EXCLUSIV. Procesul cu Primaria in apararea statuilor de la Universitate. Cetateanul Tociu blocheaza mutarea ilegala a statuii lui Mihai Viteazu. Ministerul Culturii avizeaza cu virgula intre subiect si predicat. DOC. Cine plateste mutarea statuilor si cat costa operatiunea? UPDATE

Dupa cum v-am informat, prezentand Cererea de Chemare in Judecata, cetateanul Mihai Tociu, dupa ce a protestat in Piata Universitatii in apararea lui Mihai Viteazu, a dat in judecata Primaria Capitalei solicitand oprirea lucrarilor ilegale care se executa asupra statuilor de la Universitate de catre compania de demolari Apolodor. Ieri a avut loc primul termen. Dar cine este Mihai Tociu? Cetateanul Tociu este fondator al asociatiei Toleranta Zero si membru de onoare al Asociatiei Civic Media ca rasplata pentru Campania Demascarea, cand a reusit sa-i elibereze pe Mihai Viteazu si calul de mastile roz ale lui Patapievici, puse pe fetele acelorasi statui de catre brigada de comunistoizi si sclavi ai lui Vintu de la Realitatea-Catavencu cu aprobarea ministrului Pleasca-Paleologu. Cand statul actual este contra statului roman, cum se intampla si de data aceasta, Ministerul Culturii Maghiare si-a dat si acum avizul, cu doua maini si tot ilegal. La fel si pentru batjocorirea lui Mihai Viteazu de o firma austro-ungara de pantofi. Avizul in cazul mutarii statuilor este un document de toata rusinea pentru un Minister al “Culturii”, dupa cum veti putea constata si singuri mai jos.

Prezint aici, in exclusivitate, rezumatul şedinţei de judecata cu Primaria Capitalei din 21.09.2010, conform relatarii cetateanului Mihai Tociu:

S-au prezentat două avocate, din partea Primăriei şi a CGMB.

Am solicitat instanţei suspendarea executării autorizaţiilor (sau avizelor) emise de Primăria Generală a Capitalei şi de Consiliul General al Capitalei, care permit desfăşurarea oricăror lucrari de mutare a statuilor reprezentand pe Mihai Viteazu, Ion Heliade Rădulescu, Gheorghe Lazăr şi Spiru Haret din Piaţa Universităţii, până la momentul în care Primăria şi Consiliul General dovedesc îndeplinirea tuturor condiţiilor legale pentru desfăşurarea acestor lucrări.

Instanţa a solicitat copie după autorizaţia contestată.

Am aratat ca nu cunosc care este baza legală pentru desfăşurarea lucrărilor, deoarece nu este făcuta publica pe saitul PMB, nu există o Hotărâre de CGMB, nu există un Plan de Urbanism Zonal şi nu s-a organizat o dezbatere publică, conform legii.

Singura informaţie publica este cea afişată in noaptea de 4 septembrie pe panoul din Piaţa Universitatii (vezi foto atasata la Dosar mai jos), adică un nr. de Aviz de construire, fără să se specifice cine l-a eliberat, avand data de 3 septembrie, care demonstreaza, daca este emis legal, si ca lucrarile anterioare datei de 3 septembrie s-au executat total ilegal. Mai mult, pe acest panou nu se specifica vreo operatiune de mutare a statuilor.

Avocatele Primariei si Consiliului General nu au ştiut cine este emitentul avizului şi au confirmat că nu există hotărâre de CGMB.

Avocatele au invocat lipsa calităţii procesuale active pentru mine şi faptul că nu am iniţiat niciun demers administrativ anterior celui juridic, şi care “probabil că ar fi rezolvat amiabil situaţia”.

Am susţinut că sunt îndreptăţit să contest în instanţă mutarea statuilor, în virtutea calităţii de cetăţean al Capitalei Romaniei care nu poate rămâne indiferent la desconsiderarea simbolurilor nationale pe care le reprezintă monumentele din fata Universitatii, prin amplasarea lor într-un loc izolat, în Parcul Izvor, la capătul unei alei care duce către clădirea Parlamentului, pe unde circulă numai personalului Parlamentului, şi lipsit de prestigiu, comparativ cu Piaţa Universităţii, percepută ca centru al Ţării.

Nu contest posibilitatea mutării statuilor pentru un interes public, cum se consideră a fi viitoarea parcare, ci faptul ca nu a avut loc nici o consultare publica si nici locul în care vor fi acestea instalate pe parcursul lucrărilor – timp de cel putin 2 (doi) ani! – nu este corespunzator valorii lor. Faptul că mutarea statuilor este temporară, nu înseamnă că nu trebuiesc alese locuri pentru amplasarea lor care să le menţină valoarea de simbol pentru care au fost de fapt ridicate.

Consider că alegerea locului pentru mutarea temporară a statuilor trebuie făcută în urma unei analize pertinente şi a unei consultari populare iar Bucureştiul oferă o mulţime de alte opţiuni, pe care cetatenii Capitalei au dreptul sa le voteze: in faţa Teatrului Naţional, in rondul din Piaţa Universităţii, in Piaţa Unirii, etc.

Referitor la obligaţia adresării unei solicitări PMB anterioare procesului, am arătat că PMB a fost informată cu multe luni înainte de lipsa de legalitate în care se află, de către Uniunea Arhitecţilor din România, şi nu a luat nicio măsură să remedieze situaţia, in ciuda aspectelor si avertismentelor semnalate de UAR.

Apărarea a susţinut că mutarea statuilor nu se face în virtutea unei hotărâri a CGMB, deci nu există un act normativ pe care să îl contest şi astfel acţiunea mea este fără obiect.

Răspuns: PMB a conceput o stratagemă prin care mutarea statuilor să nu fie consecinţa unui act normativ, respectiv a unei Hotărâri de CGMB, deoarece aceasta ar obliga-o la organizarea unei dezbateri publice, conform L52/2003 privind Transparenţa decizională.

PMB se teme de o dezbatere publică, deoarece  este conştientă că aceste statui nu aparţin numai bucureştenilor, ci tuturor românilor şi, pe lângă cetăţenii obişnuiţi, vor fi organizaţii prestigioase sau instituţii de cultură, cum ar fi Academia Română, care pot prezenta puncte de vedere împotriva construcţiei sau mutării statuilor, şi care nu vor putea fi desconsiderate.

Stratagema PMB constă în crearea aparenţei că lucrările de mutare a statuilor nu fac parte din obiectivul de investiţii ”Parcare subterană Piaţa Universitatii”, ci sunt doar preparatorii pentru acesta, şi în consecinţă se pot efectua fără o Hotărâre a CGMB.

În consecinţă, solicit Instanţei să constate că operaţiunea de mutare a statuilor nu este un scop în sine, ci face parte din obiectivul de investiţii numit ”Parcare subterană Piata Universitatii”, iar mutarea statuilor şi construcţia parcării constituie un TOT UNITAR şi trebuie tratat în acest fel.

În acestă situaţie, mutarea statuilor se va putea face numai după îndeplinirea condiţiilor legale pentru realizarea întregului obiectiv de investiţie, printre care si organizarea unei dezbateri publice.

Atrag atenţia că PMB a iniţiat această investiţie enormă fără a face public modul în care va arăta Piaţa Universităţii la finalul construcţiei si sursa fondurilor mutarii: fac pare din investitia companiei spaniolesti PROINTEC sau sunt platite de cetatenii Capitalei?! Si care sunt aceste costuri?

Suplimentar, atrag atenţia că Ministerul Culturii (MCPN) conlucrează cu PMB pentru facilitarea mutării statuilor fără un act normativ şi solicit instanţei anularea Avizului MCPN, pentru motivul că acesta a fost emis fără respectarea condiţiilor legale, respectiva existenţa PUZ şi Hotărâre a DGMB.

In final, instanţa a fixat un nou termen pentru data de 05.10.2010 şi a solicitat Primăriei şi CGMB să prezinte toate documentele care stau la baza executării lucrarilor din Piaţa Universitatii. Tribunalul urmeaza sa decida, la solicitarea noastra, privind intreruperea lucrarilor ilegale pana la finalizarea procesului.

Doamne, ajuta!

MCPN = Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional

DPC = Direcţia Patrimoniu Cultural

DCCPCNMB = Directia pentru Cultură, Culte, Patrimoniu Cultural Naţional a Municipiului Bucureşti

PMB-DGDIPU = Direcţia Generală de Dezvoltare, Investiţii şi Planificare Urbană

AMPT = Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic (titular al dreptului de administrare a statuilor)

DC = Direcţia Cultură

DTDSC = Direcţia Transporturi Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei

Faza DTAC = Documentaţie Tehnică de Autorizaţie de Construcţie

Avizele ilegale date de Ministerul Culturii Maghiare in cazul statuilor de la Universitate – Descarca DOCUMENTELE PDF

UPDATE: ORDONANŢĂ PREŞEDINŢIALĂ

TRIBUNALUL BUCUREŞTI

DOMNULE PREŞEDINTE,

Subsemnatul Tociu Mihai, cu domiciliul în Bucureşti, în temeiul dispozitiilor art. 581 Cod procedura civila, pe cale de

ORDONANŢĂ PREŞEDINŢIALĂ

dată fără citarea părţilor, vă solicităm sa dispuneţi, în contradictoriu cu Primăria Capitalei şi Consiliul General al Capitalei, cu sediul în Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 291-293, sector 6, cod poştal 060042, obligarea pârâtei de a sista lucrările pentru:

  • MUTAREA STATUILOR-SIMBOL ALE LUI MIHAI VITEAZU, ION HELIADE RĂDULESCU, GHEORGHE LAZĂR ŞI SPIRU HARET DIN PIAŢA UNIVERSITĂŢII ÎNTR-O ZONĂ LIPSITĂ DE ORICE SEMNIFICAŢIE PENTRU BUCUREŞTI ŞI BUCUREŞTENI, RESPECTIV  PARCUL IZVOR

până la pronunţarea unei hotărâri definitive şi irevocabile în dosarul ce are ca obiect încetarea imediată a oricăror lucrari de mutare a statuilor reprezentand pe Mihai Viteazu, Ion Heliade Rădulescu, Gheorghe Lazăr şi Spiru Haret din Piaţa Universităţii până la momentul în care Primăria şi Consiliul General dovedesc îndeplinirea tuturor condiţiilor legale pentru desfăşurarea acestor lucrări, cu numărul 42990/3/2010 al Tribunalului Bucureşti, pentru următoarele,

MOTIVE:

In fapt, Primăria şi Consiliul General al Bucureştiului nu au organizat o dezbatere publică pe subiectul mutării celor 4 statui situate in Piaţa Universităţii, ceea ce reprezintă o încălcare gravă a Legii nr. 52/2003, care stabileşte regulile procedurale MINIMALE

DOMNULUI PREŞEDINTE AL TRIBUNALULUI BUCUREŞTI, SECŢIA A IX-A CONTENCIOS ADMINISTRATIV ŞI FISCAL

pentru asigurarea transparenţei decizionale în cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, în raporturile stabilite între ele cu cetăţenii şi asociaţiile legal constituite ale acestora.

De asemenea, faptul că Primăria şi Consiliul General nu au făcut public termenul limită la care statuile vor fi reamplasate pe locurile iniţiale, dovedeşte lipsa unui angajament ferm faţă de cetăţeni cu privire la restabilirea situaţiei de normalitate.

Mentionez că orice intervenţie asupra acestor statui trebuie să se facă numai în funcţie de modul în care cetăţenii Bucureştiului interpretează şi valorizează semnificaţia lor şi aceasta se poate face numai în urma unei dezbateri publice, conform prevederilor Legii nr. 52/2003.

Suplimentar, nu există un Plan Urbanistic Zonal pentru acel perimetru şi nu există nicio hotărâre de Consiliu General al Municipiului Bucureşti pentru lucrările de construcţii care se folosesc drept pretext pentru mutarea statuilor, în consecinţă nu există nicio certitudine cu privire la efectuarea acestor lucrări.

Caracterul de urgenţă al cererii provine din împrejurarea că una dintre statui a fost deja mutată şi că lucrările de pregătire a celorlalte statui pentru mutare sunt în fază avansată, ceea ce dovedeşte că există riscul real ca şi celelalte trei statui să fie mutate înainte de pronunţarea unei hotărâri în acest dosar.

Precizăm că cererea privind fondul cauzei (anularea actului administrativ contestat) se află înregistrată pe rolul Tribunalului Bucureşti, Secţia Contencios Administrativ, dosar nr. 42990/3/2010, cu termen la data de 05.10.2010.

În drept, ne întemeiem pe dispoziţiile art. 581 şi urm. C. proc. civ.

În dovedirea acţiunii înţelegem să ne folosim de proba cu înscrisuri.

Tociu Mihai

DOMNULUI PREŞEDINTE AL TRIBUNALULUI BUCUREŞTI, SECTIA A IX-A CONTENCIOS ADMINISTRATIV ŞI FISCAL

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova