CNCD prezinta: 3. Continutul colindului antisemit interpretat de catre Ansamblul „Dor Transilvan” pe postul TVR 3 reprezinta o fapta de discriminare prin crearea unei atmosfere ostile, degradante si umilitoare la adresa comunitatii evreiesti conform art. 2, alin. (1) si (5) si art. 15 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare fiind sanctionate Regia Autonoma de Transport Urban Calatori Cluj-Napoca, in cadrul careia functioneaza corul „Dor Transilvan”, cu amenda contraventionala in cuantum de 5000 lei precum si Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale Cluj cu amenda contraventionala in cuantum de 5000 lei. Vot: in unanimitate a celor prezenti.
Hotararile motivate vor fi comunicate partilor, in termen legal, si sunt supuse caii de atac in instanta.
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii
Nota mea: Observati enuntul de tip “Ministerul Adevarului”. Nu exista nici un dubiu: avem de a face cu un “colind antisemit”. Pacat ca intreaga comunitate a etnologilor romani, care ar fi trebuit sa se simta jignita in insasi fiinta ei de tot acest scandal dement, nu a reactionat, nici macar acum!
Dupa aceasta noua amenda ilegitima si ilegala raspunsul romanilor nu poate fi decat unul singur: comandati CD-ul de la Ansamblul “Dor Transilvan” care contine 26 de colinde romanesti vechi de peste 100 de ani!
Documentare:
FrontPress.Ro informeaza: După ce scandalul “colindului antisemit” a ajuns în presa internaţională şi a atras critici dure din partea ambasadei Israelului din Bucureşti şi a celei a Statelor Unite sau din partea unor politicieni şi a unor oameni de televiziune, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis săptămâna trecută să amendeze cu 50.000 de lei Societatea Română de Televiziune (SRTv). Acum a venit rândul Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) să emită sancţiuni. Mai precis, instituţia a amendat luni Regia de Transport Cluj de care aparţine Ansamblul “Dor transilvan”, care a interpretat în 6 decembrie colindul incriminat la TVR 3, precum şi Centrul Judeţean Cluj pentru Promovarea Culturii Tradiţionale, cu câte 5.000 de lei.
Directorul CJCPCT Cluj, Tiberiu Groza, care era şi director artistic al Ansamblului “Dor transilvan”, şi-a dat demisia, vineri, din ambele funcţii, după scandalul creat în jurul interpretării colindului, informează Mediafax.
Colegiul director al CNCD a decis luni să amendeze RATUC şi CJCPCT Cluj, cu câte 5.000 de lei, pentru fapte de discriminare, şi anume “crearea unei atmosfere ostile, degradante şi umilitoare la adresa comunităţii evreieşti”.
Anterior, Televiziunea Română a fost amendată, joia trecută, cu 50.000 de lei de Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru difuzarea colindului, pe TVR 3 şi TVR Cluj.
Situaţia a fost sesizată către CNA şi CNCD de către Grupul pentru Dialog Social şi Revista 22 (Nota mea: intelectualii Plesu, Patapievici, Cornea, eiusdem farinae…).
Pe de altă parte, patru asociaţii pentru promovarea tradiţiilor au cerut anularea amenzii date de CNA Televiziunii Române pentru colind, argumentând că în versurile acestuia se vorbeşte despre iad şi pedepsirea evreilor pentru condamnarea lui Iisus.
Grupul de colindători Ansamblul “Dor transilvan” a cântat la TVR 3 un colind în care este folosit de mai multe ori termenul “jidov”, considerat peiorativ la adresa evreilor. “A născut un fiu frumos / Anume Iisus Hristos / Toată lumea i se-nchină, / Numai jidovii-l îngână. / Jidovan Jidov, neam afuristit / Nu l-ar răbda Domnul sfânt / Nici în cer, nici pe pământ. Numai la corlan [horn], la fum, / Acolo-i jidovul bun, / Să iasă şfară [fum] în drum”, sunt câteva din versurile incriminate. Versurile din colind se referă practic la afumătoarea din gospodăriile ţărăneşti din Ardeal, care de multe ori era construită afară. Sensul colidului este legat de faptul că cei care îl neagă pe Hristos, în mentalul colectiv al ţăranului român ortodox din secolele trecute, nu ar merita să fie primiţi în casă, ci ţinuţi lângă afumătoare, în curte, sau chiar afară în drum.
Paradoxal, emisiunea în care ansamblul “Dor Transilvan” a colindat, a fost supravegheată de Adrian Rozenberg, urmaşul unui supravieţuitor al Holocaustului.
CNCD este o agenţie a Guvernului României formată în 2001 şi rolul său oficial este combaterea şi sancţionarea discriminării de toate formele din România, inclusiv pe bază de etnie, naţionalitate, vârstă, religie, sex, orientare sexuală, statut HIV, statut social, etc. Cu toate acestea CNDC s-a remarcat în general prin impunerea unei dictaturi a corectitudinii politice în spaţiul public, neavând poziţii energice şi împotriva discriminării românilor din Covasna şi Harghita sau a discriminării pozitive a ţiganilor în defavoarea populaţiei majoritare când vine vorba de locrurile speciale din instituţiile de învăţământ. Sursa: FrontPress.ro
Pentru cei ce habar n-au în ce rahat i-a băgat smintitul de putere Traian Băsescu, beţivanca sinecuristă Monica Macovei şi slugoiul Emil Boc:
De la Make citire un excelent material:
Este oficial: participăm la prăbuşirea lumii.
Întâi s-a bâlbâit Jeroen Dijsselbloem, ministrul olandez al finanţelor care, în martie, prezidând întâlnirea finanţiştilor guvernamentali din Zona Euro, a găsit drept bună ideea să anunţe că sfeterişirea banilor depunătorilor din băncile cipriote este un model care va fi generalizat în Uniunea Europeană, pentru salvarea băncilor aflate la ananghie.
Dar, în ziua când a făcut anunţul, pieţele de capital europene s-au cutremurat, moneda Euro s-a dus de-a berbeleacul faţă de dolar şi costul de asigurare a băncilor contra riscului s-a lansat în tăriile cerului.
În aceeaşi seară, acelaşi Dijsselbloem a declarat că nu!, nu!, măsurile dictate de Europa, în Cipru, sunt o excepţie şi că ele nu sunt un model care să fie adoptat pentru întreaga Uniune Europeană.
Acelaşi om – ministru în ţara lui şi înalta autoritate europeană -, în aceeaşi zi, despre acelaşi subiect care ne priveşte pe noi toţi, a zis şi că “da” şi că “nu”.
În realitate, Eurogroup lucrează la acest plan, încă din vara trecută, aşa că a fost vizibil că Dijsselbloem minte când spune că nu va generaliza furtul banilor depunătorilor la băncile din Uniunea Europeană şi că spune adevărul când afirmă că îl va generaliza.
Ceea ce s-a şi confirmat ulterior.
În iunie, Uniunea Europeană a agreat proiectul a ceea ce specialiştii numesc “bail-in” (iar depunătorii la bănci îi spun simplu: “furt”), plănuind să-l pună în aplicare, în anul 2021, dar răzgândindu-se mai pe urmă şi stabilindu-l pentru 2019.
O lună mai târziu, însă, Joerg Asmussen – un neamţ din executivul Băncii Centrale Europene – a declarat că este prea târziu chiar şi anul 2021 şi că ar trebui ca Europa să se “cipriotizeze” (mă rog, expresia îmi aparţine, dar are acelaşi înţeles cu spusele lui), până în 2016, preferabil, la întâi ianuarie 2015.
Ei bine, joi, declaraţiile sale au devenit act legal european: într-un comunicat al Comisiei europene pentru politica economică şi monetară, suntem informaţi că Directiva privitoare la “bail-in” va intra în vigoare la 1 ianuarie 2015, iar sistemul de salvare intră în vigoare, la 1 ianuarie 2016.
Toate astea le-am publicat în BURSA, la timpul lor: nu vreau să vă plictisesc, ci am rememorat totul, pentru ca să pun în evidenţă şovăielile, ipocrizia şi disperarea autorităţilor europene în faţa lipsei de soluţii la criza financiară europeană şi mondială.
Minciunile, bâlbâielile şi ipocrizia autorităţilor ne sunt familiare – nu-i decât o diferenţă de “clasă” între comportamentul politicienilor europeni şi al politicienilor noştri, dar caracterul infect este acelaşi.
Acest aşa-zis “bail-in” reprezintă recunoaşterea oficială a neputinţei vindecării sistemului în care trăim.
Este sfârşitul lumii.
Este Apocalipsul.
* Lumea ca un peşte abisal
Dacă n-aţi întâlnit, încă, pe stradă, scrântiţi răcnind “Sunteţi păcătoşi cu toţii!”, “Pocăiţi-vă!” sau “Treziţi-vă-ţi!”, atunci aţi văzut asta măcar în filme.
De obicei, sunt nişte necăjiţi cu minţile rătăcite.
Încerc să nu le semăn, dar mi-am asumat să atrag atenţia că ne aflăm în plin Apocalips, că lumea, aşa cum ne este cunoscută, s-a sfârşit şi că trebuie să ne configurăm alta.
Am mai spus-o, în paginile ziarului BURSA, începând de acum trei ani.
Recent, am repetat-o în articolele intitulate “…of Cyprus” şi “Lumea s-a sfârşit”.
Publicul le-a tratat cu o atenţie care mă onorează, dar cred că, totuşi, ele nu au marcat vreo cotitură în modul cum interpretează momentul actual al crizei.
La ultimele două Conferinţe BURSA, am găsit prilejul să explic sfârşitul lumii.
Din nou, publicul a fost atent, dar, aflat în aceste ocazii, în contact direct (iar nu prin intermediul ziarului), am sesizat o nuanţă de rezervă faţă de idee – oamenii stăruiesc să vorbească despre viitor, ca şi când ar continua prezentul.
Nu le vine să creadă că nu mai trăim în lumea părinţilor noştri şi că am făcut pasul într-o lume despre care nu ştim nimic.
Desigur, este o reacţie de apărare în faţa necunoscutului.
Norvegianul Thor Heyerdahl povestea că, pe vasul expediţiei Kon-Tiki din 1947, se afla şi un biolog, pe care colegii l-au scuturat să-l trezească, arătându-i ciudatul peşte pe care-l pescuiseră din abis; biologul l-a privit cu ochii cârpiţi de somn şi a spus “Aşa ceva nu există”, după care s-a culcat la loc.
S-a dovedit ulterior că avea dreptate: specia aceea de peşte nu exista în niciuna dintre clasificările ştiinţei.
Este acelaşi proces de negare a realităţii, întrucât i-am modificat semnificaţiile pe care le avea în timpul părinţilor noştri, al părinţilor lor şi al tuturor părinţilor, până în antichitate.
Lumea noastră se înfăşoară în jurul noţiunii de credit.
Lumea noastră este o civilizaţie a creditului, indiferent că este sclavagism, feudalism sau capitalism.
Autorităţile europene au modificat înţelesul noţiunii de credit din dicţionare: dacă-ţi depui banii la bancă, să ţi-i păstreze, atunci UE zice că i-ai dat credit; şi dacă i-ai dat credit, spune UE, atunci poate să nu ţi-i mai dea.
Prin urmare, ne aflăm într-o lume încă neclasificată în vreun manual.
Este o lume ca un peşte abisal.
Şi nu putem spune “Lumea aceas¬ta nu există!” şi să ne culcăm la loc, precum biologul lui Thor Heyerdahl.
Sau putem, dar asta nu o desfiinţează.
* Profeţii despre trecut
Inerţia în faţa ideii că lumea s-a sfârşit vine din faptul că nu înţelegem importanţa dicţionarelor.
Aşa cum credem în Dumnezeu, tot aşa credem şi în “realitate”; suntem siguri că ea există în afara noas¬tră şi independent de noi.
Ceea ce este discutabil.
Tot ceea ce ştim despre realitate este mânjit de subiectivitatea noas¬tră, pe paginile dicţionarelor; faţă de noţiunile de acolo, luăm atitudine şi formulăm opinii – reguli de derivare care rotunjesc un sistem de înţelesuri.
Lumea noastră este acest sistem complex de înţelesuri.
Prin urmare, “realitatea” nu mai este chiar atât de “în afara noastră şi independentă de noi”, deşi se răzbună dacă ne închipuim că-i putem da porunci.
În clipa când o noţiune centrală a civilizaţiei noastre – precum “creditul” – primeşte un alt înţeles, tot atunci, sistemul complex de înţelesuri din care face parte (care este lumea), se modifică în integralitatea sa.
Este noţiunea de “credit” într-atât de importantă, pentru lumea noas¬tră?
În definitiv, păsărelele ciripesc, automobilele gonesc pe şosele, soarele răsare iar noi ne pupăm copiii şi venim la slujbă – ce are a face creditul cu vieţile noastre?!
Întâmplarea face că, da, deşi nu vă vine să credeţi, până şi răsăritul soarelui depinde de noţiunea de “credit”: creditul ne structurează lumea (şi deci, sistemul complex de înţelesuri) din cel dântâi moment când s-a manifestat proprietatea: “al meu” nu este şi “al tău”, dar dacă-l vrei, atunci te pot împrumuta.
Chestia asta funcţionează diferit sau nu funcţionează de loc în societăţile organizate pe proprietate colectivă – comună primitivă, socialismul şi comunismul -, unde dacă “al meu” este şi “al tău”, cel puţin teoretic nu am de ce să te întreb când ţi-l iau.
Această observaţie şi un extract din creştinism (din care a fost eliminat Dumnezeu) au condus la marxism, la leninism, la socialism şi comunism.
Unde, abstracţie făcând că a curs sânge, păsărelele continuau să ciripească, soarele să răsară iar noi ne pupam odraslele şi ne duceam la serviciu.
Dar era o altă lume, unde soarele era un simplu astru din dicţionarele de astronomie şi răsăritul său nu însemna că Ra s-a întors din lumea morţilor, să asiste la bunătatea, dreptatea şi adevărul lui Maat.
Da, noţiunea de “credit” este cheie de boltă a lumii noastre.
UE a modificat-o, iar sistemul nostru complex de înţelesuri se transformă, fără să ştim în ce.
* În descensor
Un alt motiv pentru care ne vine greu să credem că lumea s-a sfârşit, deja, este că ne aflăm în mijlocul acestei prăbuşiri: dacă-i bine uns, este oarecum dificil să realizezi prăbuşirea liftului, când eşti în el.
Toate reperele accesibile se află la locul lor – avem sistem bancar, avem bancă centrală, avem guvern şi preşedinte, avem Uniune Europeană şi o liotă de Laureaţi ai Premiului Nobel – “lasă că fac ei într-un fel, găsesc ei ceva”.
Când îi întrebi, îţi bagă sub nas grafice japoneze, îţi vorbesc de sidiesuri, leviere, structurate, rezerve fracţionare şi interstreituri, dar, în timpul ăsta, banca îţi fură banii.
Ce să găsească?
Până acum n-au găsit, ce să mai găsească?!
Oricare măsură de tămăduire au aplicat, sistemul s-a toxifiat mai grav, criza s-a adâncit, până la furt legalizat.
În astfel de situaţii, concluzia logică este că funcţia de autoreglare a sis¬temului s-a mistuit; dar nu există sistem fără funcţie de autoreglare; prin urmare, sistemul în care trăiam este nimicit.
“Nimicit” vine de la “nimic”.
Adică…trăim nimicul.
Desigur, ceva trăim, dar încă nu i-am găsit numele.
* Culcaţi-vă la loc!
Avem o directivă europeană şi avem o lege naţională care, ambele, ne obligă să ţinem banii companiilor în bănci şi să facem plăţile afacerilor noastre prin conturi bancare.
Autorităţile îşi justifică legile astea, invocând combaterea spălării banilor, combatrea traficului ilegal de orice fel, combaterea terorismului şi deci, combaterea răului, în general.
Haideţi să vedem cum aceste înţelesuri se transformă în contrariul lor, de îndată ce autorităţile modifică noţiunea de “bancă’, în sensul că, dacă este gata să dea faliment, atunci poate proceda la “operaţiunea de bail-in”, adică să le şparlească banii depunătorilor.
Noul înţeles al situaţiei este că bancherii dau credite la amante şi la prietenii cu care împart banii, după care îi fac acţionari la băncile falite pe depunători, conform legii, pe care UE o impune.
Ce fel de stat este acela care, nu că nu te apără de hoţi, ci chiar te obligă să te laşi jefuit?
Să-i găsim un nume!
Stat mafiot vi se pare potrivit?
Ce fel de uniune este aceea a statelor mafiote?
Uniunea Europeană a Mafioţilor vi se pare un nume exagerat?
Dacă da, atunci culcaţi-vă la loc!
* 2015 – Anul Shmitei
Anul 2015, când urmează să intre în vigoare directiva europeană des¬pre aşa-zisul “bail-in”, printr-o coincidenţă, este An Sabatic la iudei.
Anul Sabatic are un ciclu de şapte ani (ultimul a fost în 2008, când, printr-o altă coincidenţă, s-a declanşat criza) şi este caracterizat de Legea iertării datoriilor (Shmita), prezentă, ca Poruncă, în Tora, Vechiul Testament; iertarea este obligatorie, prin urmare, şi pentru creştini.
Desigur, Biblia nu a înţeles că iertarea datoriilor ar consta din furtul banilor cetăţenilor de către bănci, sub coerciţia statului.
De aici, ne putem încumeta să prevedem ce se va întâmpla anul viitor.
Totul depinde de cât de repede se va dezmetici lumea.
Probabil că specialiştii în pieţe financiare şi bancare vor fi priceput, deja, despre ce este vorba, încă din luna martie a acestui an şi vor fi procedat la vânzări discrete ale acţiunilor băncilor şi ale tuturor valorilor mobiliare legate de acestea.
Discret, ca să nu se prindă prostimea şi să le strice preţul, în vârtejul panicii.
Dar, acum ideea este explicită, astfel că, începând de săptămâna trecută, când a fost făcut anunţul UE, titlurile bancare şi valorile aflate în haloul lor ar fi logic să se înscrie pe o tendinţă descendentă, generală.
Depunătorii ceva mai informaţi vor începe, probabil, prin martie 2014, să-şi retragă banii din bănci (faptul că depunerea de 100 de mii de euro este garantată în UE, nu garantează că nu va scădea la 50 de mii, sau la 10 mii, după nevoi).
Bineînţeles că vor avea probleme să găsească ce să facă cu banii retraşi, dar orice este mai bine decât să-i laşi în mâna hoţilor – mai bine faci avioane şi bărcuţe din bancnote de câte 1000 de euro.
În vară, Europa va începe să se golească: afaceriştii îşi vor muta conturile în Singapore (nu în SUA, pentru că, de fapt, americanii au inventat bail-in-ul).
Spre toamnă va fi panică.
Proteste, greve, xenofobie, poate şi ceva războaie.
În anul următor, cel al Shmitei, ne vom obişnui cu tulburările şi spaima şi vom spune “Orice este mai bine decât un nou Război Mondial!”, ceea ce nu înseamnă de loc că va fi evitat (politicienii vor trebui să ne abată atenţia de la faptul că mafioţii s-au unit să fure popoarele Europei şi vor începe să vehiculeze ideea că războiul stimulează economia, cum deja a făcut-o Laureatul Premiului Nobel Paul Robin Krugman).
Unii cred că asta înseamnă Apocalipsul.
Este un scenariu.
* Revelaţia
Ei bine, nu, Apocalipsul nu a însemnat, la origini, sfârşitul lumii.
Înţelesul antichităţii greceşti pentru “Apocálypsis” (rădăcina etimologică a cuvântului contemporan) a fost cel de “Revelaţie”.
Este vorba despre revelaţia unui alt fel de lume (şi doar prin consecinţa secundară a implicat sfârşitul lumii cunoscute).
La cea mai recentă Conferinţă BURSA, am fost solicitat să explic cum văd eu soluţia crizei.
Am răspuns ca prin Revelaţie: că trebuie să acceptăm că sistemul lumii în care am trăit a devenit disfunc¬ţional şi că, de aceea, avem privilegiul să fim generaţia care să configureze lumea dezirabilă – un privilegiu cum n-a mai existat de mii de ani.
Am spus că, odată proiectată lumea pe care ne-o dorim, avem de întocmit un business-plan, ca să o rea¬lizăm.
Şi vorba lui Aristotel, când ştii ce ai de făcut, nu mai rămâne să faci, decât să faci.
Mai întâi, însă, îndrăzneala să ne trezim.
In tara mea nu pot sa imi duc traditia ramasa de la bunici mei!
Tara romianeasca pina cind va fi la chiremul cuiva?
Nu le place cum ma misc cum colind in tara mea pina cind si pina unde?
Asa ceva nu este admisibil!
Sa faca ordine in tara lor nu la mine unde imi cint obiceiurile si traditia mosilor si strmosilor nostri!
Respectivul asamblu a procedat corect dar vin alti si ne dau lectii!
Sa se termine cu prostii de acestea sa ne lase in pace sa ne ducem traditia in pace mai departe!
Atunci cred ca ar trebui toate institutiile de genul CNCD sa amendeze si Sfanta Biblie si intreg folclorul romanesc, caci pina una-alta colindele romanesti urmeaza linia Sfintei Scripturi!
Din nu stiu ce motiv nu merge butonul de comanda de pe site-ul oficial.
Si-o fi bagat SRI-ul coada,ca doar n-or lasa sa se distribuie asa de usor material de propaganda antisemita legionaro-nazisto-banditesc 😉
Exact!
Nu cred ca trebuie insistat pe acest subiect pentru ca este o alta dversiune de-a lor. Vor sa se victimizeze cu orice pret regizand fel de fel de situatii care mai de care mai ciudate. Ei lovesc in neamul acesta cu buna stiinta, ei lovesc in crestinism cu scarba nemaiintalnita.
Diversiune a fost si la Pungesti, subiect pe care speram ca-l voi gasi analizat de dumneavoastra pe blog.
In curand toata Romania va fi un Pungesti. Ce va retine sa vorbiti despre aceste crime impotriva poporului roman pe care parintele Iustin Parvu l-a iubit atat de mult? Sunt solidara cu pungestenii pentru ca am fost acolo si m-am rugat impreuna cu acei tarani iubitori de glie, care isi vor da viata cat de curand daca nu se va face nimic. Macar ziaristii independenti SA VORBEASCA, pentru ca acolo este vorba de CRIMA PE FATA. Dumnezeu sa va dea putere!
@ diaconul Eusebiu 30 % din ce ai scris aici observasem si eu . Multumesc pentru restul de 70 %