din moment ce a si revenit, in martie, cu aceeasi organizatori.

  14. VR says:

    QED.
    Multumesc, Alexandru, pentru acest raspuns concis. Vorbeam in articol de o canalizare politica. Aceasta este doar inceputul.
    Apoi o sa ajunga rusoii sa ne sanctifice si sfintii. Normal ca l-au invitat pe Danion! Ce-o zice bietul Gafencu, romanul nationalist absolut?!!!

  15. Maria says:

    Parintele Justin Parvu: “Nu am nici o partasie cu oamenii Satanei care vor sa dezbine Biserica. Niciodata nu mi-am amestecat limba si neamul, nici cu rusii si nici cu americanii. Cleopa, Arsenie si toti ceilalti au luptat pentru unitatea Bisericii, pentru apararea si pastrarea traditiilor neamului si a bisericii noastre, cum sa ii vorbesti in halul acesta! Ce interese se ascund in spatele acestor vorbe? Fiecare sa ramana in Biserica, asa cum a fost botezat”. (conform comunicatului emis de ASTDROM, asociatie indrumata de Parintele Eftimie, fiu duhovnicesc al Parintelui Justin).

  16. irv35 says:

    @V.R.

    N-am inteles de ce faceti aceasta departajare intre biserica ‘rusoilor’ pe care o numiti ‘biserica KGB’ si biserica romanilor?? Nu sunt ortodocsi si unii si altii? De ce tot legati politica de ortodoxie?
    Si cand va luati de Kiril si Alexei ca ar fi fost KGB-isti de ce nu ziceti si de Daniel al nostru ca a fost securist si ca l-a bagat in groapa cu zile pe Teoctist? Ca doar o stie toata lumea? Adica aia sunt rai ca sunt KGB-isti si al nostru e in regula chiar daca e securist? Hai sa facem intai curat in curtea noastra inainte sa ne apucam sa scuipam peste gard, nu?

  17. Gabi says:

    a crea sminteala nu e tot una cu a fi smintit.
    sminteala a creat-o oamenilor, cum a facut-o si Danion dar intr-o masura mai mica, la acea conferinta
    Adevarul uneori, fiind prea socant, sminteste.
    Smintit e cel care a cazut victima smintelii.. si nu e o acuzatie.. nu e ca si cum am zice smintitor.

    Aceasta problema nu lua asa amploare daca nu se facea acel comunicat al Astradrom… macar sa fi lasat dupa Sf. Pasti

  18. Florin says:

    Mitropolia Moldovei, subordonata Moscovei, doreste sa sparga BOR. Sub masca antiecumenismului (Parintele Staniloae avertiza despre cei care imprumuta masti crestine), Moscova isi doreste extinderea ariei de influenta in Romania. Zelotii exaltati se pun la picioarele Rusiei.

  19. VR says:

    @Anonimule,
    1. Nu eu leg politica de ortodoxie ci cei care conduc aceasta lume, respectiv, in sfera ruseasca, KGB-ul.
    2. Nu stiu care e “curtea noastra” si care e gardul! Basarabia e pamant romanesc, rusnacule – te-ai demascat!
    3. Ai auzit de google? Ia da o cautare si dupa aia gavareste.

  20. Florin says:

    @Gabi
    Parintele Arsenie Papacioc spune ca pacea este de trei ori mai importanta decat dreptatea. La fel spun si Sfintii Parinti.
    Ar fi bine sa spui care sunt acele adevaruri socante spuse de Danion, ca sa discutam la subiect. Initial sustineai ca Danion n-a spus nimic impotriva Parintelui Arsenie Boca, cel depre care si Parintele Justin a zis ca a fost un parinte cu viata sfanta. Acum ce ai de zis?
    Cine nu e in comuniune cu sfintii contemporani, nu este in comuniune nici cu Sfintii Parinti. Deci, e un inselat, care-si imagineaza ca Sfintele Moaste ale sfintilor din inchisori izvorasc mir la auzul vorbelor lui. Sfintii inchisorilor au ramas fii duhovnicesti ai BOR si dupa decizia nefericita a modificarii calendarului. Niciunul nu a indemnat la schisma. Sa-l rugam pe Dumnezeu sa ne lumineaze pentru a nu cadea in cursele schismaticilor.
    Si, inca ceva: cand l-a vindecat pe lepros, Mantuitorul Iisus Hristos i-a zis acestuia: Vezi, nimanui sa nu spui nimic. Altii, la izvorarea mirului din Sfintele Moaste, sunau disperati la televiziuni pentru a le mobiliza. Goana dupa publicitate, dupa slava desarta, este o ispita mare, careia putini ii rezista.

  21. irv35 says:

    Curtea noastra inseamna BOR, curtea lor inseamna Biserica Rusa iar gardul e granita, duhh! O fi Basarabia pamant romanesc dar vad ca pe basarabeni nu-i mai prea incanta ideea unirii cu Romania (deh, dadura si ei de gustul ciolanului) ci mai degraba independenta, si toata manareala cu ‘patriotismul’ lor este de fatada ca sa impinga Romania sa scoata carbunii incinsi cu mana si s-o scoata de sub influenta ruseasca, nicidecum pentru unire. Iar dupa cum merg lucrurile in biserica se vede treaba ca BOR se sparge singura, n-are nevoie de ajutor din afara.
    Cat despre Danion Vasile io cred ca este un – CENZURA RONCEA.RO (injurie) – In rest ai dreptate. Iertare! – Nota mea, VR

  22. jan dinu says:

    Sper Sa-i acordam clamentza cind vine la – Sfatul Inteleptilor –
    spre ashi cere iertare pentru pacatul cu voie ori fara de voie
    shi prin casna – indreptarea poate fi exemplu shi pentru altii ce apuca
    prin rataciri din diverse motive cu abateri de la la rinduiala bisericeasca
    statornicita prin faptele inaintashilor
    chiar shi pe vremi de rastriste cu mari incercari !!
    Interesul national trebuie s-a fie chiezashia unitatii noastre !
    JD

  23. Gabi says:

    @Florin
    Danion a zis clar ca Parintele Arsenie Boca a avut o viata de rugaciune deosebita si ca a gresit in cazul picturii de la Draganescu infatisand catedrala de la Vatican si Sfanta Sofia, ca cei doi plamni ai bisericii. E drept ca p Arsenie a condamnat foarte dur ecumenismul, dar acea pictura a ramas si poate induce in eroare pe cei ce au evlavie la p Arsenie si sa ia de buna si pictura aceea. Nu sta decat in masura marilor duhovnici sa atraga atentia asupra acestui fapt din viata Parintelui Arsenie si uite ca ei nu o fac, decat discret, nu in public. Oare marii duhovnici sunt ecumenisti sau nu stiu canoanele? E vorba de altceva aici, si anume de intelepciune izvorata doar dintr-o viata sfanta. Noi cei tineri mai avem de urcat pana a ajunge acolo.
    Cred ca in aceasta saptamana, macar in zilele acestea de mare tristete, sa lasam la o parte discutii ce ne depasesc si sa nu desfacem firul in patru, discutand “la subiect”, draga Florine-teolog.

  24. VR says:

    Pai cred ca Danion e cel care a inceput despicatul. Noi dimpotriva, incercam sa legam bietul fir la loc. Daca era normal la cap nu declansa el discutiile astea “macar in aceasta saptamana”….

  25. valeriu says:

    @V.R.
    pai detalii sunt multe..
    organizatorul de facto al acestei manifestari e un tip care administreaza siteul mdn.md site finantat (asa zice lumea..nu bag mana in foc)de olegut voronin..si la fel decraratia de la sfarsitul conferintei mi s-a parut “ciudata”…conferinta teologica sa terminat cu o declaratie politica….in fine sunt mai multe chestii discutabile..oricum cea mai faina prezentare a avut-o par Nicolae Tanase si parintele Ciobanu…in rest ..slabut

  26. irv35 says:

    @Gabi

    Scuza-ma Gabi, dar cine este Danion ca sa judece ca Arsenie Boca ‘a gresit in cazul picturii de la Draganescu infatisand catedrala de la Vatican si Sfanta Sofia, ca cei doi plamni ai bisericii’.?

    In primul rand trebuie sa stiti ca pictura lui Arsenie Boca trebuie interpretata in Duh si nu asa cum il duce capul pe orice dan sau ion.
    In acea pictura se infatiseaza de fapt caderea in apostazie a Bisericii Ortodoxe odata ce se uneste cu catolicii, ca sa ne lamurim de la inceput, ok?
    In al doilea rand treba cu plamanii NU a fost ideea parintelui Arsenie, ci a fost formulata de un papa, daca nu ma insel de papa Ioan Paul al II lea. Asa ca va rog, incetati sa luati partea unui agitator murdarind sfintii…

  27. irv35 says:

    yup, asa este. Papa Ioan Paul al II-lea a spus-o. Pentru cei care stiu engleza (din pacate aceasta afirmatie lipseste din varianta in romaneste):

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pope_John_Paul_II%27s_relations_with_the_Eastern_Orthodox_Church

  28. Florin says:

    @Gabi

    Nu sunt teolog, vai de pacatele mele. Nu am nici pregatirea si nici trairea necesara ca sa ma pronunt in probleme de subtirime duhovniceasca (imi doresc insa sa fiu o mladita vie a Bisericii). M-am aprins, precum Petru, cand am vazut ca Biserica noastra (iar Biserica suntem noi toti dreptcredinciosii-Trupul lui Hristos, si nu doar PF Daniel si acolitii lui) e atacata, ca sfintii ei sunt defaimati. Ramane sa se pronunte marii nostri duhovnici pentru lamurirea poporului.
    Eu nu polemizez cu tine, aceasta e ultima mea interventie la aceasta postare. Esti unul dintre cei cu care am fost alaturi de tine in multe campanii si mi-esti drag. Iarta-ma daca te-am suparat cu ceva, eu unul am fost destul de tulburat de afirmatiile lui Danion si de discutiile ce au urmat. Ca sa ma intelegi mai bine, am sa-ti spun inca ceva: ultima oara cand Dumnezeu mi-a ingaduit sa ajung la Parintele Justin am primit din partea acestuia o icoana cu Sfantul Arsenie Boca. Nu m-am bazat, deci, doar pe cele din mintea mea, ca doar mintea-i balci, asa cum spunea Parintele Cleopa.

  29. Antonia says:

    Cred ca atunci cand vorbim despre un sfant, lucrurile trebuie nuantate suficient de mult pentru a se observa intentia de a fi impartiali si dorinta noastra de a ne delimita de un aspect care ar putea constitui pricina de sminteala pentru unii. Danion nu i-a negat pe parintele Arsenie Boca si nici pe parintele Cleopa. A precizat doar ca anumite picturi pot fi interpretate ca o marturisire a ecumenismului, desi initial parintele Arsenie Boca l-a numit ,,erezia tuturor ereziilor”. A mai precizat de asemenea pozitia mai putin ambigua a parintelui Cleopa fata de calendar. Eu am observat ca si fata de pecetluire este la fel de ambiiguu.

    Se stie ca Ortodoxia nu presupune infailibilitate. Iisus Hristos S-a jertfit pentru a face posibila mantuirea si chiar indumnezeirea noastra in masura in care tindem spre asemanarea cu El si luptam cu pacatele noastre.

    Daca vem curajul sa recunoastem ca schimbarea calendarului a fost inceputul unui sir de inventii ecumeniste, atunci avem mai multe sanse sa ne apropiem de adevar. Insusi Dumnezeu intoarce apele Iordanului atunci cand Boboteaza este praznuita pe stil vechi, intr-o zi in care eu calc, gatesc, spal, caci pe stil nou nu e sarbatoare!!! Nu vad de ce am mai ascunde acest lucru. Prin urmare, si pe mine ma revolta aceasta neascultare a nou-calendaristilor, adica si a mea, caci fac parte din BOR.

    Am fost botezata ortodox prin stropire, dar cred ca Dumnezeu stie ca sunt crestina, deci nu ma grabesc sa merg la BOSV pentru a ma reboteza. Rebotezarea ortodocsilor cred ca este o alta absurditate.

    De asemenea, fiecare ispita aproapelui constituie un prilej de a fi pentru acesta fie preotul, fie levitul, fie samarineanul milostiv. Un singur gand de mandrie e suficient pentru ca Dumnezeu sa ingaduie o ispita prin care sa ne smereasca: astazi pe unii, maine pe altii.

    Fratele Danion are incercari si ispite caracteristice acestui tip de misiune duhovniceasca. Este o piatra vorbitoare care, atunci cand se rostogoleste, mai si loveste pe cate cineva. Fireste ca si discursul dumnealui e perfectibil, dar eu una nu rdic piatra sa-l lovesc. Daca ne declaram incantati de calendarul nou, ni se propun alte inventii ecumeniste care de care mai nastrusnice. Asa ca e bine sa avem discernamant cand apar astfel de provocari.

    Cand se va scrie un articol mai dur despre cei care tac complice , ascunzand adevarul? Caci si acestia pacatuiesc.

  30. Marius Nan says:

    Danion se foloseste de parintele Iustin sa isi faca propaganda.
    Nu calendarul a fost problema la Oradea ci modul de abordare si atacul la adresa elitelor BOR printre care si pr Cleopa, Arsenie Boca, Ioanichie Moroi etc…
    A spus “Cleopa a mintit” nici o lipsa de respect. Am fost acolo.

  31. VR says:

    Multumesc pentru informatie. Vad ca a devenit o obisnuita pentru predicator fuga de adevar si, mai mul, miniciuna. Daca ati fost acolo va rog sa ne oferiti o relatare mai detaliata.
    Doamne ajuta!

  32. Robert says:

    -nu confundati Bisericile recunoscute care au har cu cea stilista de la noi personal am fost si eu amăgit de ei ..pana cand m-a luminat Dumnezeu ,am luat cativa ani de la ei (asa-zis agheazma mare) iar la cateva luni sticla in care o tineam se facea numai pete negre ceea ce nu s-a intamplat niciodata cu Aghazma de la cei de pe nou si apoi cum se face ca dintre toate greselile pe care le am tocmai despre asta mi-a zis un parinte inbunatatit de pe nou care avea darul inainte vederii si cu care nu mai vorbisem niciodata (pentru ca e vorba de o greseala mare si aici ma refer la cei de pe vechi de la noi) sunt de acord ca prin schimbarea calendarului s-a urmarit ceva(dezbinarea si cucerirea noastra de catre papistasi) si ca daca mergi de exemplu in Ucraina (la biserici )se face harul simtit din plin ,asta poate si pri prisma factului ca sunt slavi si ei sunt de 2 feluri : ori cred ,ori nu cred nu ca noi 99% formalisti ,deci pana una alta eu zic ca e foarte buna BOR dar ca ar terbui totusi sa fim atenti sa nu ne pasca iarasi schisma .Preasfanta Treime sa ne intelepteasca si sa nu ne mai aruncam ca orbetii !!!!

  33. VR says:

    Amin!

  34. porfiriu says:

    Oameni buni,crestini si teologi vedeti-va de treburile voastre, numai prostii indrugati,fara sa-l apar pe Danion spun asta.cititi-va commenturile…

  35. Adrian>I says:

    E adevarat ce spune Robert.Si eu cunosc pe cineva care a fost pe la Bosvr, si mi-a zis ca aghiasma se strica acolo.

  36. Polihronie Sirianul says:

    Hristos a înviat!
    Referitor la articolul dvs., domnule Victor Roncea, aş dori sa fac două precizări, fără să va supăraţi pe mine, şi cu rugămintea să nu fiu acuzat că sunt „rusnac” sau în vreun alt fel.
    Aţi afirmat la începutul articolului următorul lucru, citez: „La acuzele de propaganda stilista predicatorul ratacit comite ca replica delatiuni josnice la adresa Parintelui Eftimie si noi atacuri la marii duhovnici Ilie Cleopa si Arsenie Papacioc.”
    În primul rând nu cred că este vorba de Părintele Arsenie Papacioc (!) şi nu mi se pare just ca acest lucru să rămână nelămurit (poate greşesc zicând asta). Din ce am mai citit pe unele site-uri + bloguri cu privire la acest subiect, am înţeles că este vorba defapt de Părintele Arsenie Boca, citez „In aceeasi conferinta invitatul a spus ca parintele Cleopa Ilie de la manastirea Sihastria “a mintit credinciosii in problema calendarului” iar parintele Arsenie Boca dadea credinciosilor “invataturi in contradictie cu traditia Bisericii” si a sfintilor parinti” (luat de pe https://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2010/03/propaganda-stilista-sub-numele-unei.html).
    Sunt foarte bucuros dacă s-a lămurit asta, căci astfel nu se va mai crea confuzie în mintea cititorilor, neavând ce căuta persoana Părintelui Arsenie Papacioc în această aşa – zisă „dispută teologică”.
    În ultimul rând mă întreb de ce nu putem să ne înţelegem, între noi „ortodocşii”, şi să găsim o metodă de împăcare, creştinească, de rezolvare a problemelor sau cum zice Părintele Arsenie Papacioc (că tot l-aţi pomenit): „dacă nu poţi iubi pe vrăjmaşul tău, măcar nu îl urî”.
    Mi-am permis acest comentariu cu rugămintea explicită să nu vă supăraţi pe mine şi cu menţiunea că nu fac parte din nici o tabără, adică nu sunt nici contra dar nici pro Danion Vasile, ci fac asta doar pentru a se lămuri lucrurile şi a ieşi adevărul la suprafaţă.
    PS: dacă nu va fi postat comentariul meu înseamnă că v-au deranjat cele spuse de mine şi îi înţeleg atitudinea lui domnului Danion Vasile.

    Cu deferenţă, PS

  37. VR says:

    Multumesc pt corectura. Aveti dreptate. Voi indrepta!
    Doamne ajuta!

  38. Pictura Parintelui Arsenie Boca de la Draganescu infatisand catedrala de la Vatican si Sfanta Sofia este una profetica…

    Cred ca Danion oricat ar fi el de teolog nu e in masura sa faca astfel de afirmatii despre pictura Parintelui Arsenie Boca. Nu poate avea astfel de competenta. Mai bine ar cerceta cu de-amanuntul profetiile tuturor sfintilor, ci nu doar cele pe stil vechi (rusesti) …Multi Sfinti Parinti spun ca dupa cel de-al treilea razboi mondial papa (Germania) va veni la Ortodoxia iar Biserica va fi din nou ca inainte…

    Chiar in cartea: “Sfarsitul Omului” de Monahul Zosima Pascal se spune acest lucru

    Dar spuneti-le asta celor de la razbointrucuvant.ro care considera ca sfintii si cuviosii cand au facut astfel de profetii au cazut in amageala milenarista. Asta e…ce sa le faci!

  39. Bogdan says:

    Eu Victor as vrea sa citesti asta:
    parintele porfirie din grecia spunea ca daca un prieten de al tau e batut de niste talhari mai dai si tu in el?
    se referea la diavoli ca fiind talhari..
    eu fraza asta am descoperito dupa ce l-am judecat pe un prieten de al meu care de la droguri si-a pierdut mintile …

  40. VR says:

    da: ii dai doua palme ca sa se trezeasca!

  41. Mihai Vasile says:

    ** Dacă legile civile, trebuie să fie păzite de toți, cu cât mai vârtos, trebuie să păzim Sfintele Canoane și legile Divine , care sunt puse pentru mântuirea sufletelor noastre. (Nov. Împăratul Iustinian 137) **
    ,,Dacă aceştia vor tăcea, pietrele
    vor striga” zice Domnul (Luca 19, 40)
    căci,
    ,,Vă rătăciţi neştiind Scripturile
    nici puterea lui Dumnezeu” (Matei 22, 29)
    şi
    ,,Adevărul, ori cât de crud ar fi el,
    trebuie dat pe faţă”.

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova