Peste 10.000 de români îi cer Patriarhului Canonizarea Părintelui Arsenie Boca – Sfântul Ardealului. Petiţia lor a fost depusă în atenţia PF Părinte Daniel, a Sfântului Sinod şi a Comisiei pentru Canonizarea Sfinţilor Români

Parintele Arsenie Boca - Sfantul Ardealului - ColoRostariuPreafericirii Sale, Părintele Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române,

Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române,

Comisiei Sinodale pentru Canonizarea Sfinţilor Români

 

Preafericirea Voastră Părinte Patriarh,

 

Dăm slava lui Dumnezeu pentru mulţimea martiririlor şi mucenilor ortodocşi români care sfinţesc pământul României şi bucură Cerul şi oastea îngerească. Între aceştia, cum bine ştiţi, se numără cei cunoscuţi deja drept “Sfinţi ai Închisorilor”, mărturisitori ai dreptei credinţe strămoşeşti, care şi-au închinat sau chiar sacrificat întreaga viaţă pentru Sfânta Cruce, altarul jertfei Mântuitorului nostru, Iisus Hristos.

Printre marii duhovnici mărturisitori ai României, la loc de cinste se află, după cum ne arată cu prisosinţă evlavia populară, şi Părintele Arsenie Boca, mijlocitor al rugăciunilor a sute de mii, dacă nu chiar milioane de români, aşa cum stau mărturie pelerinajele de la mormântul său de la Sfânta Mănăstire Prislop.

La 25 de ani de la plecarea la Domnul a Părintelui Arsenie Boca, pătimitor al închisorilor comuniste, pe 28 noiembrie 2014, am înaintat în spaţiul public o cerere de canonizare a Sfinţiei Sale, pentru a se adăuga, pe lângă copleşitoarele şi nenumăratele mărturii despre minunile sale care conduc la evlavia cunoscută la nivel naţional, şi o astfel de rugăminte scrisă, la Dosarul de Canonizare aflat în atenţia Comisiei Sinodale pentru Canonizarea Sfinţilor Români.

Până la Înălţarea Domnului, Ziua Eroilor Neamului, peste 10.000 de români au semnat această Petiţie, pe care v-o înaintăm alăturat, cu plecăciune. În cele peste 1000 de comentarii ale Petiţie se regăsesc o multitudine de mărturii personale privin minuni săvârşite de prigonitul văzător cu duhul Părinte Arsenie.

Vă rugăm, aşadar, să primiţi Cererea noastră, alături de cele mai călduroase urări de putere duhovnicească, pentru slujirea poporului binecredincios şi întru ridicarea trainică şi cât mai grabnică a Sfintei Catedrale a Mântuirii Neamului.

Fie ca la 105 ani de la naşterea celui supranumit deja de popor “Sfântul Ardealului”, pe 29 septembrie anul acesta, calendarul Bisericii Ortodoxe Române să înmugurească şi să bucure credincioşii cu un nou Sfânt Român.

Cu fiască supunere,
Victor Roncea
Preşedinte-fondator Asociaţia Civic Media

La Înălţarea Domnului, 21 Mai 2015

Cei care doresc să mai semneze o pot face aici: Pentru Canonizarea Părintelui Arsenie Boca – Sfântul Ardealului. Mulţumim tuturor!

Notă: Demersul nostru se constituie în  a doua scrisoare a laicatului ortodox ce se adauga dosarului de analiza in vederea canonizarii Parintelui Arsenie Boca după ce, prin scrisoarea nr. 71 din 25 septembrie 2014, Asociaţia Foştilor Deţinuţi Politici şi Victime ale Dictaturii din România (AFDPR), cerea Patriarhiei Romane canonizarea Parintelui Arsenie Boca. (cititi aici)

Vedeţi şi: Mormântul Părintelui Arsenie pregătit pentru canonizare? Emisiune despre canonizarea Sfântului Ardealului. VIDEO B1 TV. Petiţia pentru Patriarhia Română mai poate fi semnată până de Înălţare. Monahul Arsenie Boca la Sf. Munte Athos

FOTO UNICE de la înmormântarea Părintelui Arsenie Boca. 7000 de români cer în scris Patriarhiei Române canonizarea Sfântului Ardealului. Cercetătorul Florin Duţu a întocmit o posibilă Anexă pentru viitorul dosar de canonizare. DOCUMENTE

ABSOLUT INEDIT: Părintele Arsenie Boca fotografiat de Securitate la parastasul lui Nichifor Crainic. Fotografia a fost descoperită de cercetătorul Florin Duţu în Arhiva CNSAS. Petiţia pentru Sfântul Ardealului a depăsit 3000 de semnături

You can leave a response, or trackback from your own site.

6 Responses to “Peste 10.000 de români îi cer Patriarhului Canonizarea Părintelui Arsenie Boca – Sfântul Ardealului. Petiţia lor a fost depusă în atenţia PF Părinte Daniel, a Sfântului Sinod şi a Comisiei pentru Canonizarea Sfinţilor Români”

  1. X says:

    Din interese străine de acest neam, a început o campanie furibundă de denigrarea a Părintelui Arsenie Boca. Exemplu ar fi blogul ce se pretinde ortodox al lui Saccsiv. Acest individ de profesie escroc, filorus năimit, duce o campanie murdară împotriva Părintelui de ani de zile. Așa cum odinioară derbedei de drept comun erau puși să schingiuiască deținuții politici din temnițele comuniste, tot așa și astăzi un derbedeu de drept comun, saccsiv, este pus să arunce cu noroi în Părintele Arsenie Boca. A se vedea aici:
    https://saccsiv.wordpress.com/2015/05/21/de-ce-mass-media-anti-ortodoxa-cere-canonizarea-parintelui-arsenie-boca/
    Iată și comentariul meu de acolo, bineînțeles cenzurat. Unui laș și unui nemernic îi este mai ușor să denigreze pe cineva care nu mai este printre noi, decât să dea piept cu un comentariu potrivnic la adresa lui.
    X said, on mai 24, 2015 at 10:28 pm
    Comentariul tău e în așteptare.

    Prigonit a fost Părintele Arsenie Boca de către securitatea comunistă cât trăia, prigonit este și acum mort fiind. Prigonit de către un patriarh mason prin popi fără de Dumnezeu, precum Vulcănescu și Anițulesei, prin jeguri de teologi ce-și zic ioan, andrei-d etc. Prigonit este prin tine, prin pagina ta. Și prin asta tu saccsiv te situezi în categoria torționarilor, adică în categoria oamenilor sistemului.
    Blogul tău năimit este asemenea unei latrine de pușcărie populată cu derbedei de drept comun. Derbedei de drept comun care odinioară erau puși să schingiuiască deținuții politici în temnițele și lagărele comuniste.
    Și pe haznaua ta de blog v-ați propus să împroșcați cu mizerii un mare Părinte al neamului românesc, un martir al temnițelor comuniste.
    Saccsiv, ce nume este acesta cu rezonanțe satanicești? S de la satana vine?
    Saccsiv rimează bine și cu laxativ. Saccsiv-laxativ. Unul apocaliptic bineînțeles, că tot prezici tu sfârșitul lumii de ani buni încoace. Când va veni antihristul tu Saccsiv cel cu nume de laxativ vei fi eroul principal. Căci te vei lăsa mâncat de către fiara antihristică. Fiară care va realiza prea târziu că a mâncat ceva foarte putred și foarte stricat. Așa încât îl va lovi o diaree, una apocaliptică. Și va împroșca cu rahat, adică cu tine, în cele patru zări. Iar fratele apolojegum, un alt mare denigrator al Părintelui Arsenie Boca, dimpreună cu cei de la războintrucurvânt vor sta cu gurile deschise ca să prindă toate bunătățile ieșite din fundul antihristului. Ca să prorocească pe blogurile lor și să anunțe toți frații că a venit sfârșitul lumii.
    Asemenea istorioară laxativ apocaliptică se potrivește de minune cu blogul tău cacodox.

  2. VR says:

    Ii stiu pe toti. I-ati surprins foarte bine. Cel de Sus va avea grija de ei.

  3. VR says:

    De retinut urmatorul comentariu:
    Riko said, on mai 23, 2015 at 7:01 pm

    Saccsiv, cel fara citate, cu o prea slaba pregatire teologica sunt eu. Dar argumentele mele nu ar trebui sa-si piarda valoarea din cauza unui nestiutor ca mine. Faza cu „Desigur vei veni si cu exemple la primul paragraf, nu-i asa?” nu o sa vin cu exemple. Nu am nimic personal cu cei care sunt contra parintelui. Nu am de gand sa zic: el a zis aia, Ioan aia, etc. Tu ai citit toate comantarile, si nu ma refer doar de la articolul acesta. Daca crezi ca raspunsul era in tocmai cu comentariul anterior, inseamna ca nici tu nu ai fost atent.
    Am sa scriu in continuare toate argumentele contra si toate pro care le combat,(desigur cele mai importante) sper sa nu uit nimic. Si din sutele de acuzatii, sa vedem cate mai raman in picioare, ca imediat dupa ce au fost combatute, repede se uita, dar nu-i bai ca se gasesc altele.
    Desigur ca voi pune in cea mai mare parte cea ce am comentat eu, pentru ca imi este mai usor sa le gasesc.
    1. p. Arsenie Boca si-a pictat propriul chip. Pictura nu este conform canoanelor. Nu este bizantina.
    1.”Multi oameni au o scobitura intre nas si ochi. Ochii Sfantului Ioan Botezatorul sunt un fel de verde, are fata mai alungita, maxilarul mai subtire arcadele mai proeminente… mie nu mi se pare ca seamana.” Maxilarul pare lat din cauza barbii.
    „Picturile parintelui sunt bizantine, diferenta este intensitatea culorilor si da, este un stil mai particular. Dar sunt in perspectiva inversa, lipsite de volumetrie, lipsa de detalii anatomice. Iar canoanele iconarilor nu sunt asa exacte cum crezi tu, ele descriu doar putin portretul fizic al sfintilor, gen: ochii apropiati, nasul bombat, par gri, barba despicata, scund, uitate cate icoane cu Prea Sfana Nascatoare de Dumnezeu exista si diferentele dintre ele, si aici ma refer strict la cele facatoare de minuni.” Cand spun intensitatea culorilor ma refer ca cele ale parintelui sunt mult mai pale.

    2.unghile vopsite conform pozei: https://anomismia.files.wordpress.com/2014/12/dsc07492.jpg?w=787&h=591
    2. unghile nu sunt vopsite, doar ca poza respectiva are un contrast mare si nu este bine facuta. Uite aici https://www.crestinortodox.ro/files/image/Maica%20Domnului.jpg

    3.De ce Parintele Arsenie Boca a pictat pe Maica Domnului cu Pruncul Iisus in zeghe.
    3. iara o poza prost facuta, alea sunt cutele la haina. Chestia asta a fost cam prea promovata si luata de buna de prea multi, daca nu credeti ca nu e in zeghe, ducetiva si vedeti cu ochi vostri ca pe net o poza buna nu gasesti dati clic pentru ca sa se mareasca: https://roncea.ro/wp-content/uploads/2010/11/Parintele-Arsenie-Boca-Maica-Domnului-cu-Iisus-in-Zeghe-la-Biserica-Elefterie-Bucuresti.jpg
    Au mai aparut si replici ale acestei picturi… aia rataciti

    4. Ca practica yoga, teosofie, spiritism, magie, ca citea in palma, ca facea teatru cu banuti lipiti in palma, ca avea carti de vrajitorie, de yoga.
    4. nimeni nu poate sa sustina ceva si sa faca altceva intr-o asa masura. A pictat pe bulinele acela vorbele dracilor despre aceste practici. A combatut aceste practici in mai multe randuri. Nu imi pot imagina cum puteai sa faci rost de o biblioteca de carti de vrajitorie si yoga pe vremea aceea, dupa cum sustinea cineva pe youtube, nu mai stiu cine, si acuma serios sa faca yoga? chiar asa..

    5. Nu a purtat barba si nici haine monahale.
    5. A fost obligat sa renunte la barba o vreme scurta, si nu a avut ce face. dar o data ce a scapat de urmarire a purtat iara barba, dupa cum se vede ca avea o barba ingrijita la inmormantare. https://roncea.ro/wp-content/uploads/2015/03/Inmormantarea-Parintelui-Arsenie-Boca-Nov-1989-Florin-Dutu-Prislop-Foto-1-via-Roncea-Ro.jpg
    Dupa ce a fost fortat sa renunte la hainele calugaresti, nu e ca si cum mai avea altele acasa in dulap, si tot ca si cu barba nu a putut sa le poarte.

    6. Ca purta haine albe.
    6. Ce culori au hainele traditionale romanesti? el purta si un brau. Ce culoare au straiele preotesti atunci cand sunt in biserica, fac slujbe, si toate randuielile preotesti? Cand mergem la biserica ne luam cele mai bune haine. Vara e foarte cald, hainele albe nu absorb caldura.

    7. Ca se mandrea, ca stia sigur ca ajunge in rai si asa ceva nu mai intalnim nici unde, faza cu „sa ne treci cu gramada”
    7. „Parintele Arsenie Boca trebuia sa dea curaj, cand a spus ca: „Eu ma duc, dar de acolo de unde voi fi, am sa va ajut mai mult ca si pana acum” nu a spus-o cu mandrie. Parintele Justin Parvu a spus la fel: „nu vă mai plângeţi că ce va fi după ce am să mor! Dar ce, măi, mă duc să dorm?”. Sa nu spui ca a spus si el asta din mandrie. Daca vrei mai gasesc exemple de sfinti care au spus aproape la fel. Nu spuneau asta din mandrie ci spuneau un fapt, o realitate, asa cum eu pot spune ca pot sa car in spate un sac.”
    „scopul lui era de a ne intarii in credinta acum la cumpana dreptei credinte, nu putea sa le zica oamenilor ca: daca voi reusii, in ciuda tuturor pacatelor si neputintelor mele, si de se va indura Dumnezeu si de netrebnicul de mine, sa ajung in rai, atunci o sa va ajut de acolo. El a fost un om direct”
    Numa sa cautati si o sa gasiti sfinti care au spus la fel.

    8. Faza ca parintele Arsenie Boca a spus ca Iisus Hristos a fost androgin, fizic
    8. Unii oameni nu vor sa priceapa si o tin tot pe a lor. Textul este la pagina 24 din: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Arsenie_Boca_Tinerii__familia_si_copiii_nascuti_in_lanturi.pdf
    „la facere omul era complet pentru ca avea Duhul Sfant in el, dar apoi izgonit la pierdut, iar mai apoi odata cu nasterea Lui Iisus Hristos omenirea redobandeste Duhul Sfant.”;
    „Dumnezeu la inceput a facut omul, dupa chipul si asemanarea Sa, completa, androgina, pierduta de Adam cel scindat (nu fizic, nu scindat in Eva ) care-L pierde pe Dumnezeu. Insa mai apoi recuperata prin nasterea Lui Iisus Hristos”;
    „Iisus Hristos a fost androgin, nu fizic, nici in sensul ca avea caractere feminine si masculine, ci era complet. Complet pentru ca avea in el Sfantul Duh.”
    Aceasta este interpretarea mea, cred ca este corecta, insa lucrul cert este ca parintele nu sustinea ca Iisus Hristos este androgin fizic. Daca parintele sustinea asa ceva atunci ar mai fi spus si in alte locuri si la alti oameni, care ar fi spus apoi marturi.

    9. De ce l-a pictat pe Francisc de Assisi ca sfant. Sfantul Ignatie Briancianinov a spus ca e eretic.
    9. Francisc sa convertit la ortodoxie spre finalul vietii. Biserica catolica nu spunea acest lucru ca sa nu-si piarda credibilitatea. Am cautat pe net sa vad ce a zis Sfantul Ignatie Briancianinov despre Francisc de Assisi, si nu am gasit ceva concret ce a spus el, doar ca combate erezi spuse de Francisc. Dar nu am gasit sa spuna el cu cuvintele lui, nu a autorului articolului ca Francisc a ramas eretic si a murit asa. Poate ca Sfantul Ignatie Briancianinov nu a abordat viata lui Francisc intr-o asa masura incat sa i se descopere daca s-a convertit la ortodoxism sau nu, ci doar studii facute de el sau altii pe care le neaga.

    10. inregistrarea https://www.youtube.com/watch?v=w9AAI9iwvkM arata ce parere avea parintele Arsenie Papacioc despre p. Arsenie Boca
    10. Cat se poate de fals. Vocea parintelui Arsenie Papacioc pare a fi autentica, insa a parintelui Ioanichie Balan nu prea cred ca este a lui. Si daca este o spun cu un nod in stomac,
    „parintele Arsenie Papacioc crede tot ce-i zice ala! da-mi pierd deja cumpatu cand vad asa ceva. Din cate am vazut pe saccsiv se sustinea ca stie totul despre parintele Arsenie Boca. Sa stiti ca toti duhovnici care zic rau de parintle Arsenie Boca spun fara sa stie nimic. Pai da nu se poate sa crezi asa pe oricine si sa spui mai departe ca si cum e de la tine.”
    „Nu mi-am dat seama din titlu, pt ca nu l-am citit ca este o convorbire intre parintele Ioanichie Balan si parintele Arsenie Papacioc, credeam ca este doar un om oarecare si parintele Arsenie Papacioc. Te rog sa ma scuzi dar dupa cum am zis ne dam seama din inregistrare ca parintelui Arsenia Papacioc nu stie nimic de parintele Arsenie Boca, si tot cea ce completeaza si aproba este tot din auzite. Spune la un moment dat cand parintele Ioanichie Balan ii spune ca „iti amintesti” si p. Arsenie Papacioc spune ca nu isi aminteste, ca nu stie. Parintele Arsenie Papacioc este putin nesigur si dupa voce si din ce zice vrea sa afle daca este adevarat ce sustine p. Ioanichie Balan, dar acest parinte iubit de romani spre dezamagirea mea este un om smechier. Cunosc oameni de genul acela. De ce spun asta, pt ca este disimulat si invarte toata discutia cum vrea el. Ba spune cat e de uimitor parintele Arsenie Boca, ba spune ca credea sau facea nu stiu ce; incepe sa spuna ceva, il completeaza parintele Arsenie Papacioc, dar nu cu cea ce ar fi vrut el sa zica, si aproba ca sa nu-l contrazica. Vocea cea de langa parintele Arsenia Papacioc ori nu este a parintelui Ioanichie Balan ori.. nu stiu ce sa zic dar mare duhovnic nu este dupa felul cum vorbeste.”

    11. Ca promoveaza filozofi, cacrede ce zic ei
    11. Parintele Arsenie Boca era un intelectual, el nu era influentat de filozofi, citatele pe care le da sunt pentru a explica. El arata ca si filozofii ajung la adevar (intr-o mica masura, nu ca filozofii ar spune tot timpul ceva real si adevarat despre Dumnezeu. Doar ca studiile lor se aproprie uneori de adevar si fara sa cunoasca nimic). El a studiat sa vada cat de mult poate omul sa ajunga singur la Dumnezeu, pe cont propriu. Aici sunt mai multe elemente, incepand de la instincte si necesitati trupesti, la cele sufletesti. Nevoia omului de a avea un Dumnezeu in toate culturile lumii si cat de mult se aproprie acestea de adevarata credinta. Nu a amestecat ortodoxia cu acestea. Nu a dat crezare acestora. El s-a folosit de studiile facute de unii filozofi, printre care si Mircea Eliade.

    12.Ca credea in reincarnare.
    12. ce sa mai, inventi si minciuni. El combate in scrierile sale acceste lucruri cu reincarnarea, are scrieri despre viata de apoi.

    13. Ca purta pantaloni scurti in respectiva poza.
    13. Poza este contrafacuta, avea pamtaloni normali, dar au fost stersi de la un loc de securitate si inlocuiti cu niste picioare, piciorul stang intra in pantaloni. In zona picioarelor, mai ales a celui stang se vede forma decupajului si o discontinuitate. Era iarna sau oricum un timp foarte rece iar ei erau pe un munte ceva, o zona mai inalta. Sa nu spuneti ca a carat cu el in geanta acei pantalonasi, asa de scurti si cu asa multe cute. Si avea de gand sa dardaie pe acolo.

    Iaca ca acum sunt si un extremist si am facut un comantariu kilometric. Or fi multe alte acuzatii, dar astea-s mai importante, cele care au iesit in evidenta. Sper ca nu am facut greseli de scriere.

Leave a Reply

Powered by WordPress

toateBlogurile.ro

customizable counter
Blog din Moldova