Patriarhia promoveaza blasfemia

Un alcoolic a recidivat din… impartasanie (?!)

Dupa scan­dalul cu lin­gu­rita de impar­tasanie care ar putea infecta pe cred­in­cios, provo­cat de un preot din Pitesti, urmeaza o alta aber­atie si blas­femie pusa ca dilema duhovniceasca in inima citi­to­rilor ziaru­lui Lumina.

Arti­colul „Un alcoolic imi spunea ca alcoolis­mul este mai grav decat can­cerul“ din ziarul Lumina din 20 aprilie 2010, reprez­inta dupa par­erea mea o grava eroare teo­log­ica intru­cat pune sem­nul egal intre vinul din pahar al alcoolicu­lui si „putinul vin” trans­for­mat prin put­erea Sf. Duh in insasi san­gele lui Iisus Hris­tos din sf. lin­gu­rita a preo­tu­lui, care a impar­t­a­sit un fost alcoolic…!

Iata tex­tul:

“Spe­cial­is­tii au aratat ca, la cei depen­denti, pe creier apare o con­cres­centa, care nu dis­pare, chiar daca intra in remisie. La o per­soana care n-a mai con­sumat alcool de 30 de ani, de exem­plu, acea con­cres­centa poate fi reac­ti­vata printr-o can­ti­tate foarte mica de alcool. Zilele tre­cute am primit un tele­fon de la un preot din Pas­cani, care reusise sa ajute un alcoolic sa nu con­sume timp de un an. A con­sid­erat ca tre­buie sa-i dea impar­tasanie si a recidi­vat de la acel putin vin. Asadar, este foarte dificil.”

Nu cre­deti D-lor jur­nal­isti si preoti ca prob­lema pusa in aceasta maniera este o blas­femie? Cum poate Sf. Impar­tasanie sa mijlo­ceasca recidiva alcoolis­mu­lui si nicide­cum vin­de­carea sau pe Iisus Hristos?

Sf. Ioan Gura de Aur spune ca prin vinul de la Sf. Impar­tasanie ni se mijlo­ceste insusi Iisus Hris­tos spre viata ves­nica. Nu cre­deti ca pacatul a revenit pen­tru ca pen­i­ten­tul s-a impar­t­a­sit cu nevred­ni­cie si fara pocainta sin­cera si hotararea put­er­nica ca nu va mai bea si nicide­cum putinul vin, care nu mai este vin, ci insusi San­gele lui Hristos?

Daca mai luam in dis­cutie si arti­colul din ziarul Lumina din 26 aprilie 2010 Bis­eri­cile Orto­doxe Vechi Ori­en­tale: isto­rie si prezent unde se pune sem­nul egal intre monofiz­itii eretici si Orto­doxie, atunci eu refuz sa mai platesc acest ziar si-l voi returna la biroul de presa al Patri­arhiei Romane cu men­tiunea: nu mai pro­mo­vati erezia prin aceasta pub­li­catie platita de credinciosi!

Pr. Prof. Dr. Mihai Valica

Vedeti si Intrebari si raspunsuri despre monofiziti si copti

You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Responses to “Patriarhia promoveaza blasfemia”

  1. Bacauanul says:

    Bravo! indepartati erezia!

  2. cristina says:

    Referitor la articolul din Lumina privind recidivarea alcoolicului: cele afirmate sunt nu numai o eroare teologica si o blasfemie, asa cum foarte bine explica Parintele Valica, dar constituie si o eroare medicala privind tratarea dependentei de alcool si de alte substante psihotrope, droguri legale si ilegale.

    In primul rand, afirmatiile se bazeaza pe informatia unui alcoolic care a fost sobru timp de un an. In general, in domeniul tratamentului alcoolismului, se considera ca sunt necesari circa doi ani pentru a gandi clar si pentru ca procesele chimice din creier, modificate de introducerea unei substante toxice cum e alcoolul, sa se reechilibreze.

    In al doilea rand, alcoolicilor nu le apare o concrescenta pe creier. Cam ce ar fi aceasta concrescenta? Daca privim imaginile SPECT ale creierului unui alcoolic (site-ul Dr. Amen, https://www.amenclinics.com/), constatam ca sunt anumite zone care nu mai functioneaza normal sau deloc. Procesele chimice si electrice din creier – circuitele – au nevoie de timp ca sa se repare, dar nu creste nimic! E trist ca un preot isi bazeza articolul scris in ziarul patriarhiei pe delirul unui alcoolic care crede ca i-a crescut ceva in creier si face o asemenea afirmatie ridicola intr-o revista care are misiunea sa educe, nu sa dezinformeze!

    Singurul program de tratament care da rezultate in tratamentul dependentelor este programul de 12 pasi – Alcoolici Anonimi – care implineste anul acesta 75 de ani. Se bazeaza pe principiile ortodoxe, asa cum demonstreaza parintele Melethios Weber in cartea sa “Doisprezece pasi de transformare”. La noi, a inceput sa se introduca in spitale si exista proiectul Sf. Dimitrie de la Cluj.

    Programul nu se bazeaza pe vointa individului, ci pe voia si ajutorul lui Dumnezeu. Sufletul omului este bolnav, dar boala se manifesta pe plan material. In tarile protestante – programul a fost creat in SUA – nu exista taina impartasaniei, asa ca programul ii avertizeaza pe alcoolicii in recuperare sa nu se atinga de alcool, pentru ca pot sa recidiveze. Aceasta din cauza ca singurul lor contact cu alcoolul ar fi intr-un cadru care le-ar aminti de vechiul narav – un bar, petrecere, etc.

    In cazul catolicilor in recuperare – si exista chiar preoti catolici care sunt in programul de 12 pasi (nu vreau sa intru intr-o discutie pe tema diferentelor dintre ortodocsi si catolici, ci numai sa mentionez rolul impartasaniei)- acestia sunt incurajati sa mearga in continuare la programul de 12 pasi si sa se foloseasca de tainele Bisericii pentru a-si mentine starea de sobrietate: spovedanie, impartasanie, din cauza ca impartasania are rolul de a vindeca, asa cum a aratat Parintele Valica.

    In SUA, statisticile indica o incidenta mai scazuta a dependentelor la membrii confesiunilor care folosesc vinul intr-un cadru sacru, asa ca sa stea linistit parintele care a scris articolul: nici din punct de vedere stiintific nu sta in picioare recaderea alcoolicului din cauza vinului de la impartasanie!

    Preotul care a crezut ca poate sa vindece un alcoolic a dat dovada de necunoastere a bolii alcoolismului, a dependetelor, in general, dar si-a facut datoria de preot. Daca s-ar petrece o vindecare, in afara programului de 12 pasi, ar fi numai prin voia Domnului. In nici un caz impartasania nu poate sa-l impinga pe calea bolii. Poate ca fara harul preotului si al Bisericii, n-ar fi putut sa se mentina sobru nici macar un an. Exista recaderi (relapse) si in programul de 12 pasi, pentru ca omul poate sa pice in pacat oricand, de aceea programul trebuie practicat toata viata. Nu sunt niciodata “vindecati”.

    In general, in afara de absoluta practicare a unei vieti bazate pe principii spirituale, asa cum s-au pastrat ele in Biserica Ortodoxa (fara ca aceasta sa fie mentionata, insa, pentru ca alcoolicii, indiferent de religie, sa accepte tratamentul), in programul de 12 pasi se foloseste terapia cognitiva, pentru a-i familiariza pe bolnavi cu situatiile care i-ar impinge sa recurga la alcool sau alte substante psihotrope, legale sau ilegale: stres, teama, resentimente, egoism, mandrie, minciuna – toate acele greseli de care ne eliberam prin taina spovedaniei.

    Se spune in program ca dependenta este o boala a trupului care se vindeca cu mijloace de vindecare a sufletului. Numai cei care nu sunt capabili de o viata absolut onesta nu se vindeca: Adevarul te va elibera! In cazul nostru, al ortodocsilor, avem in plus tainele Bisericii.

    Pana nu se vor publica mai multe carti la noi pe aceasta teama si doctorii nu vor intelege aceasta boala care devine o epidemie acum in Romania, vor exista multi care sa vorbeasca in necunostinta de cauza. Pentru cei interesati, luati legatura cu proiectul Sf. Dimitrie de la Cluj, cu dl. Floyd Franz, care a publicat si o carte despre tratarea alcoolismului.

  3. cami says:

    (nu este pentru postare)

    Am citit articolul dumneavoastra si nu mi-a venit sa cred ca este o stire adevarata am crezut ca este un zvon care vrea sa discrediteze si sa slabeasca increderea in preotii ortodocsi. Am cautat si eu articolul pe net si l-am gasit chiar in ziarul Lumina.Incredibil!!!!
    Vreau sa-mi cer scuze ca m-am indoit de profesionalismul dumneavoastra.

    Numai bine.

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova